Så det var dig der snuppede dem! Strækning: CPH-LAX Dato: 8. Feb 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud: 20.900 point x 2 pax EB status: EBD Gik opgradering igennem: Nope Lidt interessant, for Plus har helt tydeligt været oversolgt et stykke tid, så de har været nød til at flytte nogle op. Omvendt kræver det normalt at Z er åben før Business upgrades går igennem. Uanset, så havde jeg bevidst lagt buddet ret lavt - for lavt åbenbart Der røg en 5-10 stykke op ser det ud til. Om ikke andet frigav det sæder i Plus, så fik lige scoret to ved vinduet frem for i midten. Det er vel lidt en Win?
Hm, man kan da godt undre sig lidt. - Hvis du fornemmer, at der er flyttet 5-10 op, mon de så er EBD' ere allesammen !!SAS fortæller jo ofte, at de er loyale overfor deres EBD' ere. - Således mener jeg da, at I burde have haft en courtesey upgrade, fremfor at ikke-EBD' ere rykkes op.
Det var helt tydeligt at da de magiske T-46 indtræf, frigav det omkring 8 sæder i Plus, og et tilsvarende forsvandt på Business. Seatmap på Plus har været 100% booket i noget tid. Måske der er flere EBG/EBD familier afsted?, eller også folk der har budt over minimum?. Uden adgang til SAS interne systemer, så er det bare baseret på observationer. Lige nu ser både Plus og Business ret fyldte ud, så tror ikke der bliver flyttet flere, desværre. Har i øvrigt aldrig fået en Courtesy upgrade som EBD. Virker det stadig?
Det er vel 20 år siden, jeg sidst fik det hos SAS. Men, det er da sket et par gange hos Lufthansa indenfor de seneste år (dog kun i Europa)
Der er min et år siden jeg sidst har fået en - synes det har været meget tyndt med EBD opgraderingerne for mit vedkommende de sidste par år.
Øh... Jeg synes da ofte jeg bliver opgraderet... ca. 1/3 eller 1/2 af mine ture afhængigt af tidspunkt på året. Hovedsageligt CPH-EWR frem og tilbage. De fleste af dem er courtesy upgrades med en e-mail på forhånd. Da mine ture er private så flyver jeg hovedsageligt Go... og det er sjældent, at jeg havner helt på business. Det virker til at man normalt kun bliver flyttet en klasse. Hvis jeg før turen fx har opgraderet mig med point hænder det, at de flytter mig videre til business.
Det er jeg glad for at høre. Og på de lange ture, giver det også mening. En opgradering fra København til Warszawa er stadig meget fin - men jo ikke så attraktiv.
Polarrullen er da særdeles attraktiv, eller WAW en full service destination? Er for et par timer siden landet fra HAM på Plus og fik tilbudt polarrullen men svarede som samtlige andre på Plus, nej tak. Jeg fremførte min teori om at de bevidst holder fat i rullen for på den måde at spare (enhance) fordi ingen gider æde den. Hun svarede at de bliver smidt så ingen besparelse der. Senere kom hun nej og sagde at antallet af ruller de har med ombord falder stille og roligt, så måske har jeg ret? En lidt tarvelig måde at spare på. Så server en lækker sandwich eller andet hurtig og lækkert til de korte ture. Jeg tænker at på en Plus billet der svinger mellem 2 og 3000 kroner til Hamborg bør der vel være plads i budgettet til lidt godt.
Kan kun være helt enig. I øvrigt synes jeg, de bør servere samme mad i SAS personalekantine, som vi får serveret på plus.
Måske vi skal lancere, at vi alle sender SAS en bedømmelse af deres polar rulle og affalds box, samme dag og se om det rykker noget.
Strækning: CPH-ORD (med A350) Dato: 9. Feb 2020 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 2.515,- DKK EB status: EBD Gik opgradering igennem: Ja
Strækning: CPH - SFO Dato: 9. februar 2020 Kabineklasse fra og til: Go til Business Bud i penge/point/Valuta: 38000 Min/Max budmulighed: Min 30000 EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja
Strækning: CPH - BLQ Dato: 10. februar 2020 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 355 kr. Min/Max budmulighed: Min 350 kr. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja Går fra 100 til 1500 EB-point og med 5 timer i CPH er det vel meget godt givet ud og
Kiggede på en opgradering fra Plus til Business på en tur i april til Hong Kong: Stor forskel på kontaktprisen på ud og hjemturen. Men skifter jeg til point, så er det 25.000 point for begge to. Er det normalt med den forskel, da det virkelig giver en stor ændringen i værdien for bonuspointene.
Jeg har oplevet samme situation tidligere, og så giver det bedst mening på point på udturen, cash på hjemturen. De tidligere gange jeg har set tilsvarede, har priserne ikke ændret sig. Så de 7000 SEK holdt lige til 48t før afgang.
Jeg har en LAX tur næste måned. Ud min byd 4.200kr/35.000 point. Hjem 7.500kr/40.000 point. Begge ture helt åbne. Ud med 330 - hjem med 340. Begge fra Go til C. Begge i DKK. - kan ikke få SEK frem. Så ja stor forskel i point/kr ratio
Strækning: OSL - EWR Dato: 13. februar 2020 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 15010 point X 2 pax. Min/Max budmulighed: Min 15000 point. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja
Strækning: CPH - NRT Dato: 18. jan 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 2,475 DKK X 2 pax. Min/Max budmulighed: Min 2,475 DKK. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja Strækning: NRT - CPH Dato: 1. feb 2020 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 2,820 DKK X 2 pax. Min/Max budmulighed: Min 2,820 DKK. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja