God tirsdag fra JFK på vej ombord på D8 for første gang Fik sneget mig ind i AF Loungen gratis til et glas champagne der dulmede nerverne lidt
Kan godt være det ikke var nok med 1 glas.... Lige nu siger de 3 timers forsinkelse... Startede med at begrunde med late incoming aircraft, hvilket var løgn...nu gik flyet så MX
Mechanical. Nå, en lille time efter planlagt afgang er boarding i gang alligevel, så det kan være vi slipper med skrækken for at det blev rigtig slemt..
Vi endte med at komme afsted lige godt 2 timer forsinket, så vi slap ret let. Det havde selvfølgeligt været rart med lidt info tidligere end 55 minutter efter boarding skulle have startet, men ja ja.. Velankommet til Airbnb (der var ingen relevante kædehoteller for mig, og med 3 voksne var det generelt svært til budgettet) hvor vi blev budt velkommen med suppe. Lækkert og fint sted, men.. ingen aircondition, chikader og andet liv der larmer godt.. autentisk, men savner lidt AC, specielt når der ikke er myggenet på vinduerne..
Har fuld respekt for at deadlines skal overholdes, dog kan jeg simpelthen ikke se at 51 minutter gør en forskel midt om natten, når læreren alligevel ligger og sover... Anyways gav min lærer mig medhold, og ophævede advarslen
Stakkels dig. Man må sige at DY/D8 konsekvent leverer på denne front. Jeg skal godt nok være hårdt presset før jeg boarder Rudolf Airlines (som de hedder hjemme hos os) igen
Det kaldes skrantepaveri og er en særlig disciplin, som det offentlige praktiserer og over tid har perfektioneret til et exceptionelt niveau. Dog synes det også at have vundet indpas hos visse flyselskaber og lufthavne. Det er en irriterende uskik!
Rigtig god tirsdag fra Al Mourjan Loungen. Sidder lige og får et glas natmad inden turen går mod HKG med QR. Ser frem til at par dage uden arbejdstelefon og mail...men det ligger jo trods alt nok og venter når jeg returnerer!!! Turen de næste par dage skulle gerne bringe mig omkring HKG og BKK og et par OW lounges. Vejret i HKG har været ret køligt den sidste tid, så der er ikke pakket shorts eller badebukser. Ser dog rimeligt ud de næste par dage (siger jeg og har små frosset i dag fordi den kun lige var oppe på 16 grader!). PS: så lige en mand spæde sin rødvin op med en cola...håber ikke det var en af jer!?!?!
Så er 7K klar til afgang...med alt hvad det indebærer. Iklædt pyjamas, et glas rosé champagne og en kold klud...så kan det næsten ikke gå galt.
God tirsdag fra Riccos kaffe i lufthavnen ( god kaffe de brygger). Sidder og ordner lidt mails og IF, da jeg venter på at myldretiden er ovre så jeg ikke skal sidde i motorring 3 kø. Har besluttet at få lidt bonuspoint i stedet for at give turen til Kystbanen og derefter en taxa hjem. Lige landet fra Singapore med SQ som var en time sent ud af Singapore. Jeg har snart fløjet med dem en til to gange årligt i 15 år, og næsten aldrig oplevet forsinkelser. Alene på den tur til Australien og New Zealand har 3 ud af 4 ben været over en time forsinket. Hva sker der? Er SQ også hårdt ramt af den benhårde konkurrence og bliver nødt at enhance på deres personale og procedurer?