God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

1. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    "Synes godt om" modtaget:
    2,168
    Point:
    113
    Jeg har fået lov at vælge “standard” sæder gratis. Men muligheden dukkede først op i går, så ved ikke om det er fordi vi er tæt på afgang, eller om de har opdateret EBG-fordelene.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Selvfølgeligt kan du vælge sæder på forkandt, og selvfølgeligt kan du betale for det :D

Men du er nok mere interesseret i at vide om det kan gøres gratis. Der må jeg være svaret skyldigt, jeg tror ikke, at der en Skyteam Elite fordel og derfor op til det enkelte selskab, som vil give nogle fordele til egne medlemmer og ikke partnere i alliancen. Det omvendte kan jeg i hvert fald sige ikke sker. Som Flying Blue Platinum får jeg lov at betale fuld ud for at vælge sæder hos SAS, så det synes jeg også EB skal gøre hos KLAF :p

3. HenrikH

HenrikH Medlem

Beskeder:
    32
    91
    Point:
    18
    Fredagen står for døren og vi skal i morgen afsted på en god 11 timers flyvning til LA med SAS. Vi får dog her til morgen besked om at de desværre ikke har headsets, så det skal passagerne selv medbringe.

Det virker næsten som et uland, når man fra SAS’ side kan blive overrasket over hvor mange headsets der skal indkøbes..

Anyways, så må man jo selv sørge for det. Mon de husker at tage mad med?

Attached Files:

mifira, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  4. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    717
    2,128
    Point:
    93
    Der kan jo være tale om en fejl hos leverandøren, som SAS ikke nødvendigvis er skyld i: Måske er sendingen blevet stjålet undervejs, sidder fast i Suezkanalen, chaufføren er blevet syg, lastbilen med headsets er brændt, konfiskeret i tolden da de ankom fra Kina....
    Men håber I trods alt får en god tur og at de både har husket brændstof og mad :)

Offlyer, HenrikH og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,582
    13,188
    Point:
    113
    Måske du skal tage en reservedunk med brændstof med?

jespersm og HenrikH "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Under alle omstændigheder tror jeg at i er bedre tjent med at medbringe jeres egne headseats hvis i flyver på economy. De er mildest talt ikke meget værd.

Erwin Lansing, HenrikH og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,286
    4,263
    Point:
    113
    Jeg synes det er god stil de gør opmærksom på det, så i kan reagere derefter. Tydeligvis et større kvantum der mangler.

Erwin Lansing, Henry, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    God fredag fra Trondheim!

Første gang med SAS som Skyteam Elite Plus. Og første gang, trods jeg sætte mine forventninger længere og længere ned, hvor SAS ikke skuffede. Men nu skal jeg jo ikke jinxe turen, for jeg skal også hjem igen :):)

• SAS Fast Track ✔️
      Manglede dog faktisk at være Fast
    • Guldstuen ✔️
      Rigtig fin opgradering med barista kaffe i stedet for CPH Apartment
    • Priority boarding ✔️
      Boardinggruppe 1 for hele selskabet uanset status
    • Ingen equiptment change eller andet, så vi fik lov at beholde nødgangen, som booket ✔️
    Jeg kan dog ikke anbefale BGO til transfer. Det tog jo lige så lang tid som CDG! Lang lang gåtur fra udenrigs til indenrigt, ud gennem tax free, Toll, og så tilbage til check ind hallen og sikkerhedskontrol, så der gik næsten en time med det. Det er dog svært at bebrejde SAS for, eller alligevel, de kunne jo bare lave en morgenafgang til CPH i stedet for kun en eftermiddag og aftenafgang :rolleyes:

Så mangler der bare nogle miles og XP på kontoen...

Henrik Olsen, Jeblin, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,667
    26,832
    Point:
    113
    Uanset - så går der lidt tid før jeg tænker EuroBonus og SkyTeam som normalt :)

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Og returrejsen var helt udramatisk og landing var end 3 minutter før skema. Tak Cityjet!

XP kom i løbet af 1-2 dage, alt i den skønneste orden.

Eneste mulige knast var, at SAS app viste at jeg kun selv måtte komme ind i loungen, mens Skyteam klart skriver at det er plus én gæst. Det fik jeg dog ikke prøvet, da der vist nok ikke er en lounge i TRD (eller bare fordi vi ikke brugte tid på at finde en), så det må komme an på en prøve på en næste tur.

Men øjnene skal lige vænne sig lidt mere til at se et Skyteam loge ved siden af SAS. Det ser bare flot ud :cool:

PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  11. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    God fredag fra Guldstuen!

Dagen startede med en stor skuffelse. Første gang med KLM efter SAS skiftede side, hvor der skulle lægges arm i Fast Track. Jeg vandt kampen, men tabte krigen :(

Det viste sig, at SAS Fast Track er faktisk lige det, navnet siger: til SAS kunder. Man må ikke, gentager ikke, benytte SAS Fast Track når man flyver med andre Skyteam selskaber. De må selv betale lufthavnen for CPH Express.

Man må gerne benytte SAS loungen, men så skal man trave fra terminal 2 til terminal 3, og med stor sandsynlighed for en A-gate, trave samme vej tilbage igen igennem et de mest myldrende dele af lufthavnen. Det må nok betyde at jeg må undvære baristakaffen (og køen) på sådan en morgentur og gå tilbage til CPH Apartment. #FirstWorldProblem

Jeg fik dog lov at komme ind denne ene gang. Begge scannere var åbne og der var ingen andre, så de stod og kedede sig :cool:

PENSIONISTEN, asf, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. OIB

OIB VIP medlem

Beskeder:
    204
    642
    Point:
    93
    Sådan har det altid været - også i *A. SAS Fast Track var ikke en *A Gold Track.

Det er altså kun EB guld og diamant der har adgang, når de flyver med SAS eller et medlem i SkyTeam.

Henry, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Check!

Og Skyteam Elite Plus, hvis de rejser med SAS.

14. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,613
    6,886
    Point:
    113
    Hm, besynderligt, jeg har rejst mange biz ture med LX og LH med mit SAS EBD nr. indsat på disse flyvninger og er aldrig blevet afvist i SK fasttrack. For ikke at gå op i CPH Express, så vandrede jeg den lange vej fra terminal 2 over til 3 for at benytte SK fasttrack.

15. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Det er også sådan jeg læser det. SAS EBD på en flyvning af et andet selskab i alliancen har adgang, men Skyteam E+, og tidligere Lufthansa M&M, har ikke adgang når de flyver med andre end SAS. Der skal stå SAS på minimum elitestatus eller på flyvningen :)

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,582
    13,188
    Point:
    113
    Men du var jo EBD og fløj med Star Alliance. Så kan du godt. Men havde du været Miles&More senator, så kunne du ikke komme igennem.

Erwin har status hos Flying Blue - og derfor kommer han ikke ind.

Offlyer, Peter F., Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,613
    6,886
    Point:
    113
    Oh, så er jeg med. Ja, der er en forklaring på alting.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Den gode fredag fortsatte. Jeg fik lov at prøve KLMs nye A321neos. Ja, flertal. De har lige hentet nummer tre fra fabrikken, så der er kun to i drift lige nu. Det blev til PH-AXA til AMS og videre til PRG med AXB.

Hvad kan man så sige om det? Tjah. Der er vel ikke så meget spændende at sige om et par 1 timers flyvninger i economy class i Europa. De frigjorde ikke mere end 1 række Economy Comfort, så jeg benyttede mig af Platinum fordelen med en nødudgang, hvor der var god benplads. Fin mood-lighting, nye Recaro stole med alle fornødenheder af bord og iPad holder, USB-C ladestik, mv. Wifi, store bagagerum, hvor kufferter kan stå på højkant. Kun bevægelig hovedstøtte i business class og eco comfort. Ikke noget vi ikke har set på de nye E195-E2s. Og selvfølgelig KLMs sædvandlige sandwich og gratis drikkevarer. Alt i alt en fin opgradering ift. 737NG. Thumbs up herfra :)

IMG_3377.jpeg

T4L, Jeblin, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,118
    4,793
    Point:
    113
    Der er helt klart sket en generel opgradering af maden i loungen. De varme retter i dag i CPH guldlounge:

Stroganoff
    WhatsApp Image 2024-11-22 at 14.05.50.jpeg

Kyllingevinger
    WhatsApp Image 2024-11-22 at 14.05.50 (1).jpeg

Derudover er der en ganske lækker blomkålssuppe. Man skal bare lige finde en plads, hvor man kan spise det hele......

Kl. er 15.30. Stroganoff og kyllingevinger er erstattet med røde pølser.

Senest redigeret: 22/11/24
    asf, jespersm, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side