Tja - det skal de jo sige i kundeservice... Surt for dig og alle andre der har booket. Det er meget lusket, set i lyset af de gode priser som *A kørte på business class tilbage i december, for netop Skandinavien (SAS-territorium). Her valgte rigtig mange EB kunder netop United pga. den gode pointoptjening, hvor de nok ellers havde valgt andre (læs bedre) selskaber. Denne slags ændring af det købte produkt fra den ene dag til den anden, ser man da ikke i andre brancher..? Det kan jo dreje sig om mange tusinde point som har en høj værdi i kraft af bonusrejser og status - man undres...
Ja der er vel i praksis nærmest tale om en prisstigning på en allerede købt billet? Bonuspointene har jo trods alt også en værdi der kan omsættes til en ny vare. Bliver 20.000 point lige pludselig kun til 10.000 point er det vel ca. 700-1000 kroner som billetten pludselig er steget med.
mon nu ikke det også ændrer sig? Hvis Uniteds kunder er revenuebaseret og hvad vi ellers har læst, så bør de vel også ændre det til andre *alliance programmer?
Ja, det er med AC. A3 giver også stadig minimum 100% på næsten alle SAS flyvninger, men alt kan jo ændre sig.... Håber bare at A3 giver en god varsel hvis de ændrer noget, som de gjorde da de ændrede deres program sidste år. Det kunne SAS lære lidt af...
Læs lige dette indlæg fra Bonusfeber.no - "Jeg har flights med UA den 6-9. mars. Billetten ble kjøpt for noen dager siden da det var 100 % poengopptjening som gjaldt. Jeg ringte nettopp SAS Kundeservice (snakket med Oliver) og spurte om hva som gjelder for mitt vedkommende. Etter å ha blitt satt på holdt i noen minutter fikk jeg informasjon om at jeg har krav på de betingelsene som gjaldt på det tidspunktet som reisen ble bestilt, dvs 100 % poengopptjening. Følgende må gjøres: Etter å ha gjennomført reisen må jeg sende følgende informasjon til [email protected]: flybillett, EB-nummer og boarding-pass." Det er vel samme vilkår for dig...!? Få lige fat i ham Oliver
Det ville da kun være rimeligt hvis det var sådan, men har en frygt for at han bliver skuffet når han skriver til ebretro... Men når SAS selv har sagt det, er det jo svært for dem at argumentere i mod. Han burde have fået det på skrift. T&C siger: 5.6 SAS reserves the right to change these terms and conditions at any time. The EuroBonus program content, service benefits, rules regarding points and totals as well as other information displayed on the EuroBonus web site only apply until further notice. SAS communicates changes to applicable rules as soon as possible, including rules on earning and using points and consequences for new points, points already earned and activities. Information will take place through at least one EuroBonus communication channel, mainly via the EuroBonus web site. New rules, charts, levels etc apply without exceptions from date set. Members/legal guardians must keep themselves informed of applicable rules. SAS will provide information on changes at the member’s request. Så der er ret klart at de kan gøre som det passer dem. Der burde være lovgivning der beskytter forbrugere mod sådan noget...
De har ikke engang ændret deres hjemmeside siden sidste ændring (Guld/Diamant) og på SAS MasterCard eksemplet står der stadig CPH-ARN giver 1000 points D: https://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/membership-levels/member/ Jeg har lige snakket omkring United men der var intet at hente Jeg flyver godt nok også først i August fra AMS til LIM
Nu hvor pointoptjeningen er mere eller mindre den samme på alle selskaberne i *A, er der så andre selskaber som tilbyder et bedre produkt på business class rejser over "dammen" end United?
Singapore Airlines. De flyver fra mellem Frankfurt og JFK. De flyver endvidere med A380 på denne rute. Dog ikke business, men man kan faktisk finde nogenlunde rimelige priser (også one-way). Jeg har selv tidligere taget en one-way fra JFK-FRA på w-fare til ca 500 USD, hvilket gav 100% point.
synes jeg har set på det, men det krævede vist en overnatning i Frankfurt for at få det til at gå op..
Ja, det er rigtigt, men det passer udemærket på tilbagevejen. Hvis det er muligt at kombinere så, kan man jo flyve ud med Air Canada og retur med SQ.
Hvad er folks erfaringer med United? Overvejer en tur til Vegas i september, men hvis jeg ser generelle anmeldelser, så er det ikke ligefrem himmelråbende fantastiske
Jeg har fløjet 50,000 miles på UA (og mere hvis vi medregner Continental) og det er i mine øjne lige så godt/skidt som dem du naturligt vil sammenholde dem med... Jeg ville hverken aktivt til- eller fravælge dem.
Har fløjet en del med UA og har været godt tilfreds. Tror ikke der ikke har været en eneste gang, hvor jeg ikke er blevet seatet på Economy Plus, selv om det egentlig kun er en perk for deres egne Gold-kunder (og højere), og dem som vælger at betale ekstra. Desuden har de jo et temmelig stort netværk, så der er gode muligheder for at blive booket om. UA har også altid været flinke til at lade mig komme med afgangen før, på trods af jeg rejste på en meget restriktiv billet. Tror ikke du vil opleve nogen US carriers give den mest fantastiske oplevelse på indenrigs-flyvninger. Der føler man sig snarere reduceret til kvæg.
Jeg er faktisk ret positivt overrasket over United, og vælger som regel dem når jeg flyver over atlanten på economy. Synes SAS er så skrabet med drikkevarer (og jeg blev helt skræmt da jeg fløj til SFO og man ikke engang kunne vælge film selv), og på Lufthansa Group optjener man jo kun 25% som regel. På fire ud af fire oversøiske UA retur billetter har der været så lav belægning at jeg har fået 3 sæder for mig selv, og så har de snacks stående frit fremme i bagerste galley (hvilket ingen ved fordi det er bag toiletterne), så man kan spise Tyrell chips & M&M's til man får ondt i maven Uniteds app er genial og viser opdateret seatmap helt frem til departure, så man skal bare spørge i gaten når check-in er lukket, om de vil flytte en til en række der er ledig.
Tak for det, baseret på jeres svar tror jeg vi kaster os ud i United Airlines.. Så længe man ikke er Asiat, overlever man vel
SAS på economy for nogle år siden. Oplevede det sidst til USA i ‘12. Virkelig, virkelig et ringe system. Man kunne selv vælge film, men alle film blev afspillet centralt og sat i sløjfe fra take-off. Så ofte kom man ikke ind i en film fra starten.