Ha ha. Nej det var jeg nu ikke på det tidspunkt. Måske beruset af forventningen glæde. Men senere var den ægte nok den bøhmand
Jeg proklamerede overfor personalet, at jeg blev jo altså nødt til at smage alle de røde, bom så kom hun og skænkede op og snik snakkede om hver enkelt. Synes jo det er en hån overfor druernes anstrengelser og hælde resterne ud. Så tømte altså smags prøverne før Margaux’en fik lov til at fortsætte.
Det er bare ikke meningen, det skal være Forstadsfruens dag, i dag Jeg er taknemmelig for "fri tale" abonnement og tænker med gys tilbage på hvordan det virkelig var dyrt at bruge 32 min. på at vente på at komme igennem til en kundeservice. 32 min. tog det at komme igennem til SAS' kundeservice for at meddele at jeg har tænkt mig at medbringe ski på flyet. Det er obligatorisk at skulle meddele det på forhånd, man kan ikke meddele det online og man kan heller ikke sende en mail. Det er sguda rimelig oldnordisk Nå, for at det ikke skulle blive alt for fedt efter det gik igennem, så hænger jeg nu i kø hos Codan Forsikring. Fire forskellige mennesker hos Danske Bank/Mastercard kunne ikke oplyse mig om hvordan forsikringen fungerer hvis vi misser vores connection på to separate billetter. Så mangler jeg blot at finde ud af, om jeg også skal "bestille" ski hos hhv. UA og AA. #hvoreminsekretærnårmanharbrugfordet Kan I ha' en fantastisk tirsdag derude
Det er da vist heller ikke rigtigt? Hvis jeg går ind på https://www.sas.dk/rejseinfo/bagage/ kommer en pop-up 'Bagageassistent'. Jeg har ikke behov for at medtage ski (gys!) og derfor ikke prøvet selv, men det ser ud til at man kan anmelde det online med bookingnummeret. Sidder ikke ved en pc der kan tage skærmdump, men her er lidt af teksten: Jeg kan hjælpe dig med at foretage en anmodning op til 24 timer før afgang. Hvis dit fly afgår inden for 24 timer, bedes du ringe til SAS Sales & Service på +45 70 10 20 00. Hvis du har bestilt gennem et rejsebureau, skal du kontakte dem for at få hjælp. Har du brug for hjælp til at anmode om at medbringe ski eller snowboard? Anmode om ski Det kan jeg sagtens. Har du din booking eller reservationsnummer? Din bookingreference har seks bogstaver/tal. Det står på din elektroniske billet. osv..
Det skulle man tro, og jeg også læst det hele igennem. Jeg var i tvivl om hvordan den dækkede når man var på separate billetter, da der ikke stod noget specifikt, og jeg var af den klare opfattelse, at de skelnede. Damen hos Codan opklarede dette - de differentierer slet ikke. De dækker således mad/drikke/evt. hotel hvis fly nr. 1 er forsinket og man har overholdt MCT, mens nye billetter er for egen regning. Og de dækker ikke, hvis det som er det jeg frygter, tager for lang tid at komme igennem security/immigration/køre med bus mellem terminalerne.
Den skal jeg lige være sikker på, at forstå. Dækker jeres rejseforsikring ikke nye flybilletter, hvis i misser jeres fly pga. forsinket fremmøde?
Hvis noget er kritisk, ville jeg aldrig forlade mig på telefonsamtaler. Jeg kæmper i øjeblikket med 2 sager på projektet, jeg arbejder på. Vores kontrakt siger, vi skal have 600 personer på et uge-kursus. Hvis vi ikke når det antal, så skal vi betale en bøde. Men når vi om mandagen har underskrifter fra 65 personer og antallet falder til 40 underskrifter om fredagen, hvor mange har vi så haft i den uge? Direktøren for firmaets afdeling i Tyrkiet har telefonisk aftalt med finansministeriet (som vi har kontrakten med) at antallet af deltagere for hele ugen skal tælles den dag, vi flest deltagere. Men intet på skrift. Jeg har bedt ham om stille spørgsmålet i en e-mail. Det vil han ikke. Jeg har bedt ham om at bekræfte aftalen med en e-mail. Det vil han heller ikke. Jeg er helt sikker på, vi har en dårlig sag, hvis der kommer revision og vi ikke kan dokumentere aftalen. Men jeg kan jo ikke bestemme, hvad chefen skal gøre. En kollega, som jeg har haft meget bøvl med er blevet fyret til udgangen af januar. Mundtligt. Der er ingen skriftlig opsigelse. Opsigelsen er heller ikke bekræftet med en e-mail. Men, det er åbenbart sådan, tyrkiske firmaer gør. Nu er jeg blevet bedt om at sende ham en e-mail med teksten; "Da du jo er opsagt med udgangen af januar, skal jeg bede dig om ..." Jeg lugter ugler i mosen. Så nu har jeg hørt mig lidt om. Så vidt jeg kan forstå, mener kollegaen ikke, at han er opsagt. Mon jeg fortsat skal arbejde med ham de næste 3 måneder (indtil projektet er færdigt)? Så min konklusion er: Få alt på skrift, hvis det er vigtigt.
Det lyder godt nok mærkeligt. Tror jeg ville finde en anden rejseforsikring, hvis de ikke dækker noget så basalt.
Det står jo i forsikringsbetingelser så det er jo nemt nok. @RasmusH det er jo blot et spørgsmål om hvilken forsikring man har, der er sikkert andre der dækker hvis man finder det vigtigt. Det har indtil videre ikke været så vigtigt for mig, jeg har primært rejseforsikringen ift sygdom og ulykke.
Jeg forstår godt nok heller ikke hvordan en forsinket fremmøde forsikring ikke kan dække over videre transport. Det er da helt sort.
God morgen! Her kommer et lidt spøjst spørgsmål. Jeg skal flyve ud af CPH i eftermiddag og har brug for en København/Danmark-køleskabsmagnet. Findes der et sted i lufthavnen hvor man kan købe sådan en?
Mener at have set sådanne i de forskellige souvenir butikker i "gangen" mellem B-finger og paskontrollen ved C-finger