God tirsdag. Det blev lige til en extra overnatning i Miami. SAS 956 MIA-OSL er blevet annulleret pga af daarligt vejr i MIA. Jeg er dejligt installeret paa Sheraton og flyveren holder i Orlando. Hvis de har sendt incoming psgrs med bus, kommer flyet nok hertil som en ferry flight i nat.
Argh. Forbavsende roligt du tager det. Tør slet ikke tænke på reaktionen i den anden ende hvis jeg ringer hjem på fredag for at sige at "min" 956 desværre er aflyst. Blev du ikke tilbudt andre ruter?
Hvis man ikke skal nå noget vigtigt herhjemme, så er det vel heller ikke ringe at tilbringe en dag på Sheraton tænker jeg
Eftersom de har spredt os på flere afgange, kommer Orlando flyveren nok ikke hertil, de mangler den jo i trafikken, måske den så kører tom hjem, eller måske den kan bruges som en retur flight fra EWR og så nøjes med at annullere et enkelt leg CPH-EWR. Mange muligheder.
Næ - men med risiko for at være blasfemisk, så vil jeg hellere være hjemme sammen med viv og unger end endnu en nat på et tilfældigt hotel. Sådan er det nok at blive en gammelsmølf med alt for meget rejseri. i bagagen. Tidligere sprang jeg også til ved overbookinger m.m. Nu vil jeg bare hjem - og det kan kun gå for langsomt. Så "min" 956 på fredag har bare at komme afsted og lande til tiden - med mig ombord.
Helt enig. Såvidt jeg ved, har flyselskaberne en specialpris, der ikke giver ret til optjening af point (og eller ikke nætter).
Jeg ved ikke helt om jeg er bedre, jeg har meldt mig i alle mulige hotelprogrammer, men konstaterer hver gang jeg skal noget, at det aldrig passer med et hotel i programmerne! Så jeg optjener aldrig point....
Ja! Noget helt andet er, det er altså heller ikke altid nemt. Flere steder hvor det har været relevant, så har hotellerne ikke "været med i pointordningen", f.eks. i Vail, Colorado, hvor der både ligger et udmærket Ritz-Carlton og Marriott. Men næ nej det er de for fine til!
Jeg har rigtig mange point optjent hos IHG, og samtlige overnatninger på vores Californiens/ Nevada tur (på nær Airbnb i SF og Santa Monica) var på IHG award -primært HI Express som ved gud ikke er noget specielt, men gratis. Oplevede ingen problemer med at få vores værelser, selv ikke ved Grand Canyon som blev specielt en uge før og hotellet 100 % fyldt.
Jeg har mere glæde af hotel loyalitetsprogrammer end fly for at være helt ærlig. Der er altid værelser ledige og det er let at samle nok til frie nætter. Forstår virkeligt ikke at så mange herinde ignorerer hotelprogrammerne.
Hvis man har mange overnatninger - og mulighed for at benytte samme hotel / hotelkæde hver gang, bør man benytte et hotelprogram (min tommelfingerregel: mindst 10 nætter på et år). Hvis man har få overnatninger på pointgivende hoteller, så få miles godskrevet på et frequent flyer program Har man overnatninger på forskellige hoteller (eller på hoteller uden loyalitetsprogram), så brug hotels.com og optjen gratis nætter der.