God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ha ha. Nej det var jeg nu ikke på det tidspunkt. Måske beruset af forventningen glæde. :)

    F351555C-CB21-4CCF-AC49-D0D194747700.jpeg
    Men senere var den ægte nok den bøhmand ;)
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Kristian og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    3 som i tre glas? er du på tasting menu @isolCBflyer
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg proklamerede overfor personalet, at jeg blev jo altså nødt til at smage alle de røde, bom så kom hun og skænkede op og snik snakkede om hver enkelt.
    Synes jo det er en hån overfor druernes anstrengelser og hælde resterne ud. Så tømte altså smags prøverne før Margaux’en fik lov til at fortsætte. :D
     
    Baadsgaard, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    #fårnogetforpengene
     
    isolCBflyer, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Håber ikke det er udsigten fra et flyvindue?!!?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er bare ikke meningen, det skal være Forstadsfruens dag, i dag :rolleyes:

    Jeg er taknemmelig for "fri tale" abonnement og tænker med gys tilbage på hvordan det virkelig var dyrt at bruge 32 min. på at vente på at komme igennem til en kundeservice.

    32 min. tog det at komme igennem til SAS' kundeservice for at meddele at jeg har tænkt mig at medbringe ski på flyet. Det er obligatorisk at skulle meddele det på forhånd, man kan ikke meddele det online og man kan heller ikke sende en mail. Det er sguda rimelig oldnordisk :eek:

    Nå, for at det ikke skulle blive alt for fedt efter det gik igennem, så hænger jeg nu i kø hos Codan Forsikring. Fire forskellige mennesker hos Danske Bank/Mastercard kunne ikke oplyse mig om hvordan forsikringen fungerer hvis vi misser vores connection på to separate billetter.

    Så mangler jeg blot at finde ud af, om jeg også skal "bestille" ski hos hhv. UA og AA. #hvoreminsekretærnårmanharbrugfordet

    Kan I ha' en fantastisk tirsdag derude ;)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er det ikke "bare" at læse policen for forsinket fremmøde på jeres forsikring...?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er da vist heller ikke rigtigt?:cool:

    Hvis jeg går ind på https://www.sas.dk/rejseinfo/bagage/ kommer en pop-up 'Bagageassistent'.

    Jeg har ikke behov for at medtage ski (gys!:eek:) og derfor ikke prøvet selv, men det ser ud til at man kan anmelde det online med bookingnummeret.
    Sidder ikke ved en pc der kan tage skærmdump, men her er lidt af teksten:

    Jeg kan hjælpe dig med at foretage en anmodning op til 24 timer før afgang. Hvis dit fly afgår inden for 24 timer, bedes du ringe til SAS Sales & Service på +45 70 10 20 00. Hvis du har bestilt gennem et rejsebureau, skal du kontakte dem for at få hjælp.
    Har du brug for hjælp til at anmode om at medbringe ski eller snowboard?
    Anmode om ski
    Det kan jeg sagtens. Har du din booking eller reservationsnummer?
    Din bookingreference har seks bogstaver/tal. Det står på din elektroniske billet.


    osv..
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det skulle man tro, og jeg også læst det hele igennem. Jeg var i tvivl om hvordan den dækkede når man var på separate billetter, da der ikke stod noget specifikt, og jeg var af den klare opfattelse, at de skelnede. Damen hos Codan opklarede dette - de differentierer slet ikke. De dækker således mad/drikke/evt. hotel hvis fly nr. 1 er forsinket og man har overholdt MCT, mens nye billetter er for egen regning. Og de dækker ikke, hvis det som er det jeg frygter, tager for lang tid at komme igennem security/immigration/køre med bus mellem terminalerne.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Den skal jeg lige være sikker på, at forstå. Dækker jeres rejseforsikring ikke nye flybilletter, hvis i misser jeres fly pga. forsinket fremmøde?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Damen hos Codan sagde nej.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,577
    Point:
    93
    Det lyder for mig helt tosset - jeg troede formålet med forsinket fremmøde var at dække netop det... o_O
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Hvis noget er kritisk, ville jeg aldrig forlade mig på telefonsamtaler. Jeg kæmper i øjeblikket med 2 sager på projektet, jeg arbejder på.
    • Vores kontrakt siger, vi skal have 600 personer på et uge-kursus. Hvis vi ikke når det antal, så skal vi betale en bøde. Men når vi om mandagen har underskrifter fra 65 personer og antallet falder til 40 underskrifter om fredagen, hvor mange har vi så haft i den uge? Direktøren for firmaets afdeling i Tyrkiet har telefonisk aftalt med finansministeriet (som vi har kontrakten med) at antallet af deltagere for hele ugen skal tælles den dag, vi flest deltagere. Men intet på skrift. Jeg har bedt ham om stille spørgsmålet i en e-mail. Det vil han ikke. Jeg har bedt ham om at bekræfte aftalen med en e-mail. Det vil han heller ikke. Jeg er helt sikker på, vi har en dårlig sag, hvis der kommer revision og vi ikke kan dokumentere aftalen. Men jeg kan jo ikke bestemme, hvad chefen skal gøre.
    • En kollega, som jeg har haft meget bøvl med er blevet fyret til udgangen af januar. Mundtligt. Der er ingen skriftlig opsigelse. Opsigelsen er heller ikke bekræftet med en e-mail. Men, det er åbenbart sådan, tyrkiske firmaer gør. Nu er jeg blevet bedt om at sende ham en e-mail med teksten; "Da du jo er opsagt med udgangen af januar, skal jeg bede dig om ..." Jeg lugter ugler i mosen. Så nu har jeg hørt mig lidt om. Så vidt jeg kan forstå, mener kollegaen ikke, at han er opsagt. Mon jeg fortsat skal arbejde med ham de næste 3 måneder (indtil projektet er færdigt)?

    Så min konklusion er: Få alt på skrift, hvis det er vigtigt.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det lyder godt nok mærkeligt. Tror jeg ville finde en anden rejseforsikring, hvis de ikke dækker noget så basalt.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det står jo i forsikringsbetingelser så det er jo nemt nok. @RasmusH det er jo blot et spørgsmål om hvilken forsikring man har, der er sikkert andre der dækker hvis man finder det vigtigt. Det har indtil videre ikke været så vigtigt for mig, jeg har primært rejseforsikringen ift sygdom og ulykke.
     
    Henrik Olsen, RasmusH, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Men hvorfor så ringe og spørge?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det var jo ikke den del jeg havde spørgsmål til ;)
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg forstår godt nok heller ikke hvordan en forsinket fremmøde forsikring ikke kan dække over videre transport. Det er da helt sort.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    God morgen! Her kommer et lidt spøjst spørgsmål. Jeg skal flyve ud af CPH i eftermiddag og har brug for en København/Danmark-køleskabsmagnet. Findes der et sted i lufthavnen hvor man kan købe sådan en?
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Mener at have set sådanne i de forskellige souvenir butikker i "gangen" mellem B-finger og paskontrollen ved C-finger
     
    T4L, THammer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side