God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så blev det tirsdag og efter et par uger uden er det tilbage i luften. Min mest frekvente rute på OS308 til VIE. Ligner et fyldt fly i Y som sædvanligt, men dog helt tomt i business. Droppede som altid SAS loungen til fordel for lagkagehuset... Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været derinde.
     
    Senest redigeret: 15/5/18
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    God morgen fra Luftwaffe loungen i London Heathrow. Kom ind efter 6h20m i luften med en B767-400ER fra New York. Retrofittet med den nye Polaris kabine. Dog ikke noget vi så da vi var på række 32 :)

    Men fin plads til benene og MiniO sov fra gate til gate (og faktisk hele vejen op til loungen). Så han fik sovet igenne i nat.

    Nu er vi tre så i LH Senator loungen og får en gang english breakfast. Dejligt :)
     
    SophieHendriksen, Henry, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ingen problemer med at få 2 gæster ind?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Fik min gamle cykel smadret for 10 dage siden, så fik jeg en ny i sidste uge, som så blev smadret i går. :mad:
    Begge har stået låst og låsen forsøgt brudt begge gange, men uden hæld, så smadre man jo bare cyklen i stedet :rolleyes: - Glad for jeg har et kørekort om 2 måneder. (forhåbentlig :D)

    Sidder lidt og overvejer om man skal tage et smut til England i sommerferien, men hvis det gode vejr fortsætter her, ville det jo næsten være en skam :p.

    God Tirsdag!
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20180515_12_40_57_Rich.jpg WP_20180515_12_38_53_Rich.jpg God tirsdag fra hyggelige, lille Jacksonville A/P.
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Jow - men eftersom der ikke var ret travlt fik vi lov til undtagelsesvis at være tre, trods barnet maks må være 2 år.
    Men han hang og sov, så derfor fik vi nok lov til at komme ind.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Godt gået. Jeg fik faktisk at vide at det ikke handlede om alderen, men om hvorvidt de havde eget boardingpas eller infantboardingpas. Vil dog tro med lidt charme man kan lokke under 2-årige med ind, men værd at have i mente.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har gode erfaringer i diverse lounger op til ca. 5 års alderen, at få en "hel særlig undtagelse, som jeg ikke måtte sige til nogen" hver eneste gang. :D
    Nu går den desværre ikke mere :rolleyes:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det hjælper nok også, hvis barnet slumrer sødeligt på fars skulder og ikke farer rundt som en pekingeser på speed..:eek: :eek:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,005
    Point:
    113
    God rigtig tirsdag morgen. Sikke en Pinse. Til Moskva her til morgen med SK og SQ via ARN. Det var allerede ved at gå galt fra starten. Kom først til CPH 730 til en 800 afgang. Ingen bagage så det gik. Lige boardet en meget tom A350er i ARN. Max 75 passagerer. Sidder i den lille Economy kabine. Godt førstehåndsindtryk. Relativt brede sædder i en 3-3-3 konfig - betydeligt bedre end i 787eren. OK med plads til mine små 2 meter. Min jakke blev endda hængt på bøjle. Lad os se hvad der sker når vi er i luften.

    UPDATE
    På jorden igen. Et par betragtninger: I min bog er 350 en rigtig dejlig maskine, meget støjsvag, og en bredde hvor der rent faktisk kan være 3-3-3. Personligt foretrækker jeg 2-4-2, men det er mere med familieferie i tankerne. Dejlig åben med højt til loftet og bagage"hylder" der sidder højt, men kommer langt ned. I SQs version relativ stor skærm på Economy og deres dejligt store controller. Servering var en let morgenmad, hvor der kunne vælges en varm ret (chicken meatballs ) eller en sandwhich. Valgte det sidste - ikke anbefalelsesværdigt. Jeg fik tilbudt per mail i sidste uge at byde på en opgradering til Economy Extra, hvor buddene startede ved DKK 250 per vej. Valgte ikke at byde, idet jeg har prøvet SQs Economy Extra og var relativt uimponeret, og for en 2 timers flyvning synes jeg det var ligegyldigt. Alt i alt en ganske behagelig måde at komme til Moskva på - når det nu skal være :cool:.

    Specfikt på ruten, så må jeg sige at jeg er forundret over en meget lav belægning (ca. 30%) - hvoraf ca. halvdelen skulle af i Moskva. Hvis det er kendetegnende, så kan man stille spørgsmålstegn ved om ruten kan overlevel - i al fald DME-ARN delen. Måske fordi ruten med at skulle mellemlande i Moskva, bruge 2-3 ekstra timer på det og at man SKAL ud af maskinen og igennem security ikke er voldsomt attraktiv.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 22/5/18
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Flyforsinkelsejura

    Flyforsinkelsejura Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    I anledning af tirsdagen følger her lidt (let ubrugelig, men måske interessant for flynørder) statistik:
    CPH lufthavn havde (ca) 2.030 ankomster og afgange i pinsen (19.5-21.5)
    Heraf stod SAS for 766 af dem, mod Norwegian der på andenpladsen stod for 314.

    Men SAS står da også som klar topscorer på aflysninger og forsinkelser(over en time), med hhv. 29 forsinkelser over en time, og 17 aflysninger.

    På andenplads kommer (naturligvis) Norwegian med 15 forsinkelser over 1 time, men blot 3 aflysninger.
     
    Henrik Olsen, Henry og Peter F. "Synes godt om dette"
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er mange af SAS' aflysningerne ikke pga Cityjet, der i øjeblikket har pilotmangel?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvilket vil sige, at begge selskaber havde en 'uregelmæssighedsfaktor' i omegnen af 6%, Norwegian en spids bedre (blot én forsinkelse mere hos Norwegian havde tippet balancen).
    Det er så formentlig optalt på forsinkede afgange fra CPH. Hvordan ville det se ud, hvis man i stedet regnede på forsinkede ankomster til destinationen?
    Det er i mine øjne langt mere interessant: Jeg er trekvart overfor om jeg kommer af sted til tiden, hvis det meste indhentes undervejs.
     
    Henrik Olsen, Schwert, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    God tirsdag...

    Igen med sol og sommer udenfor - dejligt :)

    Sidder på DSV HQ og har et par leverancer som skal være færdige i denne uge. Så ikke meget udendørs fra min side i denne uge.

    Dog har jeg en keynote speak i morgen på et Computerworld event om RPA og AI. Torsdag er det til DTU's årlige Transport Summit. Så der er flere spændende ting i ugens kalender :)

    Kan I have en fantastisk dag hvorend I er :)
     
    Henry, Ulrik og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God tirsdag fra AMS, hvor det er lige så lummert som en sommerdag i Thailand. Mit gæt er, at de antog at sommeren ville komme senere og godt liiiige kunne nå at bygge om p AC. Der skal en del væske til :D
     
    Ulrik, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Hej igen, denne gang fra en Aeroflot A321. Efter kun 1 minut er jeg foreløbig imponeret. Desværre ingen opup men selv forrest i Y er der rigeligt med benplads og 119V og USB. Det kan nok bruges de få timer :)

    1F7620CF-EA9B-4918-BDDC-F1554AFBAD9F.jpeg
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Pakning er igang. I morgen går turen med familien til LA og Miami hvilket bliver flyvning nummer 17-21 hidtil i år for mit vedkommende. SAS flyvningerne til LA og hjem fra Miami er i C for hele familien, så der er altså mulighed for 4 award pladser i Biz. 180000 point for 4 sæder (grundet 50% for børn) er i øvrigt en fantastisk deal.

    01Juni er også tidspunktet hvor mit nye optjeningsår starter. Det blev til 186.025 basis point optjent primært via Thai - og kun 1 pointgivende flyvning hos SAS. Den totale pointoptjening for de sidste 12 måneder siger 449180. Den bliver svær at slå til næste år...

    IMG_0891.PNG

    IMG_0892.PNG
     
    SophieHendriksen, isolCBflyer, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    598
    "Synes godt om" modtaget:
    1,827
    Point:
    93
    God tirsdag fra Aalborg :)

    Her står den på eksamensforberedelse til torsdag :eek:
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Fedt med 4 pladser i C - Det blev en god dag :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    119 volt ?:confused:
     
    Peter F., Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side