God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Og så serverer de kanin mange steder. Det er længe siden, jeg har fået det :) Ser også, at mange landmænd hos KIVA har søgt om lån til at lave / opgradere en kaninfarm.
     
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Fredag i Dubai er lig med Friday Brunch. Sidste år prøvede vi en af de bedre på St. Regis i Abu Dhabi og i dag stod Al Qasr prøven.

    Live musik og lidt fulde expat-damer fra Polen og England krydret med fantastisk mad, hvad kan man mere ønske sig :D

    7EB543BD-9309-4E8D-8BC8-F244E7A71EB3.jpeg

    1E9CA71F-F061-4CA8-94AD-9D20594763FD.jpeg
     
    Henrik Olsen, mifira, Thorbjoern og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det ser meget vildt ud med de fredags bruncher i Dubai. Det bliver sjovt at følge testen af de forskellige og få en guide på hvilken en der er den bedste :)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Er det en god fredag, hvor SAS ser ud til at blive et 3.rangs selskab hos United ?
    - United vender SAS ryggen i et nyt bonus system ref. : WWW.FLYGTORGET.SE
    under Flygnyheter.
    - United vil tilsyneladende opdele bonus psgrs i 3 kategorier, dvs. 1) egne psgrs, 2) preferred psgrs og 3) dem, der hører til i bunden, bl.a. SAS !!!!!.
     
    Henrik Olsen, Henry, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Lidt billeder fra Ljubljana lufthavn:

    IMG_20191018_141000.jpg IMG_20191018_141033.jpg IMG_20191018_141115.jpg IMG_20191018_141137.jpg
     
    SophieHendriksen, asf, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    SophieHendriksen, asf, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Tak for linket - det er interessant. Men hvad mon kriterierne er for inddelingen. Eksempelvis er SQ, TG og TK jo også i den dårligste kategori...
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - United har jo allerede markeret tendensen med deres Polaris produkt, bl.a. lounges.
    - Hvis SAS er lidt opmærksom på denne udvikling, bør de straks ansøge om kategori 2 for deres EBP`ere og EBD`ere. Der vil således være en lille forløber for differentiering fra EBG`ere. Dèn mangler i allerhøjeste grad for nærværende.
    - Selskaberne er måske ved at indse, at bonus produkterne er fladet ud.
     
    Henrik Olsen og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Nu er mit svenske lidt rusten, men så vidt jeg forstår, så giver en tur med United forskelligt antal point - afhængig af, hvilke hvilket program, du ønsker at optjene point hos.

    Hvis dette er rigtigt: Er det anderledes end, at hvis du flyver fra Arhus til København med SAS, så optjener man forskelligt antal point i Eurobonus, Miles & More og andre *A programmer.

    Eller har jeg overset noget?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og MatthiasWagner "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Enig. Jeg har længe undret mig over, at der ikke er nogen loyalitet indenfor *A.
    • Uanset din status i EuroBonus, optjener du samme antal point, når du eksempelvis flyver med Lufthansa. Guld og Diamant medlemmer får ingen fordele. Hos SkyTeam, får man status-bonus hos alle selskaber i alliancen
    • Man optjener kun segmenter i EuroBonus, når man flyver med SAS, Flyver jeg med Lufthansa, LOT eller Austrian, giver det ingen segmenter i EuroBonus (og tæller dermed heller ikke med ved optjening af status).
     
    Henrik Olsen, Bekgaard, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg er mere rolig. Det ligner at preferred partners er deres Codeshare partners, resten er MileagePlus partnere fra *A. Som jeg kan se det, er forskellen også kun at Preffered partners giver spending/5=Points, hvor resten, herunder SAS, giver spending/6=Points? Det virker ikke som den store kløft... Jeg kan ikke helt se hvad det skulle betyde at EBD og P kom i den gruppe? De er jo netop EB, Eurobonus. Inddelingen ved United har jo kun betydning hvis man er med i Uniteds bonusprogram?

    Det forklares forresten ganske godt her i videoen: https://samchui.com/2019/10/17/united-new-premier-status-requirements-for-2020/#.XanB1y2B1fK
     
    asf, Henrik Olsen, Bekgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Omvendt :) Det handler om hvem du flyver med, når du vil optjene i United (MileagePlus). Og nej, jeg ser heller ikke den store forskel...
     
    Henrik Olsen, Bekgaard, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Det har nok noget at gøre med det transatlantiske joint venture United lavede med LH og AC.

    SAS blev holdt ude. Måske for at undgå monopol tilstand, måske pga manglende omsætning, who knows, men nok derfor SAS ikke er top af listen. Det er i hvert fald mærkeligt at et founding Star Alliance medlem ikke er med..

    Det var vist også der omkring SAS begyndte at sælge US connections med American.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Takker for denne afklaring.

    Så skulle eksemplet være: Når jeg flyver fra CPH til Warsawa, så afhænger min point-optjener i EuroBonus af, om jeg flyver med SAS eller LOT. Det er jo realiteten i dag,
     
    Ulrik, Bekgaard og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Morgenens kontorudsigt
    IMG_20191018_101113.jpg

    Det var faktisk meningen, jeg skulle have ferie - men så kom der en hasteopgave, der skulle løses. Så jeg kom til at arbejde fra morgenstunden. Eftermiddagen gav sne og slud. Så jeg oplevede både efterår og vinter på samme dag.
     
    SophieHendriksen, Steen Madsen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Dagens tur går fra Beograd over Frankfurt til London Heathrow.

    Serbien imponerede mig meget lidt, så der kommer jeg nok ikke tilbage til foreløbig. Dog boede jeg på hotel med spillerne fra Manchester United. Det har ført til en del misundelse, men jeg ved ikke engang hvem de er og hvordan de ser ud. Måske er der en kendt på det her billede? Jeg aner det simpelthen ikke...

    MVIMG_20191023_195650.jpg

    Min kuffert gik forleden i stykker. I bunden er lynlåsen ødelagt, så hvis jeg kommer til at køre den ene lås (?) henover, vil jeg ikke kunne lukke kufferten igen. Samtidig er hjulene begyndt at låse fast. Det er en Horizn Studios trolley og jeg har aldrig været rigtig glad for den. Den vejer meget og den er dum at pakke. Som de fleste hårde kufferter åbner den på midten, og den ene halvdel er næste umulig at udnytte fornuftigt.

    Så på vej til Beograd gik jeg på opdagelse i Lufthansas katalog og de havde heldigvis en grundig gennemgang af deres kufferter. Da jeg kom til Frankfurt i dag tog det mig halvanden time at finde deres Worldshop-butik (efter et par sikkerheds- og paskontroller), og nu har jeg så købt en Samsonite B-Lite. Den vejer 1,7 kilo i modsætning til 3,5 til Horizn. Den er en lille smule mindre, men der kan være en lille smule mere i den. Lækkert! Til gengæld er den jo i stof, så den holder nok ikke så længe. Men der er fem års garanti, så mon ikke jeg skal have en gratis ny inden? Jeg bruger den jo til flere hundrede kilometers gang :)

    Pris: 199 euro, og butikken havde ikke noget imod at beholde den gamle. De ville måske endda skifte lynlåsen...

    IMG_20191025_103629.jpg
     
    SophieHendriksen, Kristian, clager og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det er jeg ked af at høre. Jeg var meget glad for Beograd, da jeg var udstationeret dér i 4 år. Og familien syntes godt om byen, da de var på besøg. Men det var også om sommeren - ikke i slutningen af oktober.
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fredag på kontoret i Kgs. Lyngby.

    Travl uge og de næste uger ser ikke mindre travle ud.

    På IF fronten er der igen tegn på en rekord måned, så vi får forsat flere og flere som læser vores artikler og kigger med på forum. Så det er ikke en dum fredag her i slutningen af oktober :)

    Hint: Vær klar til december for vi følger traditionerne og har virkeligt nogle meget spændende ting klar til jer :) Men allerede her i november får vi også nogle spændende ting at vise, samt giveaways :)
     
    SophieHendriksen, clager, Peter F. og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Det kan sagtens bare være mig. Synes der var gammeldags, beskidt, og jeg mødte ikke mange smil. Plus, der blev røget overalt! Frygteligt!
     
    Ulrik, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det har du ret i. Men når man er i et selskab, lægger man nok ikke så meget mærke til det.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Bekgaard "Synes godt om dette"

Del denne side