Altid et spørgsmål om hvad man vægter og hvad det er værd. Colaen er nok det mindste, da jeg oftest rejser på forretning og får dækket disse store udgifter. Som @Schwert siger er der upgrades på langruter, også at man står først (næsten) i køen når der er problemer ved f.eks anullering af fly, ombookninger, hotel etc.. Jeg var været lidt hårdt ramt af alt dette på det sidste, og når man flasher sit EDB kort i den lange kø ved skranken tager de en først og får booket en først på de andre afgange etc, men om det er en stor investering i et Milage Run er op til den enkelte. Men når man nu er EBD og rejser meget, så er det en fordel.
Har lige et enkelt spørgsmål til optjening som jeg ikke lige kan finde andre tråde jeg kan passe det ind i. Normalt får man basis point og segmenter/ben for en SAS rejse i SAS metal Men hvad med en rejse for bonus point. Jeg ved den ikke giver point. Men tæller den i segmenter? (Købte en SAS Plus til Beijing i Jan til 24k point og nysgerrig for om den giver mig 2 ben eller ej)
Bonusrejser giver ikke plusser i segmenter. Hos nogle hotelkæder tæller bonusovernatninger med i stays, men mig bekendt er der ingen fly, hvor det er tilfældet. Iøvrigt optjener du også basispoints på Star Alliance metal/billetter. Segmenter dog kun på SAS metal på SAS billetter
Eneste undtagelse er hvis du køber "en normal billet for point" hvilket du altid har mulighed for, men du betaler så typisk minimum det dobbelt antal point end ved en "normal" bonus billet. I så fald optjener du point som "var den betalt kontant"
Enig! Jeg er selv EBD, men forskellen mellem guld og diamant synes jeg godt nok er forsvindende lille. Fint nok med courtesy-upgrades, (som jeg desværre endnu aldrig er blevet begavet med), men endnu bedre hvis det var upgrade-vouchers.
Den evindelige diskussion om EBD og om det er det hele værd. Hvis man er over 75k synes jeg det skal overvejes af flere grunde: - Softlanding til EBG hvis man ikke klarer den i næste periode - Man kan give guldkort væk. I en flittigt rejsende familie som min har det betydet at både onkel, kæreste, og andre nære rejsende venner nuhar guldkort - nok kan man diskutere om drikkevarer i Go er det værd, Men det er nu rart at kunne sidde på sit nødudgangssæde med softblock og nyde en gik tonic uden at skulle give 80 kr for den - courtesy er også rart. Min første tur som EBD var til HKG og 2 pax blev upgraded til Plus den ene af vejene - selvom velkomstgaver ikke er prangende har der været nogle fine arrangementer de inviterer til - og sidst men ikke mindst tror jeg vi kommer til at opleve større forskel med indførelsen af EB 3.0
Det varmer selvfølgelig da altid at give (guld)gaver, men ret beset giver det jo ikke mig noget personligt andet end (endnu mere) fyldte lounges. I den forbindelse kan jeg anbefale Business-loungen i CPH - laaangt bedre end guldstuen oppe på første. Men sig det ikke til nogen
Du skal blot tjekke, at samme rute ikke udbydes af "Cityjet" med deres eget nummer. Det tror jeg nu ikke, da SAS har hyret Cityjet til at flyve på vegne af SAS (altså Leasing). MEN svaret havde været et andet, hvis det er codeshare: Hvis det er en rute som sælges med SK nummer og "operated by Lufthansa / LOT etc), så kan du være 100% sikker på, at turen også udbydes af disse selskaber som en af deres ruter med et LH, LO etc nummer. Og her får du ikke segmenter, kun point efter at det var et LH, LO etc. billet, du havde købt)
Ja, jeg kan ihvertfald ikke finde flyvningen på Cityjet's portal. Så jeg satser på at alt er som det skal være. Tak for svaret og tipsene. Nu har jeg ihvertfald booket tre dage med tre segmenter. Så skulle det passe med de ni flyvninger
Hvordan får du stykket sådan en rejse sammen på sas.dk med så mange segmenter? Kan ikke få lov til mere end max to via den normale booking.
I besked #11 blev det erkendt at det kun var 6 segmenter, 3 per vej Det kan findes ex-AAR/BLL/AAL mange dage. Flyver du ex-CPH er det en vanskeligere opgave.
Synes det er vanskeligt at finde noget attraktivt ex-BLL, da de fleste ruter på SAS.dk går direkte fra BLL til OSL/ARN og ikke via CPH. Noget nemmere fra Aarhus.