Har tidligere budt tilsvarende, og der var det kun plus CDG-ARN, og tilbage på Go ARN-CPH (dog på nødudgang, så egentlig kun en polarrulle og lidt point fattigere..)
Det er selvfølgeligt rigtigt, men... For CDG-ARN vil en opgradering give et hop fra 1000 til 1500 point (+25%). For ARN-CPH vil en opgradering give et hop fra 500 til 750 point (+25%). Begge opgraderinger havde minimumsbud på 500 SEK. Så jeg nappede sæde 5C på sidste ben, da der må være 4 rækker plus.
Det er nogle dyre billetklasser i bruger i Go Jeg opgraderer af og til en Go til Plus i europa, da jeg rykker fra 125 til 1.875 point (med guld +25%). Tror ikke jeg ville gøre det hvis min Go gav 1.000 point....
Strækning: AGP-CPH Dato: 26. oktober 2019 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/valuta: 5030 (~ minimum bud) x2 EB status: EBB Gik opgradering igennem: Ja - ca. 46,5 timer før afgang. Note: Oprindelige billetter købt for point, - Plus på udturen og Go på hjemturen, men godt 48 timer før afgang tænkte jeg, at jeg alligevel gerne ville have mad/drikkevarer/snacks på en hjemtur af 3:40 varighed. Og 2 timer senere var der bingo, så nu flyver vi Plus for 20.000 point, i stedet for 25.000 pr. billet.
Strækning: CPH-ARN Dato: 27. oktober 2019 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/valuta: 5120 (min. 5000) EB status: EBS Gik opgradering igennem: Ja, desværre. Note: Det skulle jeg ikke have gjort. Oversolgt afgang, så min fine gangplads i Go fik jeg valgt en gang plads et par rækker frem bagerst i Plus. Ved gaten blev kom der er en lap med nyt sæde, et midtersæde. Som sild i en tønde! At boarding inden var et gedemarkedet, uden nogen form for priority (uanset hvor højt personalet råbte over højtalerne, men ingen håndhævelse ved gaten), hjælp ikke på humøret. Alt i alt fik jeg en nedgradering af sædet, men dog en gratis Mikkeler (dog først da nedstigningen var startet for personalet var totalt overbelastet med en fyldt plus kabine) som plaster på såret, og et nej tak til en polarrulle. Ikke pointsene værd og på ingen måde en premium oplevelse.
Strækning: ARN-CPH Dato: 28. oktober 2019 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/valuta: 5125 (min. 5000) EB status: EBS Gik opgradering igennem: Ja, heldigvis. Note: Sikke en anden oplevelse en udrejsen. Go var godt fuldt, men Plus kun halvfyldt. Fint gangsæde, og tom midterplads. Personalet havde overskud. En ægte premium oplevelse.
Er i tvivl - får man eller får man ikke point længere for en rejse, hvor man byder med point og ikke penge igennem Plusgrade?
Strækning: EWR-CPH Dato: 3. December 2019 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/valuta: 33.000 point x 3 EB status: EBD Gik opgradering igennem: Nej, ser ud til der er fyldt foran, men vi fik da en courtesy upgrade på turen ud.
Vi skal til Hong Kong med den 5 årige og har budt på upgrade. Er der nogen, der kan se hvor mange ledige pladser, der er på business og GO? Afgang 1/1 2020 Kl. 20,55 SAS 965 CPH HKG
Strækning: CPH-IAD Dato: 5. December 2019 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/valuta: 25.340 EB status: EBG Gik opgradering igennem: Ja! Ligesom for et år siden, hvorefter afgangen blev aflyst et par timer senere Denne gang satser jeg på M&C (medvind og champagne)
Tjaeh... øh... jeg endte med at få vasket min mund som straf for ovenstående udtalelse (om end stadig i champagne). SK925 blev aflyst på dagen - en halv time efter planlagt afgang (uden at vi overhovedet var blevet opfordret til at gå til gate) på grund af teknik En interessant observation i den anledning. På omtalte tur sidste år, blev jeg ombooket via OSL-EWR-IAD og nedgraderet til Economy på det lange stræk (point til Plusgrade blev refunderet). Denne gang blev jeg ombooket med LH, MUC-IAD og på begge stræk i Business. So wir das mund ab deutche serviert champagne gevasket! De to kufferter klarede ikke forbindelsen i MUC og kom til mig efter 4 dage!! Mere om det i tråden omkring erfaringer med Lufthansas kundeservice Så var der lige turen hjem igen... Plusgrade afvist (Plus > Business) og godt det samme. Nogle timer senere (cirka 28 timer før afgang) fik jeg en SMS om at SK926 var.... tadaa... aflyst! De 8 mellemliggende dage havde der været en SK925/SK926 rotation, så jeg valgte at tage det aldeles personligt Ombooking via LHR med United. Interessant at prøve deres Premium Economy produkt og jeg finder en tråd til at dele et par billeder og kommentarer fra den flyvning.
Måske samme dag, som jeg skulle ud med SK925. Det ser ud til at SAS har erfaring med at sende os over MUC med LH og UA.
Sådanne. Du kan selv slå op her: https://flightavailability.bcdtravel.com/OnlineInfo/En/MnAvlMain.aspx
Tusind tak! Vi håber at vi kan få lov til at byde på upgrade hjem også. Der skal vi fra Singapore til CPH. Desværre er det booking class L. SAS siger at så kan vi ikke byde på upgrade.
Strækning: CPH-HKG Dato: 1. Januar 2020 Kabineklasse fra og til: Go til Business Bud i penge/point/valuta: 49.500 EB status: EBB Gik opgradering igennem: Ja!