God rigtig tirsdag morgen. Sikke en Pinse. Til Moskva her til morgen med SK og SQ via ARN. Det var allerede ved at gå galt fra starten. Kom først til CPH 730 til en 800 afgang. Ingen bagage så det gik. Lige boardet en meget tom A350er i ARN. Max 75 passagerer. Sidder i den lille Economy kabine. Godt førstehåndsindtryk. Relativt brede sædder i en 3-3-3 konfig - betydeligt bedre end i 787eren. OK med plads til mine små 2 meter. Min jakke blev endda hængt på bøjle. Lad os se hvad der sker når vi er i luften.
UPDATE
På jorden igen. Et par betragtninger: I min bog er 350 en rigtig dejlig maskine, meget støjsvag, og en bredde hvor der rent faktisk kan være 3-3-3. Personligt foretrækker jeg 2-4-2, men det er mere med familieferie i tankerne. Dejlig åben med højt til loftet og bagage"hylder" der sidder højt, men kommer langt ned. I SQs version relativ stor skærm på Economy og deres dejligt store controller. Servering var en let morgenmad, hvor der kunne vælges en varm ret (chicken meatballs ) eller en sandwhich. Valgte det sidste - ikke anbefalelsesværdigt. Jeg fik tilbudt per mail i sidste uge at byde på en opgradering til Economy Extra, hvor buddene startede ved DKK 250 per vej. Valgte ikke at byde, idet jeg har prøvet SQs Economy Extra og var relativt uimponeret, og for en 2 timers flyvning synes jeg det var ligegyldigt. Alt i alt en ganske behagelig måde at komme til Moskva på - når det nu skal være .
Specfikt på ruten, så må jeg sige at jeg er forundret over en meget lav belægning (ca. 30%) - hvoraf ca. halvdelen skulle af i Moskva. Hvis det er kendetegnende, så kan man stille spørgsmålstegn ved om ruten kan overlevel - i al fald DME-ARN delen. Måske fordi ruten med at skulle mellemlande i Moskva, bruge 2-3 ekstra timer på det og at man SKAL ud af maskinen og igennem security ikke er voldsomt attraktiv.
-
- File size:
- 1.9 MB
- Vist:
- 18
-
-
- File size:
- 1.9 MB
- Vist:
- 17
Senest redigeret: 22/5/18