God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Halvgjort. Hvor er den blå farve?
     
    Erwin Lansing og Peter F. "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Gammelt IKEA varehus, måske er IKEA bistroen og restauranten der stadig. Pølse med brød (eller mos rettelig) til SEK 5, og mjuk glass til SEK 5 så er du godt tanket op.
     
    PENSIONISTEN, AaB_CPH, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Husk at der er 50% rabat på MMX parkering hvis man har BroBizz og er medlem af deres kundeclub. Dvs hold min 1 max 8 dage til sek 240 all inkl

    Din bil bliver 15 maj til ca 15 juni lige så gul som bygningen efter to dages parkering på MMX parkering.
    Lufthavnen er nabo til kæmpe arealer med rapsmarker som sender pollen lige ind over de parkerede biler.
     
    PENSIONISTEN, asf, Peter F. og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Rigtig god onsdag fra sandkassen.

    Temperaturen er lidt svingende og det samme med luftfugtigheden...men desværre kun gående mod det værre de næste par måneder.

    Har haft 14 dage på kontor, hvilket er ret udsævanligt her.

    I morgen går turen mod CPH. Skal være der en 14 dages tid. Hvis der er nogen IF’er der skulle finde på at kunne drikke en øl (eller hvad de unge drikker nu til dags!) så sig til.

    Turen til CPH går med QR. Havde ca. 30.000 QMiles. De blev brændt af på retur benet CPH-DOH, da der var et frit Award sæde.
    Tjekkede igen i går eftermiddags for DOH-CPH benet. Har var der så blevet frigivet et Award sæde. Dog til 40.000 QMiles. Havde ikke flere QMiles. Tjekkede så lige min booking igen her til eftermiddag. Der lå minsandten et tilbud og en opgradering fra Eco til Biz for 2003 Riyal...den hoppede jeg på.
     
    PENSIONISTEN, asf, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Man skal ikke spøge med farver.

    I de gode gamle dage før de store bankfusioner skulle PBS lancere et nyt fælles erhvervsbetalingssystem. Fint nok - men hvilken farve skulle vi vælge til blanketterne?

    Rød - signalerede Landmandsbanken ( ->Danske Bank)
    Blå - signalerede Handelsbanken
    Grøn - signalerede Provinsbanken
    osv..

    Uanset hvad man valgte, ville 'de andre' blive sure.:(
    Resultatet blev en imponerende blå/rød/lilla, som ikke var set før eller siden.:rolleyes: (faktisk tæt på denne lilla, nu jeg tænker tilbage:D
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jeg havde lige glemt min historie (og det er jo noget af et nederlag for en ægte sønderjyde): Gul og Blå er også de slesvigske farver, og brugt i det slesvigske våbenskjold med de to blå løver på den gule baggrund. Indgår også i våbenskjoldet for Sønderjyllands Amt, hvor man har tilføjet det danske flag (vimpel).

    Sønderjyllands_amt_coa.svg.png
     
    SebastianBruun, Peter F., Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Hold k.. hvor er det grimt. Måske Swedavia skulle overveje at ansætte en designer - ARN er ikke helt så grim, men ligner jo noget designet i DDR.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Så ville jeg sgu også male bygningen gul, så slipper man for at vaske den hver 2. dag...
     
    Peter F., Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Men næste år, er der nok ikke raps i de marker:p
     
    asf "Synes godt om" dette.
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Tillyke, og lad være med at spise for meget kage ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    IAD immigtration update:
    Jeg har tidligere beretttr her om at at immigration i IAD guidede alle ESTA besøgende hen i "den lange standard kø" - altså udenom automaterne.
    Den gjaldt ikke mere - i al fald ikke i dag. "Returning ESTA" skulle nu tilbage til automaterne. Og heldigvis for det for den anden kø var sindsyg lang. Det nye var så at man når man efter automaterne skulle verificeres at en immigration officer, så var der ingen spørgsmål overhovedet (der plejer ellers at være 2-3 stykker). Blot skulle den lille hvide seddel fra automaterne afleveres. Tadaa.

    En dag bliver jeg måske så klog jeg kan gennemskue det amerikanske immigrationssystem.
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Måske systemet virker nu, som det var hensigten. Indtil videre har jeg ikke oplevet, at den hvide seddel har tjent et formål. For har også skulle svare på de selvsamme spørgsmål over for IO’en. Får selv mulighed for at tjekke om 3 måneder, når jeg lander i ORD. Måske @Henrik Olsen kan give status derfra ift. immigrationsprocessen?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Tjaa - måske. Men toldformularen skal stadig udfyldes - men har ikke skulle aflevere den IAD det seneste år. Mener det var tilfældet med ORD sidste år
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    What? Jeg har ikke udfyldt toldformularen manuelt i årevis.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Jeg skal selv til ORD i morgen, så ser jeg hvordan det virker.

    Den lille hvide seddel der kommer fra automaten har det formål at fortælle immigrationsofficeren om du er "good to go" eller du skal igennem en ekstra kontrol. Nogle gange får du et "kryds over billedet" og det betyder at der skal ekstra kontrol. Der er også et par koder på sedlen, som fortæller ting og sager (som jeg ikke kender i detaljer).

    Men customs sedlen plejer ikke at skulle benyttes når maskinerne bruges - de deles bare ud til alle i flyet, da ikke alle er "returning ESTA".
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, AaB_CPH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Et tip til ORD—sidst jeg var igennem, forsøgte jeg at bruge deres "kun håndbagage"-genvej. Det måtte jeg ikke, fordi jeg ikke havde den blå customs-seddel med (havde ikke samlet den op i flyet fordi jeg ville bruge automaterne).

    Ikke at automaterne har lang kø, men man kan spare et par minutter hvis man får lov at bruge smutvejen der (så længe der ikke er kø..)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Tak for tippet. Har kun håndbagage med næste gang, så det vil jeg prøve. Har ikke set den før. Ligger den lige til højre, når man kommer ned?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Den ligger på højre side i gangen inden man drejer til højre for at komme ud til immigration-hallen såvidt jeg husker.

    Der er sådan en spøjs dør lige før. Kig efter "1-stop" skiltene:

    https://www.flychicago.com/ohare/myflight/security/pages/1stop.aspx

    Ser ud til at man også slipper for køen til bagage-inspektion, ikke at jeg har oplevet der være en i ORD (LAX derimod, puha...)
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  20. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg har oplevet kort som lang ventetid i både ORD, LAX, EWR og IAD. Synes det kan være vanskeligt at forudsige. Til ORD til september flyver jeg fra ARN i stedet for fra CPH som normalt. Svenskerflyet lander 50 min. senere. Ved ikke om det er fugl eller fisk. Men kan jeg spotte den “hemmelige” dør, kan måske vinde nogle minutter. Takker!
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.

Del denne side