God onsdag tilbage i reservatet. En mellemlanding i ARN i klassisk skandinavisk gråvejr sendte ikke lige humøret i top, men 10 grader og sol i Holte, det er faktisk helt okay
Jeg beherskede mig, og vi fløj også retur fra sandkassen med de rødnæsede. Man kunne kun flyve via ARN hjem, med afgang fra DXB på det ukristelige tidspunkt 04.30. Det er et helt igennem lortetidspunkt at flyve på med et mindre barn. Vi havde en forfærdelig tur hjem, jeg skal spare jer for detaljerne, men vi er helt enige om, at vi aldrig flyver LCC igen, det fungerer bare ikke særlig godt for os.
Summa summarum:
Jeg havde egentlig tænkt at DXB var en tålelig tur med LCC, nu jeg jo havde vundet de mange Cashpoint herinde i julekalenderen og dermed skulle finde på noget med DY. Men turen hjem var 7,5 time DXB-ARN, 3 timers ventetid og derefter 1 time ARN-CPH. Så er vi jo alligevel oppe i noget der lige så godt kunne være over atlanten. Det havde muligvis været bedre en oplevelse i en Dreamliner end en 737? Det føltes meget klemt. Naivt sikkert, havde jeg forestillet mig, at man fik et (tarveligt) tæppe og lille pude, men ak nej ingenting, så jeg frøs og var irritabel. Lædersæder er praktiske og nemme og gøre rene, men jeg følte jeg skøjtede rundt, det samme gjorde arvingen og ja jeg sad generelt rigtig dårligt. Maskinen var helt fint den ene time mellem ARN-CPH, men helt til DXB, nej tak.
Men det er jo billigt? Billetterne havde kostet 10.000 DKK uden Cashpoint. Vi kunne faktisk have fløjet med EK for den samme pris, så havde vi også sparet en frokost på MASH på vej derud og en hundedyr og dårlig morgenmad i ARN på vej hjem samt udgiften til drikkevarer mm. DY kunne naturligvis have været billigere uden bagage. Maskinen CPH-DXB var tydeligvis kun kartoffel-danskere på vej på ferie, så vi havde alle indchecket bagage, og min umiddelbare vurdering ud fra deres skema er, at det primært er leisure travel og ikke det arbejdende folk de henvender sig til. Retur til ARN var det meget spøjst et mere blandet publikum, altså nogen der så ud til at skulle på ferie i SE/DK dernede fra.
Click to expand...