God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det kræver godt nok koncentration fra crewet at skulle udfører dette så mange gange per dag.
     
    Ulrik, klausbm og Henry "Synes godt om dette"
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Ja, den er vist god nok. Mash i lufthavnen drives ikke af Mash selv, men af dem, der driver mange af de øvrige butikker/steder derude. Kan ikke lige on the fly huske navnet på dem.

    Til gengæld kan du optjene lidt på CPH Advantage, hvis deres system ellers virker - hvilket det sjældent gør, hvorfor jeg er holdt op med at bruge CPH advantage til andet end parkering. Det er noget med, at man bare kan tage et foto af sin kvittering og maile til dem, men det gider man (jeg) ikke gøre hver gang (ikke at det er ret tit, men you get the picture)
     
    clager, Henry, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så er jeg ikke den eneste med den oplevelse..:(
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Længe siden jeg sidst har skrevet herinde, men jeg lever fortsat højt i Brasilien. Siden sidst har jeg været omkring Rio, hvor valget faldt på hotellet "Hilton Barra".

    IMG_5012.JPG

    Hotellet er i super høj kvalitet, og er et prisvenligt alternativ til hoteller beliggende i midtbyen. Man kan for omkring 150 kr. komme med en Uber Black til centrum, og de penge (og mange flere til) sparer du i forhold til et hotel af samme kvalitet i midtbyen.

    IMG_3567.JPG

    Ankomsten til Rio var noget turbulent, og langt fra noget som jeg nogensinde har prøvet før. Vi lå og drejede og cirklede hele vejen, på den ellers relativt korte tur fra Sao Paulo (VCP) til Rio. Det skulle vise sig at Rio var indhyllet i tåge, og efter 1,5 time lavede vi første landingsforsøg. Jeg sad sammen med min rejsekammerat, og vi lagde stille og roligt an til landing - efterhånden som vi kom længere ned, lettede tågen dog ikke, og da vi endelig brød fri, var vi ALT for langt nede, og piloten gav gas opad igen. Min rejsekammerat var nu noget nervøst anlagt, da han ikke er særligt vandt til at flyve, men jeg beroligede ham med, at vi nok ville lande i næste forsøg.

    IMG_3465.JPG

    Sådan skulle det dog ikke gå, og piloten valgte at omdirigere til Petropolis - en nærliggende by. Her skulle det dog heller ikke lykkedes grundet tåge, og efter to yderligere forsøg, sagde piloten med en vis røst i stemmen, at vi nu ville prøve i en anden lufthavn i Rio. Efter første forsøg i Galeão lufthavnen i Rio, begyndte kabinepersonalet procedurene for klargørelse af passagerer til nødlanding, da vi ikke havde nok brændstof til at omdirigere endnu en gang. Dog formåede piloterne heldigvis at lande flyet på andet forsøg i den 3. lufthavn - pyyyhah.

    Nå, (vel) ankommet i Rio checkede vi ind på vores Hotel, på vejen i Uberen blev vi sat i kontakt med flere gutter med Toyota Corolla´er som kunne lave heldagsture for os - vi valgte at gøre brug af to af dem, den ene skulle dagen efter tage os med til Petropolis, hvor der bla. ligger et bryggeri, samt flere paladser. En super tur, og chaufføren var rigtig flink! Hele herligheden kostede 1000 kr. for 3 mand.

    IMG_1430.JPG

    dagen efter, tog vi med en af de andre guider rundt og se Rio´s klassiske seværdigheder, herunder selvfølgelig den store Jesus statue, som for mange symboliserer netop Brasilien.

    IMG_5523.JPG

    Også mange andre ikoniske punkter blev besøgt, bla. den meget farverige trappe, dekoreret af en Chilensk kunstner (jeg kan ikke huske navnet på trappen der, men den er dæleme lang...)

    IMG_7097.JPG

    Den sidste dag i Rio, tog vi Hiltons shuttlebus ud til stranden i Barra, hvor vi hyggede os med badning og drinks (som blev solgt til overkommelige priser). Her kunne man også få en tur i en såkaldt paramotor, med 20 minutters overflyvning (som blev solgt til mere end blot et greb i lommen)

    IMG_1266.JPG

    Nu er jeg og min makker taget videre til det nordøstlige Brasilien, hvor jeg selv har boet. Det er fantastisk at være tilbage - og hold nu op hvor havde jeg savnet klimaet, menneskerne, men ikke mindst også stranden!

    IMG_0615.JPG

    Mere følger, god sommer!....
     
    Kenneth K, Jeblin, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der er vist gået mode i ikke at have styr på ugedagene :-D
     
    Jeblin, PENSIONISTEN, Peter Krogh Frausing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ferie...
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    God tirsdag (min telefon bekræfter) fra LX1266 stadig på jorden i ZRH. En fuld A321, tror de fleste på denne afgang kommer fra rundt om i verden.
    Turen fra BOM inkluderede en grædende baby 2 rækker foran. Jeg ved ikke hvordan han/hun havde energi til at hyle så meget, fra start til slut med nogle få pauser i mellem. Det kunne det forældre par sku godt have håndteret bedre...
    En god times flyvning igen og så har jeg ikke flere rejser planlagt, så det bliver spændende at se hvor længe jeg er grounded :)
     
    SophieHendriksen, Henry, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    I dag er ungerne med far på tur med nærumbanen til Fog. Fik lige en bosch akku borehammer til en skarp pris!
    received_10155625045621908.jpeg
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Lidt feriestemning fra Forstadsfruens hånd selvom det kun er fra det halvgrå Nordsjælland.

    Jeg betaler troligt knap 1.200 DKK om måneden for at kunne entrere fitness og spa på Skodsborg Kurhotel, men må indrømme jeg ikke er den flittigste gæst. MEN i dag tog jeg mig sammen og har du dejlig god samvittighed ;)

    Jeg kan varmt anbefale en mini-tur dertil, f.eks. for jer, der bor i Jylland og skal forkæle konen lidt. Spa'en er virkelig lækker og man kan naturligvis købe alskens behandlinger hvis man er til sådan noget. Jeg nøjedes i dag med at svømme (kun 21 m bassin) og hoppe i den udendørs spa. Det er altså ren feriestemning:

    2017-07-25 13.01.18.jpg 2017-07-25 12.49.49.jpg 2017-07-25 12.39.53.jpg

    Da jeg kom hjem var postkassen proppet! Det er ikke så tit det sker nu om dage, så nysgerrig var jeg. Vi har tidligere holdt ferie to gange på One & Only Maldiverne, og det har åbenbart medført, at de påtænker os en fin kasse indeholdende en stor, tyk indbundet bog coffee table style med "reklame" for nogle nye villaer kæden har bygget i Mexico. Har man råd til at sende sådanne bøger ud, så betaler man nok lidt for meget for hotellet o_O:rolleyes:
    2017-07-25 14.54.18.jpg 2017-07-25 14.54.43.jpg
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Oj, jeg både slutter sidste tirsdag og starter denne tirsdag :D

    Slet ingen som laver noget spændende i dag? Kan sguda ikke passe....

    Vi har refunderet vores ellers enormt billige billetter med QR til DXB i efterårsferien af flere årsager, så jeg er i gang med at finde på noget andet. I den forbindelse faldt jeg over det her totalt tossede, som jeg MÅ dele med nogen.

    Swimming pigs ved Bahamas :D:D:D:D


    God tirsdag!
     
    Baadsgaard, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Spændende og spændende.
    Jeg har fødselsdag idag og i den forbindelse tog vi med topdive på 2 dyk, et ude i "havet" og et i lagune.
    Her så vi fisk, surprise!, lemon shark på 1 m afstand, black tip og i lagunen så vi en stime af eagle rays "svæve" langsomt forbi os.
    Nu ligger vi ved poolen og nyder det dejlige vejr inden vi om en times tid tager hul på 18 hullers golf, minigolf :)
     

    Attached Files:

    Ulrik, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Tænker - hvis du gerne vil - at vi kan arrangere noget lignende i Ringkøbing Fjord...... der er både grise og vand på de kanter, så hvis der er turister i det, er vi klar... :cool::cool::cool:
     
    SophieHendriksen, Daniel K, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    God tirsdag fra Thai loungen i Bangkok. Er på vej hjem til Manila med endnu en 200% optjening til EB. Venter nu på TG620 og forhåbentlig 3 timers søvn

    IMG_9819.JPG
     
    Henrik Olsen, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  15. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    God tirsdag her fra kontoret i Oslo. Lidt overskyet i dag, men ser ud til at blive en fin dag. IMG_20170815_085027.jpg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Du arbejder da rineligt centralt i Oslo?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God tirsdag morgen eller formiddag (klokken er over 09:00 jo).

    Ferien er for alvor ved at slutte og alle kommer op i gear igen. Nu er andet halvår skudt i gang.

    Har ikke nogle rejseplaner før ind i september så der er masser af kontortid i vente. Det føles lidt rastløst at der ikke sker noget på rejsefronten - hårdt efter en sommerferie som også var uden flyrejser :)

    Mon ikke jeg finder noget som lokker eller en firmatur kommer til overfladen - det plejer der jo :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det må man sige. Kan godt se at hvis flertallet her på forummet skulle være med skulle jeg have drejet telefonen en lille smule. Så havde radisson hotellet været med. Som vi alle ved, så er det hoteller og flypladser der er de bedste fikspunkter herinde. :D
     
    SophieHendriksen, Henry, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    God tirsdag. Afleverede min kandidatafhandling på universitet i går, så er nu snart færdiguddannet! I morgen går min første tur med FR så til STN og videre til Cambridge derfra - glæder mig utroligt meget til at prøve dem og ikke mindst se Finger F af lufthavnen samt se hvor længe de uvaskede masser skal gå igennem security :D :D
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, jakobv84 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Lad os se om FC kan spille ok her i aften, men i det mindste kan vi kombinere fodbold og Fly her:
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side