Nope, ingen CU denne gang.men gad da godt vide havd de andre måtte have budt med siden min ikke gik igennem med 29.000 +30% D. Det kunne skyldes at de måske lagde cash som jo SAS nok ser lidt mere sultne på end points,
2 personer Strækning: CPH-MIA Dato: 12.03.2023 Kabineklasse fra og til: Plus til BIZ Bud: 2.050 DKK. Minmum 1.944 DKK EB status: Basic Gik opgradering igennem : Ja - ca 6 timer før, så det var en skøn mail at vågne op til, troede ikke den ville gå hjem.
Hejsa Jeg er helt ny her men ser frem til at følge med og blive klogere. Jeg er et spørgsmål og en betragtning omkring SAS upgrade. Tilbage i august landede jeg en opgradering på CPH-LAX fra SAS Go Smart til Business på 3637 kr. Jeg har ikke så meget erfaring med det og tænkte at det var egentlig meget fedt og rimeligt. Nu står jeg og skal igen til LAX - men denne gang er minimumsbuddet for en Plus opgradering højere end mit Business vinderbud var. Spiller det ind at jeg denne gang opgraderer fra Go Light og ikke Go smart? På forhånd tak for input Mvh Michael
Hvis man opgraderes med point via auktion fra Plus til Biz, får man så bonuspoint ud fra den købte billet på Plus eller får man for flyvningen på Biz?
Velkommen til Jeg har fået det indtryk, at prissætningen er dynamisk, men at minimumsprisen er sat i henhold til efterspørgslen. F.eks. er det mange flere, der ønsker at opgradere til Business på en flyvning (om natten) hjem fra USA.
2 personer Strækning: MIA-CPH Dato: 25.03.2023 Kabineklasse fra og til: Plus til BIZ Bud: 27.650 Point. (Alt der stod på kontoen) Minimum: Kan ikke helt huske det, men mener omkring 21.000 EB status: Basic Gik opgradering igennem : Nej, det gjorde den desværre ikke. Der kom en afvisning ca. 6 timer før, ligesom der også kom en mail om flyet var forsinket Ved gaten blev der tilbudt en opgradering til 35.000 point, eller 549 USD. Havde desværre ikke point nok på kontoen, og ville også gerne prøve Plus da dette kun er min anden gang jeg flyver Long Haul på SK, så point budet var egentlig mest for at "tømme kontoen" da jeg ikke helt har så meget andet de kan bruges til inden udløb. Sov faktisk helt udmærket, og jeg har et fint indtryk af SAS på både Plus og Biz, det eneste jeg ikke begriber er at de vil være bekendt at præsentere en så beskidt og ulækker kabine til deres kunder, det var under alt kritik på begge strækninger, hvis en restaurant havde været så beskidt og serveret mad, så var de blevet lukket af fødevaremyndighederne.
Ja, den er i sandhed dynamisk. Jeg har lige kigget igen og kan se at nu er minimumsbuddet for en opgradering fra Go til Plus faldet til ~2600 kr. Det er samme minimumsbud for ud og hjemrejse. Du har iøvrigt nok ret i, at jeg også selv hellere vil opgradere hjemrejsen hvis det skulle være.
Strækning: CPH-SFO Dato: 23.04.2023 Kabineklasse fra og til: Plus til BIZ Bud: 30.000 point. Minmum 22.000 point EB status: Guld Gik opgradering igennem? Nej. Fik besked ca 10 inden afgang at jeg var blevet overbudt. Der var kun 1 sæde ledigt i business så havde ikke de store forventninger. Har budt 40.000 på returen d. 28 hvor der stadig er 6 pladser. Men synes efterhånden det er umuligt at få upgrade til business på SFO afgangene Jeg bliver diamond efter idag så håber mit bud på hjemturen bliver +30% istedet for +20% men ved ikke hvor hurtige SAS er med det. Andre der har erfaringer med det?
SFO-CPH er meget svær at få en upgrade igennem på, min erfaring er at der skal bydes meget højt og helst med cash.
Appropos opgraderinger: Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg har fået en Diamond upgrade. Er jeg bare uheldig - eller hur?
Jeg går ud fra, at du mener de gratis opgraderinger, man får som overraskelse ved gaten. Jeg har fået det på Lufthansa og vistnok også på Turkish Airlines. Men det er længe siden. De vil naturligvis hellere tilgodese medlemmer af deres egne loyalitetsprogrammer. Men hvis der nu ikke lige er nogen med på flyet - og der skal flyttes passagerer fra economy til business, så kan det da forekomme. Indenfor Europa, kan SAS kun opgradere til plus. Og her har de jo kun ledige midtersæder. Jeg synes ikke, det er en opgradering at blive flyttet fra et gangsæde ved nødudgangen til et midtersæde
Nej, jeg tænkte på de Diamond opgraderinger der tikker ind typisk 10-15 timer før afgang - og kun på SAS' lange flyvninger. Dem har jeg ikke set i meeeget langt tid. Til dels pga coronaflyvepause, men tror jeg skal tilbage til '18 før jeg sidst har set en.
Enig, jeg har heller set en opgrading i mange år - også pre corona. Måske er det endnu en enhancement i en lang række
I har bevæget jer over i et andet emne, der kan følges her https://insideflyer.dk/forums/threads/biiip-siger-det-og-pludselig-er-du-opgraderet.1212/ Her har jeg bidraget med et par datapunkter fra november sidste år (ARN-ORD + ORD-CPH), så konceptet findes stadig i et eller andet omfang.
Med EBG var jeg rimelig heldig sidste år; Opgraderet på 1 ud af 5 SWISS flyvninger (CPH-ZRH) og 1 ud af 2 Austrian flyvninger (AMM-VIE (med en ven og begge opgraderet))
Der er umiddelbart 6 pladser ledige hjem. En business billet står pt til ca 55k, så der er vel chance for at de ikke bliver solgt inden jeg skal retur på fredag Så må vi se om jeg er heldig og kan opleve Polaris loungen for første gang
Krydser fingre for at det lykkes for dig. Afgang hjem er stadig 20:30 så fokuser på middag på Polaris, så kan du komme tidligere til køjs på flyet og prioritere en god nats søvn.