Lidt sent, men god tirsdag fra en biludstilling i Palexpo i Genève. Billedet er kun en lille del af udstillingen. @SophieHendriksen, læg mærke til, at det er Mercedes´er uden BULER.
Ingen tvivl om at Zone boarding i den grad virker når det bliver håndhævet. I alle de år jeg rejste meget med Emirates har det været praktiseret OG håndhævet af 2 "gate keepere" Først prioritets boarding (som iøvrigt også er "en zone") derefter fra bunden og frem, de pax der ikke forstår systemet bliver venligt men bestemt bedt om at træde til side og vente til deres zone bliver kaldt ud. I de glade tider med næsten altid overfyldte 777-300ER har jeg altid været forbløffet over hvor hurtigt og effektivt man kunne få 450 pax om bord. MEN - nu må vi jo ikke rose M3 selskaberne, for det er jo nok bare fordi de er subsidieret af deres stenrige ejere og bestemt ikke fordi de er dygtige til at drive en forretning kunderne gerne vil lægge deres penge i - NÅ - det er jo en helt anden snak /Schwert
I USA er alle vant til zoneboarding og ikke mindst er gates jo fast allokeret til et selskab så indrettet til det selskabs zoneboarding system med relevante køer, skærme, osv. Og derfor bør EK jo også kunne det i CPH når de har fast gate... mere spændende at se om det kan lade sig gøre i nogle af de små gates rundt omkring i CPH som alverdens selskaber deler. Jeg kan have min tvivl hvis ikke lufthavnen gør sit til det.
Emirates har fucked lidt op i deres zoner i deres A380ere uden F, i hvert fald på min flyvning ex-DXB, hvor jeg var en af de første om bord, og staklerene i C måtte stå i kø bag mig fordi stewardessen ikke ville lukke mig ind i economy kabninen uden diskussion. Jeg måtte jo være i business når jeg kom så tidligt ombord, men jeg fulgte bare deres announcements
Jeg har prøvet Zoneboarding i HKG og SGN med United og det fungerer fint, men asiatere er jo også lidt mere tro mod systemerne..
Nej, du skal da have lov til at komme først ind i bussen så du kan blive klemt helt ind bagerst og så komme sidst ind i flyet
Det er super genialt. Hernede i TXL kører airberlin næsten altid bus-boarding fra terminal C, men de er rigtig gode til priority boarding så man bliver altid klemt længst ind i bussen En enkelt gang i ATH havde Aegean rigtig priority-bus-boarding med seperat bus til C/status-pax, DET var fedt! De virker i øvrigt også rigtig gode til at have en seperat bus ved ankomst, til C-pax.
God tirsdag fra Vegas hvor IBM konferencen er i fuld gang. Hver morgen starter med en fælles præsentation. Så kontorudsigten er nu således:
God tirsdag morgen Fruen er taget på arbejde og MiniO og jeg er ved at gøre os klar til dagens børnehave og arbejde. Har et par spændende samtaler i dag som jeg håber giver noget retur til IF i form af artikler og en fremtidig event, som jeg arbejder på. Ellers business as usual ude på DSV HQ. Næste tur i "sadlen" er om 12 dagens tid, så har lidt tid herhjemme
Godmorgen fra InterContinental Thalasso Resort, Bora-Bora, hvor det er tirsdag morgen. Et billede af min kontorudsigt i dag Skønt vejr og 30 grader. Forresten er jeg vi fløjet herud med NZ på Economy - AKL-PPT to personer på *A Awardbillet 25.000 EB point pr pers t/r. Det synes vi selv er en rigtig god deal (billigste economy ligger på ca 6000kr t/r)