God morgen fra Looofthansa Senator Lounge i Frankfurt, Z-gates, hvor der er morgenmad da jeg valgte at skippe den på flyet. Z-gates fordi her som regel er mere fredeligt end A-gates.
Er på vej hjemover på min Sofia-Johannesburg tur med LH.
Efter boarding i JNB blev damen umiddelbart bag mig tilbudt et nyt boardingkort med sæde i First, men takkede nej!
Det viste sig at hun ikke havde forstået hvad det gik ud på, så da hun opdagede det, blev herren der blev sendt derop i stedet pænt hevet tilbage så hun kunne komme derop i stedet
Fin tur ellers, selv om hende der betjente "min" gang ikke var den bedste. Og man skal så lade være med at se TV-serier til klokken sent, når kaptajnen vækker en kl 04:40...
Til slut et par Pro Tips(tm) til bla.
@Henrik Olsen og andre der måtte have billetter til denne tur:
- Lad for *guds skyld* være med at ankomme til SOF tidligere end nødvendigt. Loungen er lille og dårlig, og hele stedet er nedslidt og trist. Husk der er paskontrol.
- Ved ankomst klokken hat i Frankfurt er bedste bud på et bad enten Lufthansa Business lounge (ikke Senator!) ved gate A26—det er en gammel First lounge, så badene skulle være gode—eller Air Canda Maple Leaf Lounge i B-området. Går selv over og prøver sidstnævnte om lidt da jeg stadig har 3 timer.
- Austrian har god kaffe ombord, og Do&Co catering er det hidtil bedste jeg har fået på korte ruter!
Update: Begge lounges har ganske rigtigt gode bade. LH ved A26 komplet med karbad, nærmest spa-agtigt—tydeligvis ikke ændret siden det var First. Ingen ænder dog
. AC ved B-gates lækre rain showers. Sidder ved A26 nu, og her er ret fyldt, det var der ikke hos AC men til gengæld skal man igennem 2x transfer security og gå/tog-ture mellem A/Z og B. Tror hvis man går direkte fra Z til A26 tidligt om morgenen er her nok ret tomt, så det ville jeg hælde til en anden gang (ikke mindst fordi næste fly går fra A-gates).
Update 2: Et ekstra tip...
Click to expand...