God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    God fredag fra sandkassen og 45 grader :eek:

    Jeg gemmer mig indenfor i kulden mens jeg forsøger at finde ud af, hvad vi stiller op med vores planlagt tur til Danmark henover sommeren.

    LX aflyste (endelig) officielt vores udrejse i går. Afgangen har længe set "underlig" ud på Expertflyer, og man har heller ikke kunnet købe billetter dertil i meget lang tid. Faktisk ser det ud til at LX helt dropper ruten ZRH-DXB som ellers har været en godt belagt rute. Men rart i det mindste at have en afklaring.

    Fik fat på Vibeke på Guldmailen som fluks tilbød at ombooke til TK og/eller LH selvom det er award tickets på business. Vi konverserer lidt omkring dagene, men de virkede nu meget samarbejdsvillige, så mon ikke det går.

    Det er stadigvæk lidt af en chance at ombooke til TK eller LH. For nuværende har man lavet monopol så det kun er nationale selskaber (Emirates og Etihad) som må flyve normale, kommercielle ruter (vi ser bort fra PIA osv. der har fløjet repatriering til Pakistan og lignende ture). TK har officielt annonceret de starter IST-DXB fra 1/7 hele 7 gange om ugen, men officielt er der ikke meldt noget ud fra regeringen her.

    For lige at øge stressniveauet så har/er der stor usikkerhed om hvordan os, som ikke har Dubai visum, egentlig skal forholde os ift. at rejse UD af landet. Rygter og "officielt" udseende dokumenter flyver rundt både på SoMe og totalt upålidelige Gulfnews med landelister med grønne og orange lande, hvor Danmark var på den orange liste. Det betød nul udrejse til Danmark medmindre man havde nogle helt særlige nødssituationer. Vi ved faktisk ikke 100 % hvordan vi skal forholde os og ambassaden ved endnu mindre. Det var tæt på Klovn-pinagtigt at tale med dem :rolleyes:

    Det positive har været, at det trods alt har været en del nemmere at navigere i alt det her rod fordi jeg herigennem IF har lært meget om hvordan fly-verdenen fungerer. Og kender folk som er endnu mere nørdede som jeg kan spørge til råds :) Jeg føler ihvertfald, at jeg er bedre i stand til at træffe beslutninger end alle mine andre venner hernede som sejler rundt i det hele.

    Så vi hygger os herude i den store verden :D
     
    clager, PENSIONISTEN, T4L og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg har haft tilsvarende kald med SAS, hvor jeg har måtte få billetter omskrevet pga diverse ændringer i trafikprogrammet. De bliver så glade, når man rent faktisk glæder sig til at komme ud af flyve igen!
    Det må heller ikke være det fedeste job at have haft de sidste tre måneder - brok, brok og brok!
     
    Offlyer, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    God fredag!
    Efter næsten en uge på hjemmebanen igen, begynder det allerede at krible for at komme ud igen. Men ugen bød også på et møde med vores brancheorganisation, med hovedkontor i Brussel, hvorfra lydene ikke er særlige positive for Belgien. Der forventes derfor at chancerne for at de sidste to tilbageværende fysiske konferencer i år også vil blive online. Når vi samtidig ser flere lande, herunder Danmark med Bulgarien og Holland med Kroatien, begynde at opdatere rejsevejledninger fra gul til orange, så kan jeg kun være enig i den vurdering.

    Der er derfor en reel chance for, at min næste rejse bliver familiebesøg til jul og, pånær en kort tur i Europa i februar, et helt års konferencer aflyst eller online. Selv med dobbelt points hos Flying Blue er forhåbningen om genkvalificering ikke store, og vi taler endnu ikke om en reel anden bølge.

    På trods for det, tilbage til starten. Rigtig god fredag og endnu bedre weekend!
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    God fredag og Halloween :)

    Jeg havde arrangeret fælles Halloween Fredags Breakfast for afdelingen over Teams :)

    2C8C8FDA-52E8-4E2B-8187-F8C5B84383D6.jpeg 03E6285C-E490-47D7-9B36-02B13CE4BB1C.jpeg B48FC4FA-0D53-458F-8246-5CED26744377.jpeg

    Det var ganske fedt at se at alle var med på ideen :)

    Hvordan fejre i Halloween i år?
     
    mifira, clager, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    God fredag fra Sydamager!

    Nu er vi herude i Dragør et godt stykke væk fra lufthavnen, og der er en del gårde, træer og andet mellem os og landingsbanerne, mens man samtidig skal passe på hestevogne på vejen herude på landet. Men, jeg mener nu bestemt at kunne se et par haler stikke op, der hvor der ikke plejer at være haler. Det kunne ligne, at bange 04L/22R igen er i brug til parkering fremfor start og landing. Meget trist, hvis det er kommet dertil igen.

    På trods for det, solen har da skinnet i dag, så rigtig god weekend derude!
     
    Henry, Ulrik og T4L "Synes godt om dette"
  6. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jeg må "skuffe" dig. Det ligner, at der i skrivende stund har været 2 starter på 22R den sidste time :) Jeg er dog overbevist om, at finger A bliver parkeringsplads i næste uge, når CPH lukker dén del af lufthavnen.
     
    Erwin Lansing, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Jeg må en tur på jernhesten og se lidt tættere på hvad halerne så er, eller var, kan være de er væk i mellemtiden. Banen lukkes godt nok de næste dage, men ikke til parkeringsplads:


    Banebrug i næste uge

    Kære Nabo

    Fra mandag d. 23/11 kl. 07 til tirsdag d. 24/11 kl. 07 vil bane 04L/22R være lukket, og alt flytrafik afvikles i dette døgn på den østlige bane 04R/22L.

    Fra torsdag d. 26/11 kl. 07 til fredag d. 27/11 kl. 07 vil bane 04R/22L være lukket, og alt flytrafik afvikles i dette døgn på den vestlige bane 04L/22R. Det skyldes, at vi reparerer belysningen på rullevejene, som er de veje, der forbinder landingsbanerne. Rullevejene vil være lukkede under udskiftningen, og flyene kan derfor ikke benytte banerne, som vil være lukkede på skift.

    Vi beklager, hvis dette medfører gener for vores naboer.

    Mvh. CPH
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Der holder en AirBaltic A220 med teknik henover natten. Se om du kan fange den i morgen.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Så har jeg lavet noget så dumdristig som at gå ud over kommunegrænserne! Mysteriet er nu løst, selvom det var lidt mørkt til at se detaljerne. Der står en SAS A340 og vist nok en A330 helt i den sydlige ende af lufthavnen ved Tømmerup. Det må så være på en af taxibanerne, for de holder i hvert fald ikke på startbanen. En oplagt mulighed for at komme indenfor et par hundrede meter og sige farvel til 340eren.
     
    Peter F., Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det er rigtigt - maskinerne har været parkeret hér nogle uger:
    20201124_182401.png
     
    jespersm, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Godmorgen. En dejlig uge er ved at nærme sig en weekend. Er begyndt at trykke på "Book" knapperne igen til ferieflybilletterne. I første omgang til september (ORD) og oktober (HND) - begge med hele familien. Så fik vi da brændt de SAS vouchers af. Venter lidt med juli og august - men nok ikke for længe :)

    God fredag - og god weekend
     
    PENSIONISTEN, klausbm, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har været optimistisk og har følgende i kalenderen:

    APR - London
    MAJ - Seychellerne
    SEP - Singapore
    November - Singapore
    December - USA
     
    PENSIONISTEN, klausbm, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Her er det:

    JAN - Napa
    FEB - Dubai
    MAR - Zurich
    APR - Napa
    JUN - RAAM Race Acros America
    JUL - ? endnu ;-)
    AUG - Napa
    SEP - Tokyo
    OKT - Singapore / Bali
    NOV - Singapore - Foodietur
    DEC - ?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Jeg har opgivet alt håb, og bestilt en refund af de sidste tilbageværende billetter, som var LOTs fantastiske tilbud til Singapore i biz til 4k, oprindeligt til påske 2020, ombooket til påske 2021. Der bliver ingen flyrejser her i hvert fald frem til sommeren.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Tror du på Seychellerne Maj?
    Har selv en tur dertil i juni..
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg tror på det, men den er forsat noget usikker og vi tager det som det kommer. Det hele kommer jo an på om TK vælger at flyve mellem Istanbul og Seychellerne.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er allerede et godt pakket program :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Turkish Airlines har ikke tilladelse til at flyve derned. Fly fra Tyrkiet må ikke ankomme til Seychellerne, hvorfor TK indtil videre har aflyst afgangene her i foråret. Jeg håber for dig, at dette er ændret til maj, så du kan komme afsted. Selv fik jeg ændret mine billetter til oktober, så det bliver en efterårsferie i stedet for påskeferie :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Jeg har nogle nyere vouchers + følgende destinationer :
    mar 1x AMS
    apr 2x ZRH
    maj 3x GVA
    jun 1x BER 1x ZRH 1x GVA

    (mar og apr er nok lidt usikre - jeg rejser ikke førend jeg har fået begge stik pga min høje alder, over 70).


    .
     
    jespersm, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Tak for godt svar. Var faktisk ikke klar over at det var sådan det hang sammen. Forsætter aflysninger hen i maj, så må vi jo blot ændre billetterne - så intet tabt udover manglen på rejser :)
     
    OIB og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side