Lufthansa Group er nu begyndt at "frigive" deres aflysninger og ombookninger for deres sommer-program. Det ser ud til at de vil ske i bølger over de næste par uger, startende med flyvninger i april.
Vores tur BLL-FRA-MIA ud i april og hjem i starten af maj ifm. et krydstogt har ikke været brugbar for os siden oktober, hvor vi flyttede krydstogtet til 2022, så jeg har bare gået og ventet på at sommerprogrammet ville blive tyndet ud - og jeg har netop fået besked om at vores outbound er flyttet fra 22. til 23. april. Med andre ord kan vi nu langt om længe få fuld refusion i stedet for at skulle være nøjes med en flight voucher. Så bliver det spændende at se hvor hurtige Lufthansa er til at betale tilbage, jeg ved nogle ventede flere måneder, da det hele lukkede ned sidste forår, og LH var vist også med i den stævning der kom for et par måneder siden mod bl.a. SAS?
På den positive side bestilte jeg i går en tur til Rhodos for alle "pigerne" i min hustrus familie (hende selv, hendes mor og mormor, samt hendes søster og dennes kæreste) hos Spies. De skal afsted af to omgange, mormor bliver dernede i to uger fra slut-september til start-oktober, og så de andre hhv. den første uge og den anden uge. Direkte fra/til BLL med Sunclass Airlines A321. Det bliver spændende at se hvordan det hele ser ud ultimo september, men vi er optimistiske. Vaccinen kommer helt sikkert til at hjælpe på situationen.
Spies tilbyder 100% refusion indtil 60 dage før afgang, og tilbyder også 100% gratis afbestillingsforsikring og garanti om pengene tilbage indenfor 7 dage. Til gengæld betaler man for alt andet, både mad på flyet, sædevalg, indtjekket bagage og transfer.
Click to expand...