Hvem læser "tripadvisor", spurgte tolken?
Jeg blev så sur mandag aften, at jeg lavede en anmeldelse af vores hotel på tripadvisor. Deres restaurant havde skuffet 2 dage i træk (lørdag og søndag). Første dag tog det 45 minutter for dem at servere forretten (bruschetta) - som i øvrigt kom sammen med hovedretten (stegt kyllingebryst med kartofler). Og da maden blev bragt, måtte vi minde dem om de bestilte drikkevarer.
Tjeneren undskyldte overfor tolken (køkkenets gril var slukket, så det tog tid at varme den op). Frokosttjeneren undskyldte igen næste dag, da han kom med menukortet - og lovede at det ville gå hurtigere. Det gjorde det sådan set også. Bruschettaen tog kun en halv time. Igen måtte vi minde om den bestilte mineralvand og juice
Hovedretten kom lidt senere. Den havde måske været varm, da den forlod køkkenet. Men det var den ikke, da den kom på bordet. Kaffen var på husets regning - og måtte nydes til lyden af rengøringspersonalets støvsuger. De skulle absolut tage sig af gulvet ved bordene lige ved siden af os.
Jeg var sådan set bare sur. Men så fik vi et møgbeskidt konference lokale søndag aften (kan det virkelig passe, vi skal bede om at få lokalet støvsuget for kagekrummer, læs udtrådte småkager fra et tidligere arrangement) og blokerede nødudgange. Vi bede om at få det ordnet. Og mandag morgen måtte vi igen bede dem om at fjerne de border og stole, der blev opbevaret bag dørene til nødudgangen. Det havde de lige glemt om søndagen. Læg dertil beskidte kopper og tallerkener ved morgenmads-buffeten. OK, jeg skulle nok ikke have skrevet anmeldelsen af den langsomme restaurant på Tripadvisor mandag aften. Men det gjorde jeg altså.
Og så var det at tolken spurgte: Hvem i alverden læser det?
Det har han fået svar på nu: Hotellets ejer, som har givet hotellets direktør et møgfald.
Direktøren har derfor snakket med firmaet, som organiserer alt det praktiske omkring kurset for os. Om jeg ikke godt kunne slette anmeldelsen. Jo, det kunne jeg da godt. Specielt, da han lige har fyret en af hans teknikere, der skulle styre mikrofonerne, når kursets deltagere har spørgsmål til indlægsholderne. Teknikeren havde mere travlt med sin mobiltelefon end med at sørge for lyden til højttalerne og tolkeboksen.
Efter en god nats søvn, er jeg nu klar til onsdagens udfordringer.
God onsdag til alle.
Click to expand...