God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg synes da vi er masser herinde, som har delt oplevelser om SAS Plus og Business overseas? :) Jeg Googler faktisk tit noget i retning af "insideflyer SAS business" hvis jeg gerne vil have en beretning herfra om noget bestemt jeg sidder og kigger på.
     
    clager, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  2. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    God onsdag! Og hvilken en af slagsen! :D
    Igår var jeg til jobsamtale som butikschef. I morges kl. 08:00 blev jeg ringet op og blev tilbudt jobbet, som jeg selvfølgelig sagde ja til. Fantastisk nyhed - og jeg kan nu se frem til allerede at starte om under 2 uger. :) Glæder mig til at komme i gang igen - og glæder mig ikke mindst til der snart begynder at tikke lidt penge ind på kontoen igen så man kan komme ud og rejse.. :p Nu slutter vi dog lige året med en tur til Oslo i weekenden, så det bliver også dejligt.
     
    Kenneth K, Bekgaard, Ulrik og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det var hurtig svar. Tillykke!
     
    Bekgaard, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  4. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Ja det må man sige... de havde ellers sagt det blev inden fredag :cool:
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er det jo også.:cool:
     
    Bekgaard, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  6. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    True :D
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Stort tillykke.

    Som tidligere formand i CA (Civiløkonomernes A-kasse), vil jeg klart anbefale, at man er medlem af en A-kasse. Jeg troede aldrig, jeg skulle bruge forsikringen, men måtte trække på den et års tid (efter den afdeling, jeg var ansat i blev nedlagt). De var for øvrigt i denne periode, at jeg fandt IF - og begyndte at blive aktiv på dette forum.
     
    Kenneth K, DanielBahn, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Meget tyder på at du til januar ikke længere er berettiget til dagpenge alligevel, så så meget for det...
    Jeg er også selv medlem af en akasse, men det bliver da taget til genovervejelse til januar...
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Jeg er udstationeret af et dansk firma - og bliver derfor ikke ramt.
     
    Bekgaard og tbh "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20181205_16_55_18_Raw.jpg God onsdag fra en must-go juleshopping i Geneve, gys, alt for mange mennesker. - Næste år tror jeg det bliver en julefrokost i Gstaad i stedet for, plus mocca kager in the tea-room om eftermiddagen, også Gstaad. Det er altid spændende at holde øje med om der er nogen celeberties i byen
    (Jeg har været underdrejet en periode pga helbredet - jeg kunne ikke få luft, måske efterveer fra nogle brækkede ribben i sep.)
    View attachment 16801
    . Festivitas i GVA a\p.
     
    Senest redigeret: 5/12/18
    Henry, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Er heldigvis både medlem af fagforening og a-kasse, så har heldigvis modtaget dagpenge. Det er dog en del lavere udbetaling end hvad man er vant til, så det var mere det jeg mente med "tikke lidt penge ind på kontoen" ;);)
     
    Henry, PENSIONISTEN og Bekgaard "Synes godt om dette"
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Dagpengene er da så latterligt lave at en almindelig akademiker ikke kan bruge det til noget! Hurtig hovedregning det var spild af mine penge og jeg meldte mig ud.
     
    PENSIONISTEN, jakobv84 og DanielBahn "Synes godt om dette"
  13. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Altså vi har levet i knap 2 år hvor den ene af vores lønninger har været dagpenge, både på grund af barsel og min udvidet barsel, og det har været okay nemt, men kunne ikke have gjort det uden dagpengene.
    Nu fik kæresten så et gedigent lønhop da hun fik nyt job i marts, så jeg kunne starte på en kandidat og gå yderligere ned su+su-lån.. Men når sønnikes enevælde skal væltes om et 1,5-2 år, så bliver det nok en større udfordring end det har været hidtil og end det er nu, da hun kun har de klassiske 14 ugers betalt barsel, og det er ikke nok..

    Kæresten har dog overvejet en lønsikring, men alle de steder hun har ringet til, har de faktisk sagt det var spild af penge, fordi hun med sin uddannelse og erfaring nok ville få job meget hurtigt.. Så lidt is i maven har vi, men ikke nok til at skippe a-kassen.. Jeg har dog lige i dag tilmeldt mig efterlønsordningen - meeen kun for at få gratis medlemsskab af CA ;)
     
    MaleneChristensen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  14. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Det som er så skønt ved IF er at der er medlemmer i forskellige livssituationer.
    Nogen rejser på firsteklasse andre sidder i monkey, og tager imod gode råd og vejledninger til at blive upgraderet og få adgang til lounges og meget meget mere.
    Nogen er arbejdsløse og andre er højt på strå.

    Vi har dog alle den samme interresse, enten fordi vi rejser pga arbejde eller ferier....og udlængsel.
    Nemlig flyrejsen og vel egentlig hele industrien. Og en masse gode råd og indlæg her.

    Nå hvor kom jeg fra, nå ja...efterlønsordningen.
    Jeg har faktisk haft glæde af den på et tidspunkt.
    Pga medlemskab af efterlønnen og a-kasse, havde jeg ret til et seniorjob.
    5 år i seniorjob, til overenskomsten, og derefter ansat helt normalt.
    Jeg fortsætter mit arbejde...fordi jeg elsker det, men kan til enhver tid gå på efterløn inden min pension som forhåbentligt er langt ude i fremtiden.

    Reglerne ændres jo i tide og utide, men for mig var det at være medlem af ordningen en ren win win situation ;-)
     
    Senest redigeret: 5/12/18
    Steen Madsen, RasmusH, klausbm og 8 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du har så evigt ret! :)
     
    MaleneChristensen, Henry, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    For nogle har efterlønsordningen været et stort lotterispil.
    Som 60 årig valgte jeg at opsige mit job og gå på efterløn, dog velvidende at fordi jeg havde "alt for mange og alt for store" pensioner, blev jeg modregnet som lyn og torden - jeg betalte faktisk selv hele min 5 års efterløns periode, hvorimod dem, som havde brugt rub og stub uden at sikre sig en ordentlig pension, fik udbetalt HELE efterlønnen.
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Størrelsen af dagpengene er en anden ting. 18.633 kr. pr. måned. Jeg er naturligvis enig i, at dette er væsentlig mindre, end en almindelig akademikerløn.

    Men dagpengenes værdi skal vurderes ud fra forsikringspræmien og din risiko for at blive arbejdsløn: Medlemskab af en A-kasse koster under 6.000 kroner om året (afhængig af, hvilken A-kasse du vælger). Med andre ord: 1 måneds dagpenge dækker 3 års kontingent. Så hvis du vurderer, at din risiko for at blive arbejdsløs er mindre så lille, at du vil stå uden job mindre end en måned hvert 3. år, så vil den kolde økonomiske beregning vise, at det ikke kan lønne sig.

    Jeg var naturligvis sikker på, at jeg skulle arbejde indtil jeg blev 80 år gammel og aldrig ville blive ramt af ledighed.:):):) Men i en alder af 56 måtte jeg tage dette op til revision. Afdelingen blev nedlagt - og jeg havde 12½ måned uden arbejde (delvis fordi jeg også fik en slem omgang med en gigtlignende sygdom i højre hånd - så jeg havde et halvt år på sygedagpenge).

    Men den individuelle vurdering af risiko er naturligvis forskelle - og det må man jo indrette sig efter
     
    MaleneChristensen, Kristian, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Da efterlønsordningen blev ændret - og man kunne få udbetalt alle indbetalinger, lavede jeg en rå beregning, der i grove træk viste (så vidt jeg husker):
    • Jeg kunne få udbetalt 80.000 kroner (alle mine indbetalinger) som 50-årig
    • Jeg kunne få udbetalt en skattefri præmie på omkring 120.000 kroner, hvis jeg blev på arbejdsmarkedet indtil jeg blev 65 (en forrentning på 2,7%)
    • Jeg ville få ca samme beløb udbetalt som efterløn (efter skat). Også på grund af store pensionsopsparinger
    Min vurdering dengang var, at den politiske risiko for fremtidige ændringer i efterlønnen var så store, at jeg valgte at få min efterløn udbetalt.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Mit ræssonoment for at tilmelde mig efterlønsordningen, er en lidt spøjs regel der siger at hvis man er studerende, samtidig med man er over 30 år, samtidig med at man inden for de sidste år har arbejdet eller modtaget dagpenge, så kan man slippe for de 1500 kr i kontingent/kvartal, og så i stedet indbetale stort set samme beløb til efterlønsordningen.
    Jeg når at indbetale omkring 12.000 kr, og dem kan jeg så få udbetalt igen når jeg er færdig med at studerer, hvor jeg så kan få ca 9.500 kr udbetalt til min pension eller få 7.500 kr udbetalt i kontanter.

    Både efterløn og kontingent er desuden 25,x pct fradragsberettiget, så udgiften er noget lavere end mand.

    Man kan så diskuttere om dagpengene er besværet værd ifht de krav der stilles af jobcenteret og a-kassen. Jeg var på suppl. I 9 måneder, synes ikke det var så slet - tværtimod synes jeg man bør være meget hårdere og stille mange flere krav, men det er en helt anden diskussion, som nok ikke leder til en ‘god onsdag’ ;-)
     
    Henry, MaleneChristensen, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God onsdag fra PRG! Så blev det også vores tur til at vende næsen hjemad efter jul. Endda med en hel ny Czech Airlines 737 MAX 8. Desværre med slimline sæder, som ikke i sig selv er noget problem, men de har også fået plads til flere rækker på bekostning af, at mine ben ikke kan være der mere. Det gør oplevelsens ny-fly duft en del mindre :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side