Og det er jo netop pudlens kerne: Hvis omkostningen for forretningen (tidsforbrug og de betalte point) ikke står mål med de forventede gevinster (flere kunder) - ja så stopper festen naturligvis. Lur mig, om ikke de laver en lille statistik: Hvor mange har henvendt sig på baggrund af point-tilbudet? Hvor mange af disse var reelt interesserede i en aftale? Hvor megen spildtid har det resulteret i? Og for mange af disse erfaringer vil nemt kunne afholde andre forretninger fra at tilslutte sig..
Som ejendomsmægler forestiller jeg mig, det er svært at lave en brugbar statistik på en kampagne som den her, da det nok er et ret lille fåtal af folk der tilmelder sig kampagnen, hvor det lige præcis passer med at man faktisk står og skal bruge en vurdering fordi man vil sælge sit hus/sommerhus/lejlighed.. Derimod så tjener de nok nærmere deres penge på, at dem der tilmelder sig får en god oplevelse, og derfor vælger dem når de skal sælge, eller måske endda får at vide de kan få en vild pris, så de vælger at sælge med det samme. Hvis det er tilfældet, så er man alligevel lidt for dum/naiv, hvis man bare vælger realmæglerne, fordi de nu har været så flinke at give 1750 point.. Derfor undrer jeg mig også over den tilbagemelding jeg fik fra den lokale mægler.. i sommers havde vi home ude, fordi man fik 3 flasker vin (I'm that kind of guy), og for det første var hun skide flink og synes egentlig det var fint vi udnyttede tilbuddet, derudover så havde hun forberedt sig ret godt (selvom jeg var helt ærlig da vi aftalte tiden - ligesom jeg var med realmæglerne - om at det var vinen alene der lokkede), så hun havde fundet priser på de andre lejligheder der var solgt hos os, fundet frem til hvad vi havde købt til, og fundet andre boliger som vi så kunne komme ud og kigge på. Derudover så kom vi i deres køberkartotek, samt hun fik lov til at ringe til os om 2 år.. Vi fik endda 1 ekstra flaske vin "som hun lige havde i bilen", og så er jeg sindsygt letkøbt, så der blev det 110 % sikkert at home er den første vi kontakter når vi pludselig skal sælge.. På den baggrund så kan en kampagne 2 år tilbage i tiden, resultere i at de tjener 20-30.000 kr. på os.. og muligvis det dobbelte hvis vi også køber et hus/grund igennem dem samtidig... tl;dr: det er rimelig simpel købmandsskab..
Da vi solgte vores hus i Sverige for et par år siden brugte vi en ejendomsmægler der gav eurobonus point når huset blev solgt gennem dem. Tænker det nok er en bedre model for mægleren da de kun har omkostninger når de får indtægter. Til gengæld gav det mig som kunde 60.000 point på kontoen. Ikke helt skidt
Til de af her der endnu ikke har benyttet jer af tilbuddet fra Mofibo & Storytel så go 4 it det er stadig muligt at joine begge kampagner. De giver 1250 eurobonuspoint hver så gode point som tilmed er gratis. Husk blot at opsige abonnementet inden ny periode afregnes For ikke at glemme så er pointene på kontoen nogle timer efter endt tilmelding
Man kan sagtens vælge det helt billige abonnement hos CBB. 19 kr. pr. måned og ingen etableringsomkostninger. Det er billigt for 3.000 miles!
@DanielBahn, har du modtaget dine points? Jeg har nemlig ikke et par dage efter registreringen, men ved ikke rigtigt om jeg gider gøre noget ved det.
Virkelig dårlig oplevelse hos Parkpark i dag Oprettede mig gennem SAS, men først da ordrebekræftelsen tikkede ind, viste det sig, at jeg var tilmeldt et abonnement til 249 kr. pr. måned. Det er bare ikke i orden! Nå, men så er det jo heldigt, at der er 14 dages fortrydelse - nu håber jeg bare, de læser deres mails.
Tak. Jeg fik mails, dog uden at der blev nævnt noget om Eurobonus. Jeg loggede mig på shoppen og tilmeldte mig via linket. Den ene af mail'sne var dog kommet i min spam.