Reglerne er klare - Du må holde helt op til porten, medmindre der er gul kantstenslinje. Men ikke foran porte eller små stier/veje. Disse betragtes ofte som brandveje og derfor er de ret fokuseret på dette... Men træls er det dælme...
Dagen startede med at tage 50min fra Nærum til Lyngby på helsingørmotorvejen...! Ikke helt så skidt som en p-bøde til @Kristian, men heller ikke helt godt.
Ja.... godt nok en ringe morgen trafikalt. Fortrød man ikke kørte over Virum som jeg ellers ofte gør...
AK JA! Mens sjællænderne sidder og har ondt af sig selv og deres infrastruktur, sidder jeg i dag på kontoret og nyder denne udsigt: (5 min. kørsel fra mit hjem inde i byen - men kører "mod" morgen trafikken) Så overvejer man jo egentligt blot at pakke ned og sige - tak for denne uge - og så køre hjem igen og nyde denne fantastiske vinterdag med en tur i skoven.... Weekenden står på en lørdag hygge aften i gode venners lag, og så ellers en god bog på divaneseren. Næste uge bliver skudt i gang med en dagsudflugt til "byernes by" (nogen i guldstuen mandag morgen???) Og for resten af ugen - står den på "årsafslutning" A WONDEFUL WEEKEND YOU MUST HAVE - MY YOUNG JEDI!!! /DSGM
5min? I har vist brug for en motorvej til at få det skåret ned til 4min tror du ik? Tog mig 32min at komme ned af tilkørselsrampen og ind på motorvejen: God weekend DSGM!
Hmmmm - kan blot konstatere at med den mængde dagslys der er, er du kommet ALT for sent hjemme fra DET kunne jo være en del af problemet - at møde til DIREKTØRTID sammen med alle de andre fra Gl. Holte
Jeg fortsatte ind ad Strandvejen ind i stedet for at køre på motorvejen ved Vedbæk Tak til Waze og P4 trafik for det valg
Helsingørmotorvejsproblemer De fleste drejede her til morgen fra ved Gl. Holte afkørslen eller Nærum afkørslen så både Øverødvej og Skodsborgvej var totalt blokeret mellem klokken 7 og 9 mens folk sad fast på motorvejen. Jeg tog Lundtofte afkørslen , ingen problemer med den men skulle så også til KNord i Lyngby så det passede meget godt. Dårlig start på fredagen plejer kun at være mandag i regnvejr sådan noget sker God weekend.
Træls med bøden til @Kristian Mine bøde-uge har resulteret i dybt uretfærdig P-bøde i Herning - ja, Herning, samt modtagelse af en fartbøde via en lejebil fra et eller andet sted på Storebæltsbroen for en måned siden....
Der er 5 steder hvor man må standse men ikke parkere selvom det ikke er afmærket. 1. Foran ind og udkørsel/ porte. 2. Nærmere end 30 meter til jernbane overkørsel. 3. Så tæt på et andet køretøj at vedkommende ikke kan komme ud. 4. I anden position. 5 hoved vej udenfor tættere bebygget område. Men det der undre mig er at der ikke står på bøden at de har observeret dig i minimum 3 minutter. Fordi enhver parkering startet altid som en standsning og efter 3 minutter bliver det til en parkeringen. Så hvis jeg var dig @Kristian vil jeg skrive en klage og sige du holde der kun i 2 min og at politiet har været lidt for hurtig på aftrækkeren. Mvh kørelæreren.
Jeg ville nok bare betale - FORDI - der står der er observeret fra 22:17 - 22:22 = 5 min...... (han skulle nok hurtigt hjem på station 1 til aftenkaffe)
Igen overrasker vores trafikpolitikere ikke. Ny motorvej i Jylland er prioritiet #1 selvom der ingen trafik er på stedet i dag. Hvorfor skulle man da også prøve at gøre noget ved at man ikke kan komme til CPH i myldretiden når man kan gøre det en smule nemmere at komme til Billund. Det er fandme langt ude. Men @Schwert er vel glad? http://www.bt.dk/danmark/regeringen-vil-bygge-ny-motorvej-til-milliarder-ekspert-ryster-paa-hovedet