Strækning: LAX-CPH Dato: 15. Feb 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud: 25.005 point x 2 pax EB status: EBD Gik opgradering igennem: Nix Lidt samme historie som på vejen ud, Plus er mere end overbooket (bekræftet af SAS check-in ved udrejsen), T-49 var C9/R9 (og Y9 for reference), og 21 ledige sæder i Business ifølge seatmap (som ikke kan bruges til meget andet end en indikation). T-46 og der er rykket en 15-20 stykker op og C2/R2. T-24 er der 2-3 sæder ledigt. T-3 ved checkin er en gate upgrade umulig, for alle sæder er taget. Det kan underbygge en teori om SAS tager penge bud over point bud. Jeg har til dato ikke haft en plusgrade på point gå igennem med mindre booking klasse Z har været ledig. Hvad har i oplevet? I alle fald har jeg måske igen være for nærig med buddet, men syntes omvendt det er lidt en umulig opgave at få smidt sit navn på listen for andre muligheder, selv med status.
Er SAS' nye T&C ifht Plusgrade blevet implementeret, så man ikke længere får point for den opgraderede klasse, når man betaler for point? Vilkårene der linkes til på siden er nemlig ikke blevet opdateret: https://www.sas.dk/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en.pdf Efter man har hentet sin booking frem, bliver følgende dog oplyst: * If you’re upgraded, you’ll earn Eurobonus points according to the new service class except if you purchased your original ticket with Eurobonus points. Det er jo ikke i overensstemmelse med de vilkår der linkes til. Ved I om den nye praksis rent faktisk er blevet implementeret?
Er det ikke rigtigt nok? Hvis du har købt en bonusbillet (for point) får du ingen point - om det så er med eller uden opgradering. Men har du købt en billet for penge, og opgraderer med point (eller penge) får du point i forhold til den nye bookingklasse. Sådan forstpr jeg det.
Sådan var det tidligere, men SAS' nye tiltag fjerner dette og giver derfor point efter oprindeligt købt billet.
Det var præcis det mit spørgsmål gik på ovenfor 5/2. Her gave forummet udtryk for at billetter købt med cool cash og derefter opgraderet gav point efter den opgraderede klasse
https://finalcall.travel/da/sas-forringer-upgrade-produktet/ Opgraderer du din billet med point, vil du blot blive tilskrevet point for din oprindelige bookingklasse. Det var den nyhed de smed i sommers, rullede tilbage og derefter meddelte at den ville komme senere på året, om det endnu er sket skal jeg ikke kunne sige.
kan godt huske den fra i sommers. Men mig bekendt er det endnu ikke blevet implementeret. I så flad er det sket i stilhed
Den seneste artikel herom på IF er noget yngre, end dit link. Du kan se den her: https://insideflyer.dk/bekraeftet-af-sas-kun-ekstra-statuspoint-hvis-du-opgradere-med-kontanter/ MEN, den oprindelige post har følgende indhold: Det synes jer er helt i overensstemmelse med reglerne beskrevet hos SAS: The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points. Kilde: https://www.sas.dk/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en.pdf Så det ser ud til, at den ændring, du beskriver ikke er implementeret.
My bad, de plejer at arbejde hurtigt og lydløst når det kommer til forringelser, så troede faktisk at det var trådt i kraft.
Ahh tak SAS, dejligt når man modtager sådan e-mail. Flyver CPH - SFO i morgen på en Plus VIP billet købt sidst der var F&F, har budt på en upgrade på hjemturen. Bare irriterende at deres system ikke er opdateret endnu så jeg kan vælge nyt sæde.
Godt at se, at CU stadig gives fra tid til anden. Er selv på en VIP Plus-billet i morgen til LA, men har (endnu) ikke fået mail om CU.
Man får stadigvæk basispoint for at opgradere med point. Der var snak om at dette vil blive droppet, men det er ikke sket endnu. Dette er i hvert fald tilfældet med købte billetter.
Strækning: SFO-CPH Dato: 21. Feb 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud: 4030 SEK x 5 pax (2700-10500) EB status: EBD Gik opgradering igennem: Det finder jeg ud af, om nogle timer. (Det blev et nej) Slog availability op og så vedhæftede. Nogen der ved hvad klasse “R” er ? Det synes jeg ikke, at jeg har set før. Der er stadig 3 pladser ledige på business og 2 på “R”, efter T-47.
Nej, R klasse er ID business klasse og N er ID economy klasse (standby-klasser for personalebilletter). Disse to klasser, kan man aldrig kigge på, for at få et billede af tilgængelighed)
Strækning: SFO-CPH Dato: 23. Feb 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud: 27.000 point (min) EB status: EBD Gik opgradering igennem:ja, 47,5 timer før afgang
Strækning: CPH - AGP og retur Dato: 28/29 feb Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 5.000 point x 2 pax EB status: EBS Gik opgradering igennem: jeps (Fik 1.500 point for hver tur/pax) Ærgerligt at der ikke er lounge adgang i AGP. Hvilket man i øvrigt ikke rigtig kan læse af SAS hjemmeside. Nok nærmere tværtimod...Men de virkede nu også ret vante til at afvise folk fra SAS i loungen. Serviceminded spansk crew ombord begge veje. Fin og hurtig service. Dog ventede vi en lille time efter afgang på vejen ud, før der blev serveret morgenmad.