God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    CE9FA97F-355E-4035-A3A6-7BB3D9CD306C.jpeg

    Så blev det onsdag og dermed gameday i München :)

    Forude venter nogle vidunderlige timer med shopping, øl i rigelige mængder, godt selskab og en kæmpe bunke højt humør ;)

    21:00 fløjtes Champions League braget mellem
    FC Bayern München vs. Liverpool FC i gang og jeg behøver ikke at sige hvor meget jeg glæder mig til denne skønne aften.

    I mørket skinner Allianz Arena som en smuk Rubin, et syn jeg aldrig bliver træt af og deler det gerne med jer andre ;) billedet er fra seneste opgør på Allianz :oops:

    Må i alle have en forhåbentlig ligeså dejlig onsdag ;)
     
    MaleneChristensen, Offlyer, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    YNWA !
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg troede LOT og jeg havde fundet hinanden efter et år med forsinkelser, men vi er tilbage i den samme rille. Vi havde en afgang for et uger siden der afgik til tiden.

    Har lige forhørt mig i gaten, flyet har lige forladt Frankfurt, så 21:40 er pludselig ikke realistisk . Skal man nu spekulere i en 3 timers forsinkelse?
    20190320_195349.jpg
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sikke en cliffhanger - hvad endte det med? :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    det endte med afgang 22:45, så ingen kompensation. Jeg tror forsinkelserne kan have noget at gøre med LOT har 5 MAX 8 på jorden. Det må man jo acceptere, men det der irriterer mig at de ikke melder det rigtige afgangstidspunkt ud fra starten. Det fly som kom fra Frankfurt var ikke forsinket, det havde ETA i WAW klokken 21:50, så hvorfor melder 21:40 ud som afgangstidspunkt når flyet ikke engang er planlagt til at stå på jorden 21:40?
     
    Senest redigeret: 22/3/19
    PENSIONISTEN, tbh, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    529
    Point:
    93
    God onsdag.

    Var på US ambassaden i går med fruen, for et interview for L1A visum, så status pt. er at jeg pr. den 15. Juli er ansat i vores søsterselskab i US. Så en masse praktisk der nu skal på plads; deriblandt:

    - Hvordan finder jeg den bedste enkelturs billet til Orlando den 5. Juli (vi må ikke komme ind i landet før 10 dage før start)? Eller skal man satse på en returbillet (med retur f.eks. 21. Dec, som så måske ikke bliver brugt, men der er også sandsylighed for at gerne vil "hjem" en uge til jul)? Norwegian; tør man det?

    - Skal rejse en del indenrigs i US ifm. arbejdet, så hvilken selskab skal jeg satse på ifm. point/status? Lige nu har jeg FB Gold til April 2020, og det kan jeg ikke beholde, da indenrigs kun giver 2 XP på Econ pr ben (så er der langt til 180/300 points). Det der betyder mest er complimentary upgrades og bonus-rejser. Nogle forslag?
     
    DanielBahn, SophieHendriksen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Jeg har oftest haft dette problem, når jeg har rejst i Europa (med Lufthansa Group eller Turkish Airlines) - og her var en enkelt billet oftest lige så dyr som en returbillet. Derfor har jeg købt returbilletten - og sommetider måtte undlade at bruge returrejsen. Bemærk: Dette er dog kun muligt, hvis dit firma ikke forlanger at se dokumentation for din rejse. Jeg ved godt, du kan lave on-line check-in og udskrive boarding pass, men så kommer du jo til at mangle dokumentation for en rejse tilbage fra Danmark til USA efter jul, når revisionen begynder at gå i detaljer.
     
    Fribytter, Ulrik, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    529
    Point:
    93
    OK, så meget går vi ikke op i rejse-afregning. Dvs kvittering for købet er nok, og boardingpass er ikke nødvendig, og ofte får jeg kreditkort opgørelse, som jeg skal udfylde lang tid før en rejse... Det billigste lige pt. er en retur-rejse, så det ender det nok med...
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Stort set alle de store amerikanske selskaber tilbyder status challenges, hvor du får status, hvis du rejser X antal ture. Delta er dog nok udelukket, hvis du matcher fra Flying Blue

    Og husk at få et social security number, så du kan begynde på de amerikanske kreditkort:)
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det er nok normalen i mange firmaer.

    Jeg har rejst på en hel del EU-finansierede projekter, hvor rejsen altid skulle dokumenteres med boarding pas, for at billetten kunne refunderes. Jeg ved ikke, om der også er nogle (halv)offentlige organisationer, som kunne kræve at se boarding pas.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Lyder i bund og grund fornuftigt.
    Ellers er det jo muligt at bestille billet til et (fiktivt?) møde, få refunderet billetprisen - og så i øvrigt ombooke biletten til brug i et helt privat formål.o_O
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God onsdag :)

    Er ved at komme mig efter en helt fantastisk Foodie Tour i San Francisco og omegn. Tak til @Kenneth K for at skaffe os god afgang og til @Perdan og @Baadsgaard for at være med :)

    Nu kommer så er dilemma.... Jeg havde ikke gået efter at blive Diamond igen næste år, men ekstra rejser og gode points upgrades har bragt mig så tæt på at det er dumt ikke at jagte det:

    25BBD761-2BFE-4D69-96FB-0C77B27DC2CB.jpeg

    Så er der nogle gode forslag til billigst muligt at skaffe de sidste point (har overvejet bare at købe status point)?

    Eneste krav er at det er rejse i hverdagene inden den 29/4 :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Spørger du os?! Du er jo über bonusmanden :) Hvad med en "billig" t/r Plus saver billet til en europæisk destination? 1875 x 2 basispoint som guldmedlem?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    To ture til Aalborg i Plus bør gøre det?
    Hvad enten det er som et par pendulsving eller med en pause til at se på LEGO i Utzon og surrealisme på Kunsten.:)
     
    Henry, Henrik Olsen og DanielBahn "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det sker altså at der er noget jeg ikke har set før - herinde på forum kommer der mange god tips og tricks :)

    Jeg har selv fundet CPH-BER-CPH til 2.055,- på en aften (skal dog bookes via telefonen, da MCT er en time iflg. hjemmesiden). Alternativet er at bare købe de godt 2.200 point. Det lyder umiddelbart mere attraktivt, da jeg så kan sidde hjemme i sofaen og se på at jeg bliver diamant.
     
    THammer og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Køb af statuspoint (så vidt jeg husker):
    • Skal købes i blokke á 100 point. så du skal købe 2200 point.
    • De koster
      • 2.200 kroner, eller
      • 22.000 point
    Med andre ord: Hvis dine point er mindre værd end 10 øre, så betal med point.

    En flyrejse til Tyskland, Polen, Tjekkiet e.l. giver 1875 point på Plus og 625 point på go (dog ikke de helt billige). Så den kombination sikrer dig også diamantstatus. Jeg har søgt lidt, men svært ved at finde dem billigere end køb af point.
     
    PENSIONISTEN, THammer og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Til inspiration til andre (men ikke brugbart i din situation):

    En SAS-billet: BLL-OSL-ARN-PRG og retur: PRG-ARN-CPH-BLL på plus.
    • Pris: 3.426 DKK
    • EB Status point: 7.498 (incl. 25% bonus til guld/diamant medlemmer)
     
    PENSIONISTEN og THammer "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Nu skrev du godt nok hverdag, men en søndagstur til Hamborg med knægten var jo også en mulighed. PLUS ud og GO Smart hjem, i alt 2000 point + boost:

    20190403_203449.png
    Nu kender jeg hverken by eller lufthavn, men kan man ikke nå en tur i Miniatur Wunderland på små 4 timer?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg havde samme tanke... kan man ikke tage sønnen på en flyvetur og så er det lige meget hvorhen det er så får fruen lidt fred og sønnen er sikkert godt tilfreds med bare at se på fly, lounges, osv.

    Eller måske en surprise romantisk partur væk og så brænde lidt hotelpoints / gratis nætter af et sted og efterlade sønnikke hos noget familie... fruen kan jo bookes på points :D
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    @jakobv84 & @Peter F. -> grunden er at alle weekender allerede er opdatet som landet ligger lige nu. Derfor et forsøg på at gøre det en hverdag :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side