God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    God onsdag fra EK151 til CPH...

    04FBC174-E4D0-4A7D-828E-5CA70879B1F7.jpeg 751A3B8B-E360-48F5-BF0B-DBD9C4683B2D.jpeg
     
    MaleneChristensen, SophieHendriksen, Henry og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God morgen,

    Lidt glad for den udmelding at en kommende strejke ikke kan ske før anden uge af maj. Så kan vi nemlig ikke komme i pasningsproblemer med MiniO mens jeg er i Hong Kong fra 2. maj :)

    Ellers har arbejdet planlagt fællespasning i mødelokale eller to, så det skal nok lykkes.

    Er I andre i problemer med pasning af børn i en kommende strejke?
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Ingen pasningsproblemer - men to unger der havde håbet på at slippe for hhv. skriftlige eksamener og en idrætslejrskole. Men den gik ikke Grandberg. Personligt er jeg noget træt af at høre om forhandlinger der trækker ud. Havde håbet på en endelig melding i nat. Men havde nok også forlænget hvis det havde været mig.

    Brugte ellers dagen i går på at booke fly til de næste 7 uger, der indtil videre byder på CPH-LHR, LHR-VCE, VCE-CPH, CPH-IAD, IAD-CPH, CPH-ARN, ARN-CPH, CPH-IAD, IAD-CPH, CPH-HAM, HAM-CPH. Så håber jeg det er nok inden sommerferien - men frygter der kan komme mere på.
     
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Læste en artikel her til morgen - kan ikke huske hvor, men enten JP, Berlingske eller EB - hvor SKAT udtalte, at man som medarbejder kan blive beskattet af værdien af denne form for børnepasning, hvis virksomheden hyrer personale ind ude fra til at forestå børnepasningen. Blot et heads up og til baggrund. Vi har børnepasningsudfordringer mellem strejken og lockout, da pædagogerne i kommunen er udtaget til strejke, men fra d. 12. tilbyder min kærestes virksomhed børnepasning på virksomhedens matrikel. I lyset af den nyhed, jeg læste her til morgen, vil jeg bede min kæreste undersøge, om det kan medføre et skattesmæk. Hvis det er aktuelt, vil jeg overveje at trække bedsteforældrekortet i stedet.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det var med Avis og 3 dages leje der gav 10.000 point til SAS konto... har limo senere i dag fra CPH og hjem...
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er ikke tosset, desværre bumler det ret meget lige nu, så skiltet er tændt for anden gang, så kan ikke hænge ud eller tage billeder af baren.... måske “What happens on Ek151 stays on Ek151”...
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Den er god nok - har selv været i situationen. Løsningen som jeg har været med til ved tidligere strejker er, at hvis medarbejderne selv tager tjansen (enten på skift eller af frivillighedens vej), så er den skattefri. De fleste virksomheder bør være opmærksom på dette
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Husk nu at 14 dages udsættelse ikke betyder der skal gå 14 dage. Hun kan sagtens erklære det sammebrudt søndag f.eks. og så tælles der derfra...
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er jeg desværre klar over, men jeg håber at de ikke kan starte før tidligst den 8. maj. Dette skulle være sikkert nok.

    Men jeg forventer nu også at Folketinget kommer hurtigt ind over og stadsfæster en beslutning om overenskomst hvis de efter en igangværende strejke ikke kan blive enige.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Har læst et par “analyser” over de senere dage, hvor der spekuleres i, om Lars Løkke kunne være interesseret i at lade konflikten køre, fordi meningsmålinger og fokusgruppeinterviews synes at pege på, at det er Mette Frederiksen, der har mest at “tabe” i en længerevarende konflikt.

    Håber fandeme ikke at denne konflikt, skulle det komme dertil, bliver et magtmiddel i kampen om at vinde næste FT-valg :mad:
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det kunne vel meget vel ske - der er jo valg senest juni 2019. Så dette kan sagtens være et argument at der kommer en stor strejke i år, som kan bruges i valgkampen næste år?!!?
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Den tror jeg ikke på. Et Folketingsindgreb må nødvendigvis være et form for kompromis mellem de to synspunkter - og ganske sandsynligt et der har været på bordet, men er blevet forkastet af en eller begge parter tidligere. Ingen partier i Folketinget har lyst til at gribe ind i denne konflikt - det er en tabersag. Men hvis det begynder at gøre ondt, kan flere nok se nødvendigheden af et indgreb. Husk for 10 år siden strejkede pædagoger, SOSUer og sygeplejersker i 2 måneder uden indgreb. Der kan man tale om pasningsproblemer (og kan tydeligt huske det). Jeg tror der kommer til at gå min 2 uger med fuld konflikt før der kommer et indgreb - hvis der altså kommer konflikt.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det normale man ser, er jo "blot" at folketinget vælger at ophøje forligsmandens endelige mæglingsforslag til lov. Netop derfor er det jo også at kampen fortsætter, hvert eneste lille komma der ER opnået enighed om, vil jo med al sandsynlighed stå i forligs teksten på fredag........(eller lørdag eller søndag eller hvornår hun nu sender dem hjem)

    Der er jeg så lodret uenig, mit bud er at ved en så altødelæggende konflikt vil vi se et indgreb inden for en uge..................
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Konflikt eller ej. Hm jeg er pessimist og tror (desværre) på konflikt. Som det ser ud lige nu vil ingen jo rigtigt gi’ sig og jeg tror man vil bruge konflikten til at pege fingre af den anden part “se hvad I nu er skyld i”.

    Vores barn er på international privatskole så det er endnu usikkert hvordan en evt lockout vil påvirke men ingen strejke. Næsten alle familier på skolen er ambassadefolk eller expats med en hjemmegående forælder så pasning er ikke et problem men ærgerligt det går ud over undervisning.

    Jeg finder efterhånden systemet skørt, og det giver jo ingen mening vi evt ender med at sidde i den her situation hver x-antal år når der skal ny overenskomst.
     
    PENSIONISTEN, Henry, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så pessimisten her nyder onsdagssolen i haven, der plantes salat, flyttes jordbærplanter og bages hindbærsnitter (i køkkenet dog).
    FFD4E076-F46D-49B4-B270-293B97900D19.jpeg
     
    Schwert, PENSIONISTEN, Henry og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God onsdag aften :)

    Dejligt med sol - så der spises udenfor og der bruges grill - eller den kan jo bruges hele året - men udenfor er i hvert fald dejligt :)

    I morgen er det hygge- og pakkedag og fredag tager den lille familie til New York for en forlænget weekend. Det bliver dælme dejligt at have familien med og ikke hele tiden være alene afsted :)

    En god og blandet tur til 5200,- for hele familien med AC via Toronto på udturen og så "pinen" på vej hjem med United til London. Men der er gode point og prisen var vildt billigt. Så tager "pinen" med en sikkert oldgammel kabine og en kort nat.

    Lang tid siden jeg har haft næsten 4 hele dage i New York. Så der kan laves slow-travel og ikke skulle skynde sig rundt.

    Er der andre som udnytte fridagen i morgen og skal ud og rejse eller er ude at rejse?
     
    PENSIONISTEN, clager, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Rigtig god aften og forlænget weekend. Lyder godt med en NYC tur. Forsøger selv at overtale min kæreste til en smuttur senere på året, men indtil videre no luck. Så må man jo rejse selv... :cool:
     
    Ulrik, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God onsdag fra sandkassen...hvor vejrudsigten siger regn og torden. Antager de har udliciteret opgaven til DMI, for det er knastørt og varm.

    Weekenden nærmer sig på disse kanter...for dem der er så heldige ar have sådan en!

    Havde et 30 timers job den anden dag/nat og nu har guderne så villet at jeg også skal bruge det meste af fredag nat/morgen/eftermiddag/aften på arbejde...
    Satser hårdt på at lørdag måske kunne blive denne uges fridag.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side