God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Senest redigeret: 27/1/21
    Henrik Olsen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Jeps, @Henrik Olsen fortalte mig om den ny Alila i Napa, den vil dog først blive relevant når jeg kan tage gæster/kunder med igen til Napa da jeg når jeg er herovre som jeg er lige nu bor privat hos en god ven der er winemaker i dalen.
    Men den er bestemt interessant hvis den vil lægge ud med et fornuftigt prisniveau hvilket jeg formoder den vil gøre da de i den grad mangler gæster/turister.
     
    Nielspg, T4L, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Lufthansa Group er nu begyndt at "frigive" deres aflysninger og ombookninger for deres sommer-program. Det ser ud til at de vil ske i bølger over de næste par uger, startende med flyvninger i april.
    Vores tur BLL-FRA-MIA ud i april og hjem i starten af maj ifm. et krydstogt har ikke været brugbar for os siden oktober, hvor vi flyttede krydstogtet til 2022, så jeg har bare gået og ventet på at sommerprogrammet ville blive tyndet ud - og jeg har netop fået besked om at vores outbound er flyttet fra 22. til 23. april. Med andre ord kan vi nu langt om længe få fuld refusion i stedet for at skulle være nøjes med en flight voucher. Så bliver det spændende at se hvor hurtige Lufthansa er til at betale tilbage, jeg ved nogle ventede flere måneder, da det hele lukkede ned sidste forår, og LH var vist også med i den stævning der kom for et par måneder siden mod bl.a. SAS?

    På den positive side bestilte jeg i går en tur til Rhodos for alle "pigerne" i min hustrus familie (hende selv, hendes mor og mormor, samt hendes søster og dennes kæreste) hos Spies. De skal afsted af to omgange, mormor bliver dernede i to uger fra slut-september til start-oktober, og så de andre hhv. den første uge og den anden uge. Direkte fra/til BLL med Sunclass Airlines A321. Det bliver spændende at se hvordan det hele ser ud ultimo september, men vi er optimistiske. Vaccinen kommer helt sikkert til at hjælpe på situationen.
    Spies tilbyder 100% refusion indtil 60 dage før afgang, og tilbyder også 100% gratis afbestillingsforsikring og garanti om pengene tilbage indenfor 7 dage. Til gengæld betaler man for alt andet, både mad på flyet, sædevalg, indtjekket bagage og transfer. :)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Spændende. Bookede LH sidste weekend til ICN på LHs 2for1 tilbud (og dobbelt MC point) for hele familien, men først ultimo juli. Tvivler på de rokker ved det lige med det samme - og håber det ikke. I øjeblikket flyver de 3 x ugentligt FRA-ICN.

    Lige nu lyder programmet
    Seoul i juli/august
    Chicago i september
    Larnaca (Cypern) i september
    Japan i oktober
    og er ved at trykke på knappen til Madeira i november
    Det må meget gerne holde alt sammen
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Det er netop frekvensen og ugedagene (og flytypen) for vinterprogrammet de har "fortsat" i april på min booking på begge ruter, hvor vi skulle ud om torsdagen, hvor LH pt. ikke flyver til Miami. Dermed var udturen blevet rykket til om fredagen (og ændret fra A319/B748 til E190/A333).
    Jeg vil formode at de på de fleste ruter vil beholde deres nuværende program, minimum til og med maj. Nogle sæsondestinationer vil formentlig først starte op når det reelt er sommer, fremfor til april ifm. sommerprogrammet.
     
    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Blot et lille referencepunkt til andre der står med refusioner fra Lufthansa:
    1) Fuld refusion bestilt torsdag 18/2, direkte via "knap" i e-mailen fra LH, hvor de skriver at der er ændringer til rejsen.
    2) Får ingen e-mail der bekræfter dette, kontakter LH telefonisk samme dag, modtager efterfølgende e-mail, der bekræfter min refund request.
    3) Award miles brugt som delbetaling (cirka 7500 points i alt) tilbage på min M&M-konto tirsdag 23/2.
    4) Fuld refusion af restbeløbet modtaget på min danske konto (betalt med Visa/Dankort) i dag, torsdag 25/2.

    Med andre ord, præcis én uge fra refund request til den fulde betaling, delvis med miles og delvis med kortbetaling, er modtaget tilbage.
    Det er efter min mening godkendt. :)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, jespersm og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Ved ikke lige, om det her hører under "god fredag"... for helt godt er det ikke: Det er nemlig lige kommet mig for øre, at vores gode, dygtige og effektive Vibeke Jörgensen fra guld/diamond-mailen har sidste arbejdsdag i dag. Hun har om nogen været til virkelig stor hjælp for mig -og mange andre, ved jeg. God vind fremover til Vibeke!
     
    PENSIONISTEN, CHIP, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, hun har altid været god til at finde en vej og gøre lidt ekstra. Det er ærgerligt at har sidste dag, håber al det bedste for hende.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er dælme ærgerligt - er det pension eller blot jobskifte der er "skylden"?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Aner det ikke, hun skrev bare til mig, at det var hendes sidste dag.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Av, det var en trist nyhed at vi mister hende hos Diamondmailen. Hun har altid været den der hurtig kunne hjælpe en, om det var en lille brand der skulle slukkes eller med at finde den bonustur man ikke selv kunne finde på SAS hjemmeside.
    God vind derude Vibeke!
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, OIB og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Nej øv.....Vibeke bliver savnet...... er det 50.000 underskrifter det kræver til et borgerforslag med krav om at få hende tilbage?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Så mangler vi kun 48.998
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Vibeke har igennem årerne hjulpet mig flere gange - dog også været et par gange vi har diskuteret ganske meget om fx. Manglende point.

    Men det bliver spændende om SAS har en lige så dygtig kundeservice agent i baghånden eller den service nu har fået en “enhancement”...
     
    Kenneth K, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Så justerede LH allerede på programmet til juli. Mindre tidsforskydningen, men værre er det at en upper deck på en 747er er blev byttet til en flad 340er. Ellers ved at være sidste chance. Også at dele oplevelsen med ungerne. Øv.
     
    Erwin Lansing, Kenneth K, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - det bliver meget svært at få lov til at prøve at flyve med B747 "jumbojetten" i fremtiden - med mindre du er cargo.... jeg har også lavet en mission om at i 2022 skal på tur med familien, så de kan prøve dette :)
     
    Offlyer, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God fredag fra "Brussel". Mellem paranteser da det, selvfølgelig, er på Zoom. Denne konference betyder også, at det lige præcist er et år siden, jeg sidst var til en konference hvor man kunne have en kaffe sammen. Tillykke med dagen! :(
     
    isolCBflyer, Jeblin, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Der er fart på i det midtjyske luftrum denne langfredag-aften...

    d-edhf.jpg
     
    Erwin Lansing, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - der er dælme en der har fart på... Hvad skal han dog nå :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Det blev rapporteret på IF at SAS loungen serverer mad og drikke igen. Jeg var meget spændt på hvad SAS vil byde på i dag. Som noget nyt skal man fremvise coronapas for at få adgang. Derefter kan man “glæde” sig til dette:
    D262B591-FC59-49C9-B01A-A91BB5D9B40D.jpeg
    2F728863-A19A-4305-B399-199376FA4B99.jpeg
    BED79D05-E831-479E-ABC6-059AE27EB994.jpeg

    God pinse til jer alle!
     
    klausbm, isolCBflyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side