God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    God fredag til alle.

    Dagen er brugt på en tur til kontrol på sygehuset - efter de dygtige læger i Skejby har været inde i øjet for at suge vand ud, lægge nethinden på plads og puste gas ind. Ja, lad os bare kalde det en operation. Den gik i øvrigt fint.

    Taxaturen hjem fra sygehuset var lidt speciel. Chaufføren skulle ringe - men han kom i stedet for ind for at hente mig. Forklaringen var, at hans telefon havde været slukket. Så han skulle pin- og puk-koden for at åbne den. Ikke noget, han lige havde på sig. Så han lånte min telefon og ringede til selskabet. Og jeg overhørte en sjov samtale. Han mente, at telefonen stod i konens navn (det gjorde den nu ikke, den stod i hans). Teleselskabet kunne sende oplysningerne til hans mail (som ikke var samme adresse, som den teleselskabet havde registreret). Hvis han oplyste de første 3 cifre i hans kode, som han brugte ved login på selskabet hjemmeside, kunne de også hjælpe. Rigtigt. Den kode havde han heller ikke. Mon han nogensinde kommer til at bruge det nummer igen?
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    :)
    Ja det er en imponerende gang finmekanik, de kan håndtere.

    Han kan jo tænkes at have PUK-koden derhjemme? Jeg har en skuffe med alle PUK-koder på de efterhånden ret mange simkort, der er i aktiv tjeneste.

    Men ellers - går han ind i en fysisk butik (hvis selskabet har en sådan :rolleyes: ) kan han jo vise, at han er i besiddelse af det simkort, der sidder i telefonen. Og har han så fruen under armen kan de vel uanset hvem der står på abonnementet dokumentere at det er deres, og så få udsted et nyt simkort med tilhørende koder.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Man sender en PUK kode til den folkeregisteradresse som er registreret på nummeret. Helt standard at folk ikke kan huske noget som helst.
     
    Kenneth K, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Det teleselskab skal jeg vist ikke handle med :eek: Eneste måde de kan tjekke om det er rigtig, er at have hans kode lagret i klartekst i databasen (eller mindst de første 3 cifre (sikker på det kun er cifre og ikke også bogstaver?)). Ikke just noget man kalder for Best Practice indenfor IT sikkerhed, for at sige det mildt.
     
    Kenneth K, jespersm, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Det er en ret standardiseret måde at gøre det på. Jeg kan egentlig ikke rigtigt se problemet udover et teoretisk. Koden har du selv lavet, medarbejderen kan rimelig effektivt hjælpe dig og det er selvfølgelig fuldt logget hvem (medarbejdere) der har slået hvilke oplysninger op. Evt misbrug er 100% gennemskueligt.

    Jeg har selv arbejdet i en IT afdeling der netop lavede billing system til mobilselskaber og hørte aldrig om misbrug af den funktion. Teoretisk set kan du jo godt ringe ind og prøve at udgive dig for en anden, men det sker faktisk ikke rigtigt i praksis.
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Spørgsmål til alle jer kloge: Har en CPH-LAX-CPH tur i slutningen af måneden bagerst i bussen (oh gru - satster på et par upgrades :cool:). Men kan se at SAS har blokeret de sidste 7 rækker i Economy både på ud og hjemturen. Hvorfor det?
    Hvad er den logiske forklaring (load balancing..)?
     
    Bekgaard, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det ligner helt sikkert load balancing. Det samme er sket flere gange på den forreste del af Go kabinen, som ofte også har været spærret (i hvert fald på mine to sidste ture til ORD med SAS). Det gode er at det er muligt at sidde der efter starten eller være fræk at sætte der når dørerne er lukket. Bare være hurtig og spørg crewet.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er da forhåbentlig ikke rigtigt! :eek:

    Hvis der er beregnet en fordeling af vægt i kabinen - og det er den, flyet og piloterne kalkulerer ud fra når de flyver - så duer det altså ikke at man ved selvtægt rykker rundt på denne balance!
    Hvis een kan, så kan alle, og hvem har så skylden, hvis den ændrede load balance er skyld i et havari?

    Burde være afskedigelsesgrund til kabinepersonalet, hvis de tilsidesætter sikkerhedsmæssige tiltag. :(
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,545
    Point:
    93
    De gange jeg har spurgt har jeg venligt fået at vide, at jeg gerne må ændre sæde EFTER takeoff.
     
    Bekgaard, PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er kun under starten balancen er et issue. En helt ny situation er landingen og når det mest fuel er væk så betyder det ikke meget hvor folk sidder - sålænge det er spredt lidt rundt.
     
    Peter F., Bekgaard, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Der er et kompendium under "Aircraft weight and balance".
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Tak. Det lader til at være nogle MEGET tomme maskiner. Begge afgange er HELT åbne i samtlige bookingklasser og på hjemturen er der kun taget 31 pladser i Go (ved godt at der er mange passagerer der ikke har booket sæde på forhånd - men det giver dog et praj)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    Er ved det Døde Hav og venter på room service, mens regnen vælter ned og stranden er lukket. Det går nok :)

    Jeg tjekkede lige hjemturen, og selv om nogen måtte hade Ryanair, så tvivler jeg på, at de er villige til at give så meget ekstra for at undgå dem:

    upload_2020-3-6_15-29-57.png

    Vild prisforskel! Jeg kan i øvrigt anbefale andre at besøge Jordan via Malta...

    Billedet her er fra tirsdag, hvor det ikke regnede. Det er udsigten fra min suite på Holiday Inn Express Dead Sea - det er uden for sæsonen, så derfor blev jeg opgraderet ganske betragteligt:

    IMG_20200303_112945.jpg
     

    Attached Files:

    asf, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Lidt last-minute rejseplanlægning her da jeg skal flyve til ZRH natten mellem lørdag og søndag og derfra på ski i Ischgl. Basale ting som rejseforsikring og hvorvidt jeg kan bruge min telefon havde jeg absolut ikke styr på efter flytningen til sandkassen, og så havde jeg faktisk også glemt jeg skulle leje en bil :rolleyes:

    Det er lidt antiklimaks at sidde i 28 grader til polokamp i solen og planlægge skiferie!

    Her på resortet lagde vi græs til regionens største poloturnerings finalekamp, så der var glimmer, stiletter, Bentley's, hoppeborg og ponyridning til den store guldmedalje. Super festligt! Lige nu knap så festligt at lægge sig til at sove til sindssyg høj inder-musik fra festlighederne.

    Så må vi også håbe, at jeg får lov at komme ind i landet igen om en uges tid. De er gået ret hårdt til værks for at inddæmme Corona her. Først lukkede vuggestuer, så lukkede skoler. Der er nu fire ugers "væk fra skole", hvoraf de to uger er ferie og to uger er "online-learning" hjemmefra. Perioderne blev lige byttet rundt, så ferien starter på søndag i stedet for d. 26/3, så alle folks ferieplaner er lige gået i vasken med et knips. Og nå ja så skal vi også alle sammen lige finde ud af at underholde ungerne hjemme i fire uger :eek::eek::eek: #hvemharalkohollicens

    Regeringen har udstedt en decideret advarsel mod at rejse med lidt uklare konsekvenser af det, og har skolebørn været ude at rejse sætter man dem automatisk i 14 dages karantæne ved hjemkomst - uagtet hvor man har været henne, så lavpraktisk holder man børnefamilier i landet, og det ser ud til alt ændres med meget kort varsel, så gad vide hvordan det ser ud om en uge og om jeg kommer hjem?

    Sååå god fredag derude :D
    2020-03-06 16.35.17.jpg 2020-03-06 16.35.38.jpg
     
    Senest redigeret: 6/3/20
    Henrik Olsen, HenrikM, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @SophieHendriksen obs obs = Ischgl er gået i rød på UM´s rejsevejledning, så watch out mht din returrejse til DXB.
     
    Henrik Olsen, HenrikM og Henry "Synes godt om dette"
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    God fredag! Herved, efterhånden traditionen tro, dagens overflyvning fra det sydlige Amager under idræt timen i hjemmeskolen. Hvis I altså kan finde den...

    Det er ikke Emirates A380 eller Thai B777, ikke en gang en SAS A320 eller KLM B737, ej heller en DAT ATR42. Det eneste fly vi så, var OY-BRY, en Piper PA-28, som her er ved at krydse forbi enden af 04L-22R. Vist ikke en rute, man normalt får lov til.

    IMG_1274.jpeg
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Og det ikke kun herhjemme, hvor det tomme luftrum bliver udnyttet til skæg og sjov. :)

    IMG_1272.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Den ser godt nok "clean" ud - hvordan kan det laves så clean i en lille maskine? @isolCBflyer - ved du det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    En håndbremsevending... :p
     
    Kermit, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side