God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    :)God onsdag herfra. Kom hjem fra hospitalet igår og har egentlig ikke haft så ondt siden operationen i mandags.... det er der så blevet lavet om på i dag. :(
    Det sidste smertestillende jeg fik i drop inden jeg forlod Hamlet har i hvertfald forladt kroppen og jeg kan (på trods af 4 smertestillende hver 6 time) ikke engang få vand eller is ned... det bliver nogen meget lange dage :eek:
    Bruger derfor dagen i sengen (er flyttet hjem til de gamle denne uge, da kæresten er på tur med studiet) og er allerede ved at prøve at planlægge noget ferie... den ferie vi aldrig fik i sommers :D
     
    asf, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    God onsdag morgen fra SAS Lounge i CPH.

    Netop landet fra EWR hvor vi blev sendt til en pænt usædvanlig parkeringsplads, "gate" E70-noget og fragtet med bus ind til terminalen, hvor hele busfulden fik en rundtur omkring gates C17 og venner (husk at gå til højre hvor der står "Indgang" når man kommer af bussen... :rolleyes:). Lidt skuffende ingen separat bus til business-pax.

    Det må være fordi de laver asfalt så nogle af C-gates ikke kan benyttes. Cathay ankom lidt efter os, og fik en rigtig gate dog, så føler mig sgu lidt snydt :p:p

    Ha' en dejlig dag derude!
     
    Kristian, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Sidder i guldstuen i Arlanda, som sidste del af mit mileage-run cph-osl-agp-arn-cph på Plus. To af benene var med SAS Ireland og spansk kabinebesætning. Ved afgangen i morges startede de boarding af et næsten fuldt fly i god tid, men fandt ud af at tre passagerer ikke var mødt op, så de måtte lave noget papirarbejde inden vi kunne komme afsted. Det var åbenbart ikke gjort korrekt, så det måtte laves op med yderligere en forsinkelse i vente. Efter næsten en time meddelte kaptajnen at lufthaven var lukket pga. vejet da det lynede og regnede kraftigt. Men efter 5 minutter kom vi alligevel afsted, men med en times forsinkelse.
    Ombord brugte besætningen næsten en time før de kunne servere lidt morgenmad og efter en halv time kom de også med kaffe til de fire rækker på Plus. Så nu har jeg fået 2 timers ophold her i Arlanda, hvor jeg ellers efter planen skulle have ventet 45 minutter.
    På udturen var jeg overrasket over de første 10 rækker var fyldte med Plus passagerer, hvorfor servicen også blev ekstra langsom. De må tjene mange penge i Norge.
    Udenfor holder der flere Norwegian fly. Et har ikke malet et portræt på haleroret. Måske er den tiltænkt et Kim Larsen portræt, som rygterne jo taler om. DSC_1126 small.jpg
     
    SophieHendriksen, danielstrandby, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har det med at miste tidsfornemmelsen på ferie, i dag ingen undtagelse - jeg havde lige postet God onsdag i God fredagstråden :D

    Hermed god onsdag, stadigvæk fra sandkassen! I går var jeg på en fantastisk omend ekstrem bekostelig ridetur i ørkenen. Formedelst 585 AED pr mand var vi en lille tur rundt i sandet i solnedgangen. Jeg havde frygtet noget med nogle heste der så lidt sørgelige ud og overvejet hvordan heg i givet fald ville forholde mig til det. Det var heldigvis ikke nødvendigt, de så flotte og sunde ud og opførte sig ikke skørt.
    2FD5581A-83AB-45F3-A4DF-89742EFC8104.jpeg
     
    PENSIONISTEN, clager, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Dagens udsigt....man har jo lov til at drømme!

    6E9BA603-B805-4606-94E8-081F1AC885C6.jpeg
     
    PENSIONISTEN, clager, DanielBahn og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det var lige godt en hamper pris for at blive bumpet bagi og komme til at lugte af hest.:eek:
     
    Bekgaard, PENSIONISTEN, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    :D:D Det var nogle meget turistede sadler så ikke megen bump!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mon ikke der er folk der har betalt mere end det for "oplevelser" med samme resultat... dog næppe med billeder der tåler dagens lys... ;):cool::D ba-dun-dun-tssj
     
    Henrik Olsen, danielstrandby, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God onsdag tilbage i reservatet. En mellemlanding i ARN i klassisk skandinavisk gråvejr sendte ikke lige humøret i top, men 10 grader og sol i Holte, det er faktisk helt okay :)

    Jeg beherskede mig, og vi fløj også retur fra sandkassen med de rødnæsede. Man kunne kun flyve via ARN hjem, med afgang fra DXB på det ukristelige tidspunkt 04.30. Det er et helt igennem lortetidspunkt at flyve på med et mindre barn. Vi havde en forfærdelig tur hjem, jeg skal spare jer for detaljerne, men vi er helt enige om, at vi aldrig flyver LCC igen, det fungerer bare ikke særlig godt for os.

    Summa summarum:

    Jeg havde egentlig tænkt at DXB var en tålelig tur med LCC, nu jeg jo havde vundet de mange Cashpoint herinde i julekalenderen og dermed skulle finde på noget med DY. Men turen hjem var 7,5 time DXB-ARN, 3 timers ventetid og derefter 1 time ARN-CPH. Så er vi jo alligevel oppe i noget der lige så godt kunne være over atlanten. Det havde muligvis været bedre en oplevelse i en Dreamliner end en 737? Det føltes meget klemt. Naivt sikkert, havde jeg forestillet mig, at man fik et (tarveligt) tæppe og lille pude, men ak nej ingenting, så jeg frøs og var irritabel. Lædersæder er praktiske og nemme og gøre rene, men jeg følte jeg skøjtede rundt, det samme gjorde arvingen og ja jeg sad generelt rigtig dårligt. Maskinen var helt fint den ene time mellem ARN-CPH, men helt til DXB, nej tak.

    Men det er jo billigt? Billetterne havde kostet 10.000 DKK uden Cashpoint. Vi kunne faktisk have fløjet med EK for den samme pris, så havde vi også sparet en frokost på MASH på vej derud og en hundedyr og dårlig morgenmad i ARN på vej hjem samt udgiften til drikkevarer mm. DY kunne naturligvis have været billigere uden bagage. Maskinen CPH-DXB var tydeligvis kun kartoffel-danskere på vej på ferie, så vi havde alle indchecket bagage, og min umiddelbare vurdering ud fra deres skema er, at det primært er leisure travel og ikke det arbejdende folk de henvender sig til. Retur til ARN var det meget spøjst et mere blandet publikum, altså nogen der så ud til at skulle på ferie i SE/DK dernede fra.
     
    jespersm, PENSIONISTEN, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Syntes faktisk dine pointer er gode når det kommer til lange ruter med en B737 og så det faktum hvad den endelige pris så bliver. For det kan som du selv beskriver hurtigt bliver dyrere end først antaget. Nok det bedste råd at give videre tænker jeg.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God onsdag fra BCN, tror jeg nok. Det har været lidt for mange fly på for kort tid, hjernen er vist stadig et sted over Sydfrankrig :) Næste konference er allerede igen på mandag, men det bliver over en remote forbindelse. Jeg har en fast aftale med sofaen derhjemme, der har savnet mig i for lang tid.
     
    asf, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du lyder som en amerikansk pensionist på krydstogt: "Hvilken by er vi i, lillemor?" - "Jeg skal lige se efter i programmet."

    Eller den jyske familie på vej ned af autobahn'en: "Hvad hed den by, vi lige passerede?" "Ausfart" :p
     
    asf, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja i princippet er regnestykket pengemæssigt jo egentlig ikke så svært. Vi fik ca. 3500 DKK i rabat på billetternes normalpris via cashpoint. Hvor meget af de 3500 har vi direkte brugt på MASH, morgenmad, drikkevarer mm. Så er der pludseligt ikke meget tilbage til at opveje de andre dårligdomme ift. at rejse Emirates eco. Havde jeg f.eks. købt et tæppe til hjemturen (som planen var hvis vi havde fundet et i lufthavnen), havde besparelsen været endnu mindre.
     
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi er jo tilbage ved den go'e gamle c/b-snak omkring LCC vs de gode selskaber..

    Kæresten skal til Dublin den 4-6 juli.. De er 5 kvinder der skal afsted - SAS har nogle gode direkte ruter, men med SAS GO Light koster turen 7.800 kr. i alt, eller ca 1600 kr. pr snude. Med Ryanair koster samme tur et godt stykke under halvdelen - 3.650 eller 730 kr pr snude.
    Så skal man jo have gang i C/B-analysen ifht hvad man mister ved at flyve Ryanair kontra SK: Man mister 200 point per person (her er det dog kun Lena der er EB-medlem).. Man får gratis kaffe eller the (det er der dog kun 2 der sætter pris på - andre drikker det ikke), man får gratis sædevalg 22 timer før afgang.. og man får gratis håndbagage (et reelt stykke), samt formentlig et bedre hard product/sæde og pitch.. Er det 870 kr. værd på en 2 timers tur? Næppe..

    Men den store joker er jo, at hvis Ryanair igen til sommer fucker op i det hele, så står man med håret i postkassen og får svært ved at komme hjem på en ordentlig (og værdig) måde.
    Med SAS er man noget mere sikker i den sag. Er det så 870 kr. værd?
    Svært at sige.. Står man i situationen så er der flere beviser fra i sommers på, at det er 10x så meget værd.. Nu har de 5 kvinder her så ikke noget vigtigt de skal i weekenden, så der er det måske mindre værd end hvis man skal afsted på ferie eller job..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tilgengæld sparede du opgraderingen til EK business som du ellers var blevet fristet af :D:cool:
     
    Henry, Baadsgaard, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahaha ja jo måske et eller andet :D

    @DanielBahn Analysen er jo helt anderledes ved en kort tur for veninder der skal på tur (uden børn). Så er det vel ærlig talt lidt ligegyldigt hvem man flyver med hvis man kommer fra A til B og får sine ting med (altså medregner bagage). Alle kan selvfølgelig også lade være med at indtage noget på 1 times flyvetur, en gratis kop kaffe er sikkert fin men i min optik ligegyldig.

    Men når man er oppe i 6+ timer på tur med barn, så er det jo et helt anderledes regnestykke, og sammenligning af komfort/sæde/mad mm. er noget andet.

    LCC er da helt fint på korte ture i Europa medmindre man samler segmenter/point mm. Min erfaring har blot været, at hver gang jeg har kigget på LCC, så har det aldrig nogensinde kunnet betale sig for os, som familie (med megen bagage).
     
    Henry, Ulrik, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg ville bare argumentere for, at der jo skal ligge en c/b-analyse bag alle ens valg.. Med dit eksempel, hvis det passer med priserne, så er den jo klar for de fleste herinde, men for mange er LCC bare altid billigst.. Og så afhænger det af personen (eller postnummeret ;)) hvordan analysen ser ud og til hvilken vej fordelen falder.. Kender i hvert fald flere med børn, som aldrig ville have fløjet med EK på jeres tur, selvom mer-prisen måske kun er et par tusinde..

    Så eksemplet var blot et, ja, eksempel ifht hvad den som regel indeholder i mit hovede..
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Så er det onsdag og dagen hvor jeg finder ud af om jeg får lov til at flyve SAS Plus på fredagens tur til LAX. Min points upgrade fra Go til Plus burde gå igennem da der er plads i kabinen og har budt strategisk lidt højere end minimum.

    Ellers er det en dagsflyvning så det er ikke så vigtigt som på returflybningen mandag.

    @Schwert og jeg har nu planen klar og der bydes på outlet shopping fredag så Mastercard Premium dobbelt point tilbuddet kan udnyttes :)

    God onsdag hvorend i verden i er :)
     
    tbh, SophieHendriksen, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kæresten er i Hamborg og se airbus-fabrikken dernede.. de har lige fået at vide, at de skal ind og se A380-assembly, og ikke 320 som var planen. håber hun får lidt billederne i løbet af dagen.. men lyder allerede til vi lige må kigge en ekstra gang i kalenderen, og se om vi ikke kan komme til Hamborg d. 1 december alligevel......
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    God tur og jeg krydser fingre for at upgraden lykkes! Hvis PU'en går igennem så håber jeg, at du vil dele lidt oplevelser fra turen. Generelt tror jeg, at flere af os der er mere leisure travellers med SAS savner lidt reviews fra Plus og Business på netop SAS. Så ved man hvad man selv skal være obs på de få gange man selv kan snige sig lidt længere frem i flyet. :)
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.

Del denne side