Så bliver det week-end. Med en tur til Warszawa. Fra Billund.
Dagen begyndte med en træls taxi-tur. Jeg skulle såmænd bare hjemmefra til rutebilstationen. Men chaufføren mente, at bussen ikke kørte
, så han kunne sagtens tage turen til Billund. Nu har jeg taget lufthavnsbussen mange gange - og den har altid kørt. Så jeg skulle bare ned til lufthavnsbussen.
Chaufføren er en erfaren herre, så han har altså oplevet flere gange, at bussen ikke har kørt. Jeg måtte sige: Lufthavnsbussen, tak.
Så kom argumentet med, at vi jo kunne spare omvejen forbi busstationen. Så ville turen også blive billigere. Måtte igen takke nej.
Troede faktisk, at vi så var færdig med den diskussion. Men nu tog han det tunge skyts i brug: Han havde engang kørt en passager til Barcelona, fordi flyet var aflyst. Og hvis mit fly nu var aflyst, så kunne han jo fortsætte fra Billund til Warszawa
Jeg måtte endnu engang takke nej.
Vi ankom til lufthavnsbussen, der holdt parat med chauffør. Jeg betalte 126 kroner for turen (det giver i øvrigt 63 EuroBonus point, for jeg kørte med Dantaxi).
Da jeg var kommet ud af taxien, måtte jeg bede ham åben bagagerummet (og forberedte mig på en ny diskussion med ham: Kunne det nu lønne sig at tage kufferten ud, hvis den senere skulle i bagagerummet igen. Vi skulle jo nok alligel køre til Billund. Men jeg slap).
Fik min kuffert og en lille snak med en anden passager, der også ventede på, at vi kunne komme ind. Efter nogle minutter satte jeg min kuffert ind i bussens bagagerum. Gik ind i bussen og betalte.
Taxaen holdt stadig foran bussen. Måske ville han lige tjekke, at buschaufføren ikke blev syg - for så skulle jeg jo bruge en taxi til Billund,
Nu bagefter synes jeg faktisk, at turen var meget underholdende.
God fredag (og week-end) til alle.
Click to expand...