Jeg føler det som om, jeg har vundet i lotto
Var forbi brugsen for at købe et par småting - men da jeg kom op til kassen, var pungen væk. Med lidt kontanter, betalingskort, kørekort, nøglekort til NemID, sundhedskort, diverse bonuskort osv.
Tænkte, at kortet nok var glemt i kiosken ved indgangen, hvor jeg lige havde købt en EuroJackpot til fredag (der er 570 mio i til førstepræmien). Men nej, den var ikke der.
En hurtig tur til butikschefens kontor. Heller ingen gevinst.
Nåede at spærre mit dankort og NemID. Tænkte på bøvlet ved at være pengeløs i den uges tid, det tager at erstatningskort. Og den tunge gang forbi borgerservice for at få nyt kørekort og Sundhedskort. Skulle til at ringe til SEB bank for at spærre mit MasterCard - da en venlig medarbejder fortalte mig, at der lige var blevet afleveret en pung i kassen. Den var fundet på hylden ved danskvand (hvor jeg faktisk havde lagt et par flasker i kurven)
Alt så ud til at være i pungen - fik fat i finderen, som var på vej ud af butikken. Hun ville ikke have findeløn, Så hun fik en stor tak. Derefter spurgte jeg hendes 6 - 8 årige søn, om han havde en sparegris. Der var gevinst
, så han fik et par sedler med billedet af den gamle Lillebæltsbro. Og alle var glade.
Måtte igen ringe til Sydbank, for at høre, om de kunne annullere spærringen af mit Dankort. Det kunne de godt (jeg kom nemlig til at snakke med den venlige dame, der havde spærret det - så hun kunne godt huske mit tidligere opkald). Men hun frarådede det, med begrundelsen:
Finderen kunne jo have fotograferet mine kort - og dermed bruge dem til betaling på nettet. Selvom finderen var meget tillidsvækkende, turde jeg ikke gå imod bankens råd.
Så, nu venter jeg på mit nye Dankort. Og er blevet ekstra glad for mit MasterCard.
Click to expand...