God fredag herfra. Uheldet sidder virkelig på mine skuldre for tiden.. for en måned siden var jeg ramt af en sindssyg lungebetændelse og i dag kunne lægerne så efter et par blodprøver igår, konstatere at jeg nu har fået kyssesyge ..... Så jeg bliver på sofaen de næste mange dage.. (fandme heldigt der er VM)
God fredag fra Dublin T2. Skal hjem via LHR og skulle med et Aer Lingus her kl 18 som dog er forsinket så tvivlsomt om jeg når SAS flyet i LHR 20.20. Men så kan jeg jo prise mig lykkelig for at BA har tilføjet den ultra sene / ultra tidlige afgang for 21.30 flyet med dem skulle jeg nok kunne nå hjem inden solen står op...
Strandet i Hamborg - venter på SK652 hjem til CPH. Skærmene siger afgang udsat fra 1925 til 1945. Men flyet er nu 1915 ikke gået fra CPH endnu. cph.dk siger “ await info” Ingen sms fra sas. Mens sas appen direkte lyver og siger planlagt afgangstid fra CPH er 18.50. Det er faktuelt 18.00. Der er RIGTIG dårlig stil sas. Skulle tro man fløj Norwegian Ja - da. Så blev den aflyst - pga missing crew. Hvis nu SAS havde nosset sig sammen til at sige til blot 1 time tidligere så kunne man have fundet vej hjem i aften via MUC/FRA. Forsøgte så at leje en bil - billigste var Sixt - til EUR 700 . Så det bliver en nat på Radisson - og så HAM-CPH-MUC i morgen . SAS for f....
Ja, men sådan er det jo når man flyver som vi gør herinde. Og jeg tager hellere forsinkelsen på en tur uden kone, børn, osv. så forhåbentligt god karma til næste familierejse,
Indeed. Men så får jeg da prøvet Hilton T5 som jeg troede lå i T5... gør det så ikke. Skulle have booket Sofitel. Sådan går det jo...
Dramatisk start på dagen... mobile check-in virker ikke, men jeg tænkte det nok bare var fordi jeg var ombooket. 6.18 står det klart det er fordi min ticket ikke er issued. Får mit rejsebureau på telefonen, men det er for sent at ticket den i deres system og jeg kan heller ikke bare betale for den! Frem og tilbage mellem dem og BA ticket desk lykkedes det 6.28 at få et boarding pas og derefter i løb med medarbejderen til security da -- som nogle måske ved -- man SKAL scanne boarding pas ved security senest 35min før afgang (som er 7.05). Tror næsten hun var mere lettet end mig da lågen åbnede. Ikke 12min senere var jeg igennem security, med toget til B gates og ombord. Puuuuuha så er dagen ligesom startet! Ikke en finger at udsætte på BA servicen.
DK er forsat et uland i forhold til USA hvor deres sign up bonusser er helt vildt gode. I DK skal vi være glade for mellem 5.000 - 10.000 point i et af programmerne eller 250 CashPoints (lig 250 norske kroner).
Det er altså noget af en fredag og start på lørdag du havde.... Korrekt at Hilton T5 snyder en del og netop ligger off airport. Men flot at alt virkede og du er kommet hjem (eller er tæt på) nu her lørdag morgen.
Vi er jo fire timer forud på One & Only i forhold til DK tid, så her er det altså allerede blevet til fredag. Som "repeat guests" var vi i dag inviteret på Sunset Cruise ligesom for 2,5 år siden. Det er en super oplevelse med live-musik, champagne og canapéer. Hotellets General Manager er vært for turen, og selvom vejret ikke var perfekt, så føles det meget lukseriøst. Ellers er badevægten efterhånden ved at give efter for alle de ekstra kilo. Det er et stort marathon-ædegilde og der er bare ikke nok positive ting at sige om maden herude. I dag spiste vi middag på en restaurant, som ligger midt på øen hvor de har etableret en køkkenhave. Som I nok har gættet er restaurantens tema at bruge disse grøntsager. Der kommer lidt billeder og beskrivelser i tråden om hvad spiser vi ude. Turen er desværre ved at lakke mod enden. Vores butler vil meget gerne udsætte snakken om hvornår vi skal afsted mod lufthavnen lørdag aften, da han ikke synes der er nogen grund til at blive mindet om alt for tidligt at vi skal hjem. Dét memo havde Emirates ikke fået, så jeg har lige modtaget sms med at online check-in var åbnet og ak ja så er man jo næsten på vej hjem alligevel. Jeg havde været lidt nærig og ikke gidet bestille pladser, og det næsten belønnede sig, da der var "tilbud" på upgrade til biz formedelst 2.555 DKK pr. næse. Afgangen er kl. 2300 og selvom turen kun er 4 timer, så snuppede jeg upgraden. Emirates er ikke i deres gavmilde hjørne, så man får absolut ingenting andet end sædet og maden. Med min Silver-status må jeg dog både business check-in og priority boarde, og lounge må mandens Priority Pass klare. Herefter står den på 2 dage i Dubai, og som @jakobv84 sagde forleden, så må man håbe temperaturen er tættere på 40 end på 50
God fredag morgen Hviledag i fodbold VM, så ikke så meget at gære på denne front Ellers står den på en rolig dag hvor jeg er sikker på der kommer noget godt på grillen i aften og i weekenden. Har et par store T-bones som nok bliver main event lørdag aften sammen med en balje god rødvin Rejsemæssigt er jeg gået på sommerferie. Der sker ikke noget før i august. Hvad er jeres sommerstatus?
Düsseldorf i næste uge, ugen efter Warszawa og Dublin. Sommerferie Mallorca. Weekenden starter med sommerfest i ejerforeningen som vores husstand står for, så det kan kun blive godt -. Vejret er godt arrangeret hvis jeg selv skal sige det. Lørdag til Ystad Saltsjöbad, en afskedsgave fra min bedre halvdels tidligere arbejdsplads. Ikke at forglemme, grill, øl og klaphat på søndag. God weekend.
God fredag herfra solstolen hvor der desværre ikke sker det helt store.. har her til morgen fået svar på om leveren var påvirket af min kyssesyge - og det var den selvfølgelig ... så nu er jeg sygemeldt endnu en uge... Ved faktisk ikke hvad jeg skal få tiden til at gå med i dag, nu når der ikke er VM, men mon ikke man finder på noget? Jeg må ikke lave noget fysisk aktivt, så jeg ligger bare i en solstol hos de gamle og kigger(og drømmer) på flybilletter til New Zealand, så jeg kan komme ned og besøge vennerne... der kom lige en lille bonus på løbseddlen denne måned, så måske er der mulighed for at det kan lade sig gøre engang til vinter
Sikke en morgen efter Marriott/SPG annoncerede deres nye award charts, travel packages i går aftes. Der er læsning til hele weeekenden -- mange gode nyheder, men travel packages ser ud til at blive forringet!
Uh. Et glas rosé i hånden, termometeret siger 22-23 grader og så sidde og nyde udsigten over Østersøen, mens solen går ned imorgen aften. Jeg kunne godt! Godt ophold, fantastisk sted...
God fredag her fra - og god sommer. I aften går turen til BKK med TG (sommer)aften maskine. Fantastisk timing på den tur. Ungernes spørgsmål i går aftes var om upgraden var gået igennem - må blot konstatere at de er blevet forvente . Ingen upgrades på TG - og farman er for nærrig til at betale de små 10k per person for airport upgrade til Biz. Så det bliver en af de lange på economy igen - og så kan ungerne lære det .