Peanut-allergi er utrolig farligt hvis man er slemt ramt, så det er nok for at undgå sagsanlæg de fjerner dem. Kæresten fløj engang med noget charter, hvor hele flyet blev peanut rippet af samme grund. alt håndbagage blev gennemrodet inden man kom ombord og der var ingen servering af nødder eller snacks.
Enig. Har ikke selv nøddeallergi (til gengæld en del andre), men forstår at det kan være slemt. Det er plausibelt at det skyldes risiko for sagsanlæg. Jeg er ikke pro forbud, så jeg kunne ikke lade være med at tænke, da jeg læste artiklen: what’s next? Jeg har bl.a. husstøvmideallergi, så jeg er ikke den store fan af steder med dårlig rengøring. Har et par gange oplevet fly, der havde set renere dage, og jeg fik straks vejrtrækningsproblemer. Jeg kunne dog ikke drømme om at kræve, at selskaberne gør deres fly hovedrent dagligt - eller at mine medpassagerer klær sig i fuldstændig nyvasket tøj. Sætter personligt stor pris på, når omverdenen udviser hensyn, men at the end of the day er det mig, der har allergi (og som derfor skal huske at medbringe min medicin i håndbagagen). Det skal andres frihed ikke indskrænkes for. Jeg kan godt lide at nyde peanuts med min øl på flyet. Håber ikke forbuddet spreder sig, for det vil jeg gerne fortsætte med at kunne.
Hvis man har (peanut)nøddeallergi, så risikerer man at gå i anafylaktisk chok. Det er ikke smart for hverken den allergiske person, medpassagerer eller personale i 10 km. højde. Det handler ikke blot om ulemper eller irritationer for disse personer men om at de reelt kan dø af meget lidt. Jeg synes det er en meget lille ulempe for os andre, at vi ikke kan spise peanuts når vi flyver. Der findes en mia. andre ting man fint kan servere, hvor mængden af mennesker med en alvorlig allergi herfor er ganske ganske lille.
God onsdag herfra! Stadig sygemeldt og prøver derfor at få tiden til at gå... mine levertal er stadig alt for høje til jeg må lave nogen form for fysisk aktivitet, såååååå.... nu må vi se hvor hurtigt jeg kan bygge denne... købte den for et par år siden da jeg stadig var butikschef i Hamleys men den er aldrig kommet ud af pakken, så det bliver spændende.. håber i har en god onsdag? Måske der faktisk er nogen i Sydney?
Der er mange i Sydney, og en god part af dem opholder sig på restauranter og cafeer i Darling Harbour, kan vi bevidne God bedring - levertal skal der ikke spøges med..
God onsdag fra Mercedes i Hørsholm! Nej, jeg har ikke kørt ind i noget, men bagklapslåsen var gået i stykker. De kan heldigvis reparere den mens jeg venter og jeg er også blevet udstyret med kaffe og koldt vand. Weekenden stod på endnu en tur i det jyske med arvingen, en veninde og hendes to drenge samt to hunde! Der var godt pakket i tyskeren Den ene hund var en 11 uger gammel hvalp så den havde vi meget sjov ud af. Der er ikke mere end 3,5 time til Hjarbæk hvor vi har sommerhus men jeg bliver stadigvæk overrasket over hvor mange ting som er anderledes, og jeg er altså kommet der i snart 40 år. Alt fra L’Or kaffekapsler til 10 kr pakken (32 i Kvickly Holte), ret anderledes påklædning og da vi var i friluftsbad havde ingen travlt med om solcremen var økologisk eller om vi gav drengene usund mad det kan nu være herligt befriende!
Jeg skal da vist være Dog Walker i mit næste liv - sådan en 11 uger gammel lille fyr vil jeg også gerne ha´
Årets sommerferie starter med et gensyn med København. Gik tidligere i dag forbi denne bil i Tietgensgade, jeg blev nødt til at forevige. Dette billede rejser flere spørgsmål, end det giver svar. Hvorfor? HVORFOR?
Ja - det spørgsmål kan jeg også tilslutte mig.... Det giver ingen mening overhovedet. Havde det været en lækker øse som fx en pink Cadillac var der måske mening i det...
Altså nu står der jo car cosmetics på bilen så mon ikke der er en, om ikke god så trods alt rimelig, forklaring...