Jeg er enig i VS er meget godt, men i mange tilfælde vil KL/AF være ret negativt. 20% af 500 giver 100 point for en CPH-AMS f.eks.. Jeg havde kigget på en DL billet til godt 6000 kr - den ville give 10%... Fint at få tyndet ud i mængden af status kunder (som så lige ger modvirket med status matches og challenges). Hvis man flyver meget SAS og kan bruge de ekstra bonus point så er det nok en fordel, men mange negative aspekter. F.eks. også brug af point hos Vietnam Airlines, China Airlines og Air Europa der koster dobbelt point. Og der er så kun 7 selskaber du kan booke hos pt, og ingen first class... (garuda med deres en rute og saudi kommer på sigt...)
Er der nogen erfaringer med at tjekke bagage igennem fra USA når man har booket Delta - SAS på to separate billetter?
Jeg har udsigt til en tur på business class til Sydney til efteråret - en tur jeg har været på flere gange, oftest med Singapore Airlines eller Thai Airways. Nu hvor vi er skiftet til SkyTeam, er der så nogen der kan gennemskue hvilke(n) rute(r) der er mest fordelagtige mht. pointoptjening (og antal stop) t/r CPH - SYD?
Jeg gætter på, at booking klasse nok betyder mere end ruten. Her er optjeningen på KLM: Så har du også frit slag med bookingklasse (pris)?
Jeg vil klart holde mig til SQ. Du kan komme derned på 22 timer. Det er en ganske OK biz. Du optjener både bonuspoint og niveaupoint. Skyteam til Australien er en katastrofe og kræver min to stop.
CPH-ICN-SYD er vel muligt når SAS åbner ruten til Seoul (som jo er i efteråret) og China Eastern kan klare CPH-PVG-SYD fra midt juli. Hvis der var frit valg, havde jeg dog også valgt SQ over SK, KE og MU.
Var der ikke noget med at SAS havde bevaret nogle codeshare aftaler med SQ. Om det rækker hele vejen til Sydney kan jeg dog godt tvivle på.
At flyve over Rusland er nok ikke noget som jeg vil gøre pt. hvis jeg kan undgå det. De har jo før vist at de ikke er blege for at tvunge et fly ned hvis der er en ombord, som de gerne vil have fat i, eller de lige mangler nogle gidsler. KE vil heller ikke være mit første valg.
Det er jeg godt klar over, men ICN-SYD er med KE, og det er ikke et selskab som står højt på min ønske liste.
Nysgerrig - der er ca 213 år siden jeg sidste har fløjet emd Korean, så hvorfor er det noget der skal undgås? Har dem som mulige til nogle små hop til sommer - men ikke længere flyvninger.
??? Vi er enig om at SQ fortsat er i StarAlliance og SAS har skiftet til det mindre SkyTeam, så hvordan kan man optjene EB point på SQ flyvnigner som ikke har et codeshare nr.? Hvis jeg husker ret, så er aftalen med SQ at man kan optjene EB point på afgange med codeshare, men ikke på afgange uden codeshare.
Jeg havde en tur med dem for 1 års tid siden. Det var ikke en oplevelse jeg ønsker at gentage. Crew virkede generelt ligeglade og uprofessionelle, og flyet virkede dårligt vedligeholdt. Ikke bare slidt, men manglende eller uprofessionel udbedring af skader. Ingen af skaderne var sikkerheds relateret, men når der slægges på vedligehold af kabinen, slægges der nok også andre stedder, hvor det er mere kritisk.
SAS og Sinagpore har et særligt samarbejde - udenom alliancerne. Det er ikke unikt Se mere her: https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/singapore-airlines/ Faktisk er du bedre stillet nu med SQ end du var før, idet du som *G på Economy (Extra) ikke havde adgang til SilverKris lounger (med kun *G i eks Changi). Men med EBG/EBD/EBP har du adgang til SQ egne lounger.
Jeg har svært ved at tro på, at der skulle være adgang til andre lounges end Gold loungen i Changi T2+T3 som EBG+ på economy. Selv The Private Room defineres som Silverkris Lounge på boardingkortet. Den store gevinst ligger i min optik bl.a. i LHR, BKK og ICN, da der ikke er separate lounges for Gold og Business.