God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Hvad havde de to ungersvende dog gjort?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Jeg er lige vågnet til nyhederne om, at der er strejke i 4 tyske lufthavne (Stuttgart, Hamborg, Köln og Düsseldorf) samt hos de tyske jernbaner.

    Og selv om de store lufthavne i Frankfurt og München ikke er direkte strejkeramt, så gætter jeg på at trafikken igennem dem også rammes indirekte. Personalet og passagererne skal jo kunne komme frem med tog. Feeder trafikken fra de strejkeramte lufthavne er også ramt. Så mon der ikke kommer aflysninger op til week-enden?

    Godt at jeg skal hjem fra Zürich med SAS (via Oslo - København. Sådan er det jo med bonus billetter. De kan give en omvej). Så for mig ingen mellemlanding i det tyske.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    Forhåbentlig har du valgt en god transfer connection i OSL, så der er tid til et besøg i loungen, den er meget hyggeligere end CPH.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Der er normalt ikke så mange muligheder for at vælge mellem forskellige afgange, Men jeg har 2½ time i Oslo. Og sidder lige nu og får en rød kartoffelsalat med frikadeller. Åbenbart ingen hotdogs i dag i Oslo. Og så har de veganske forårsruller. Jeg skal dog ikke spise for meget, for der skal også være plads til det lille måltid, SAS serverer på Plus.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Mit fly fra Oslo til København blev aflyst. Men SAS har timedrift, så jeg kom bare med det næste fly. Og fik lidt mere tid i loungen. Men så begyndte det sjove:

    Naturligvis var der stort set udsolgt på flyet - så fik et midtersæde. Kunne vælge mellem 1B og 6B. Så jeg valgte første række. Vi kom om bord - og fik at vide, vi nok kom til at vente lidt længe, før vi kunne lette. Personalemangel i flykontrollen. Ankomsten var udskudt med 2 timer. Det er længe at sidde og vente i et fyldt fly. Vi kom dog kun til at vente en god times tid. Så ankom til København et par timer efter jeg havde regnet med.

    Tog en taxa til hotellet, hvor jeg havde fået en opgradering til en suite. Men gik direkte i seng. Om en times tid tager jeg videre med kufferten til møde. Og et nyt hotel.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    I dag er det helligdag i Tyrkiet. "Youth and Sports Day". Min tyrkiske kollega omtaler konsekvent dagen som "Youth Day". Men hun er heller ikke helt upartisk. Hun har en datter på 14 og interesserer sig ikke for sport ;););)

    Så jeg tager en slapper og en forlænget week-end, hvor jeg har mulighed for at følge op på alle gøremål på listen over ting, jeg skal have gjort. Men starter meget praktisk med en cappuccino på min lokale cafe.

    Men jeg går ud fra, at I i Danmark også har forlænget week-end efter gårsdagens helligdag. God dag til alle.
     
    Beaglen, asf, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Hvor er jeg lige landet? God weekend til jer alle!

    IMG_1126.jpeg IMG_1129.jpeg IMG_1131.jpeg IMG_1133.jpeg
     
    Beaglen, jespersm, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    898
    "Synes godt om" modtaget:
    2,024
    Point:
    93
    Senest redigeret: 15/9/23
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Yes! Godt gået!!
     
    Henrik Olsen, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    692
    "Synes godt om" modtaget:
    2,055
    Point:
    93
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  12. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    LTG fredag!

    Så blev det min tur, når ellers biopoints og almindelige points bliver registreret, ligger der et LTG medlemskab under træet

    Milage run til AAL og efterfølgende øl og frokost i loungen.
    Rendte ind i Anko der oprigtigt begejstret (håber jeg) ønskede tillykke med LTG

    De røde er bare for at bevise at billedet er fra i dag, skulle ikke nyde noget…
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, Beaglen, jespersm og 9 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Stort tillykke - det er faktisk ret "stort" for en aktiv rejsende og SAS loyal at opnår LTG :) Velkommen i klubben, der så lige nu tænker hvad det så betyder i forhold til Flying Blue på længere sigt :)
    Men god fredag og god måde at fejre det på med en lille tur :)
     
    AMJ, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God fredag fra årets sidste arbejdsdag - i dag fra hjemmekontoret.
    Ingen rejser i december for mit vedkommende, men sidder og kigger på billetter til 2024, som dog bliver lidt kompliceret af, at der jo snart sker et allianceskift med SAS... Jeg kigger på en billet med afrejse januar og retur i april (med AC/AV), men kan man være sikker på at have *A fordele i april? Såvidt jeg har forstået er der kun udmeldt allianceskift i 2024Q2.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Jeg tror bestemt ikke at SAS når at skifte fra Star til SkyTeam inden april. Det tager længere tid med at få lavet det IT tekniske. Men jeg vil tror de har et mål om at det er helt færdigt i andet halvår.
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    Jeg blev en lille smule chokeret, da jeg i "checkin" læste en udtalelse af KLM/AF koncernchef, Benjamin Smith, at det havde været billigt og med lav risiko at købe sig ind i SAS. Han udtrykte at den største gevinst er, at få selskabet hurtigt ud af Star Alliance og over i SkyTeam !!!!
     
    T4L, AMJ, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Jeg tror bestemt også det er planen at det sker hurtigt. Og ja - de har "købt" SAS billigt i forhold til den adgang det giver dem til det nordiske marked.
    Men 6 måneder er ikke lang tid til at få få skrevet sig ud af Star A og ind i SkyTeam. Men jeg er ret sikker på vi ikke skal ret langt hen efter sommerferien før det sker.
    SAS skal også ind i det fulde netværk hen over Atlanten og derfor kommer der snart en ruteudmelding på en rute til Atlanta, som er Delta's centrale hub. Jeg tænker også at Washington risikere at lukke ned, da der ikke rigtigt er noget Skyteam der. Måske forbliver den med en A321LR da jeg ikke tænker der er meget fragt til den lufthavn.
     
    Beaglen, T4L, AMJ og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Gårsdagens fly AGP-MUC bød på en ny omgang Tasting Heimat. Flyet blev opereret af Discover, men ellers var alt som det plejer at være med Lufthansa. Måske bortse fra passagererne, som var usædvanlig snaksommelige og talte næsten uafbrudt højlydt med hinanden hele vejen. Det var ret morsomt at følge lidt med i de forskellige samtaler.
    IMG-1682.jpg
    På højre side af tabletten kan man se hvilke byer i Tyskland de forskellige retter kommer fra. Der findes ikke noget menukort. Jeg spurgte stewardessen hvor denne ret kom fra. "Lübeck, tror jeg, men jeg spørger lige." Hun vender tilbage med: "Den er faktisk fra München." Jeg: "Nå, hvad hedder retten?" Hun: "Det er noget Semmelknödel og noget der hedder Tafelspitz, tror jeg. Jeg kender det ikke, jeg er ikke fra Bayern." Jeg: "Jeg kender det heller ikke og jeg er fra Bayern."

    Det er faktisk ikke helt rigtig. Selvfølgelig kender jeg Tafelspitz. Det plejer bare at se anderledes ud......:rolleyes:

    Så var der her til morgen Wursthimmel på Hilton i München lufthavn med mine to favoritpølser: Weisswurst og Nürnberger:
    IMG-1683.jpg

    Nævnte jeg at jeg er fra Bayern? :)
     
    Senest redigeret: 19/1/24
    asf, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 9 andre "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God fredag fra Guldstuen CPH, hvor de tilsyneladende fejrer Taco Tuesday på en fredag... :)
    20240119_111705.jpg
     
    Henrik Olsen, T4L, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    609
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    Taco Tuesday på en fredag, er det en ny strategi fra Guldstuen :p:D
    Hvor er de klassiske fredags "Hot Dogs" o_O ?

    Anyway jeg er ikke på vingerne i dag, så jeg springer Taco menuen over ;)

    Rigtig god weekend every1 :oops:
     
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side