Film- og bogsteder

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 1/2/18.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,476
    Point:
    113
    Det gjorde jeg faktisk heller ikke ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Nu vi er på memory lane, så har jeg faktisk også oplevet Rom på en tur med gymnasiet. Vi gik rundt og besøgte Roms barer og sagde Vov Vov. De havde nemlig en æggelikør, der hed Vov. Jeg må indrømme, at jeg har aldrig smagt det siden. Til gengæld drikker jeg gerne en Ceres Ale, som ingenting har med en Ale at gøre, men er den gode gamle Dortmunder fra Ceres, som har fået nyt navn i Italien.
     
    THammer, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Minder om den danske dame, der parkerede i en sidegade i Paris og gik på strøgtur. Hun var sikker på at kunne finde sin bil igen. Hun havde en speciel bil, og hun kunne da huske gadenavnet.:)
    ..hun kørte i en Citroén. Og gaden mente hun hed sens unique.
    ..så gik der tid med det..:oops::oops:
     
    SophieHendriksen, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Vi fandt stedet, men der mangler stadigvæk bogen/filmen. Henriks bud var sådan set næsten rigtig, bortset fra at Da Vinci mysteriet jo spiller i Paris og der var faktisk heller ikke nogen der døde i springvandet, selvom det nok var hensigten. ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Der kom ikke flere gæt, så jeg vil afsløre nu at, det var Dan Browns Engle og Dæmoner jeg tænkte på. Prøv at se dette klip fra filmen (sjovt at de kalder det "Drowning in the Trevi Fountain". Det var jo som @Perdan helt rigtigt bemærkede Fonatana dei Quattro Fiumi på Piazza Navona)

    Så prøv at se på mit billede. Der er en afspærring/gelænder rundt om springvandet, som ikke er der i filmen. Så der blev nok ikke filmet på originalstedet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side