Gennem Europa med tog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af SimonFraLolland, 28/8/19.

  1. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Vi lakker mod enden, eftersom at jeg nu kun har 1 nat tilbage i Thessaloniki og 1 på Skiathos
    Jeg valgte at bruge min eneste hele dag i Thessaloniki på at gå langs kysten.
    IMG_9383.JPG
    Blev lidt forstyret af et fly i ny og næ - De flyver lige over byen
    IMG_9387.JPG
    Man kunne komme ud og sejle med en af de her gamle både
    IMG_9385.JPG
    IMG_9389.JPG
    Jeg var lidt ærlig over jeg ikke fik et bedre skud af den her Swiss A220, men jeg havde ikke en linse over 300mm med :(
    IMG_9399.JPG
    Af mangel på selvkontrol, endte jeg faktisk med at få de 12 kilomter fra midtbyen til Lufthavnen langs kysten. Men det gjorde mig faktisk ikke rigtig noget, der var god udsigt til kysten og jeg fik set alt lige fra forstaderne langs kysten, bjergne bag byen og et gammelt skip ophuggeri. IMG_9420.JPG Men da jeg nåede helt til lufthavnen beslutte jeg mig dog for at vende om og tage bussen tilbage til byen. Den var prop fyldt, men kostede kun 1 euro.
    Da jeg kom tilbage ind til byen, gik turen ud efter noget mad, før turen gik tilbage til hostlet, da kl 6 næste morgen gik turen vidre til Skiathos, som ville være sidste stop på denne Interrail tur.
    Tidligt op og ned til togstationen i Thessaloniki for først at tage toget til Larissa, herefter toget vidre til Volos for tilsidst at tage færgen til Skiathos.
    IMG_9424.JPG
    Klar til afgang fra Thessaloniki - Alle tog i grækenland er fyldt med grafitti
    IMG_9440.JPG
    Vidre med lokalbanen til Volos som blev den sidste togtur på denne Interrail tur.
    Efter rigtig mange kilometer og rigtig mange timer i tog, kom det hele til en ende i en græsk by jeg ikke havde hørt om før jeg tog afsted.
    Men turen er jo ikke helt slut endnu, vidre med færgen til Skiathos
    IMG_9446.JPG
    Hellenic Seaways står for turen som skulle tage lige omkring 1 time og 45 min
    [​IMG]
    Selvom Skiathos jo er en dejlig græsk ferie paradis ø, så var jeg der primært af 1 grund. Nemlig lufthavnen her, som er kendt som den europæiske St Maartin. Hvor man kan stå lige bag landingsbanen og se flyene helt tæt på
    [​IMG]
    [​IMG]
    Det var så også sidste gang jeg fik set et Thomas Cook UK fly
    [​IMG]
    Næste dag blev morgnen brugt ved landingsbanen endnu en gang, før jeg gik i lufthavnen for selv at flyve hjem.
    [​IMG]
    Fraport har åbenbart overtaget lufthavnen her, så den er blevet renoveret fornylig og var faktisk en okay lufthavn at vente i. Jeg havde forventet mega kaos.
    [​IMG]
    33 dage senere og en masse oplevelser rigere, gik turen hjem med SK7702 til København.

    Jeg skal lige endnu en gang sige tak til #DiscoverEU initiativet for det her interrail pass. Det har været en super fed oplevelse, både at se hvad Europa har at byde på og også at møde så mange nye mennesker, nogen af dem har jeg stadigvæk kontakt med.

    Med gymnasiet færdigt og sabbatåret begyndt står der nye eventyr for døren.
    Jeg har fået job i Finland, så nu går turen først der op og så har lidt i øjet en tur til Georgien med Wizz Air når pengene rækker til det :)

    Jeg håber der er noget god inspiration at hente fra min tråd her og hvis nogen skulle have spørgsmål til Interrail eller nogen af byerne der er besøgt undervejs så fyr løs :)
     

    Attached Files:

    asf, RasmusH, GertrudSand og 12 andre "Synes godt om" dette.
  2. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Tak for rejsebeskrivelser, har været super interessant at følge! :)
     
    Jeblin, Daniel K, SimonFraLolland og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side