God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og bertil storr "Synes godt om" dette.
  2. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Svær var den jo ikke, og jeg synes faktisk jeg er en expert når det gælder noget om flyselskaber.
    Screenshot_2016-01-26-23-02-51.png
     
    CHA211 og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ja. Og BA, KL, AF, TK, QR, HG, AZ, AB, JU, MS, bare lige for at nævne de mest åbenlyse med onestop connection til CPH ;)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 - men har som sagt kun 1.5 kunde i abu dhabi og der sker absolut intet der... - DXB, venter på @clager - dog i en anden terminal, så går nok ikke :)
     
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    God tirsdag
    Lige en dag hjemme inden den står på kæresteferie i Malaga i morgen og ugen ud (købt NoN for 500 kr t/r).
    - det er nu sjovere at rejse sammen end at være på challenge-run :)

    Havde også overvejet at starte en Rejselog, men har trukket mig i opstarten, da der allerede er så mange gode logs der allerede er i fuld gang.. det bliver nok en T/R engang i mellem.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, jefi99 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Var med denne i morges. Nostrum er jo faktisk et ret fedt ord (synes jeg) så skulle lige google det for at finde ud af hvad det betyder. Der er flere gode forklaringer:
    1. A medicine or remedy in conventional use which has not been proven to have any desirable medical effects
    2. a suggested solution for a problem that will probably not succeed
    .....er det kun mig, der kan se det humoristiske i specielt 2'eren, når man tænker på hvad deres opgave for SAS er..... det kan jo også være undtagelsen, der bekræfter reglen....

    Selve flyvningen var lidt bumpy grundet vinden - hyggeligt spansk crew, der serverede kaffe og uddelte poser med nødde/tørret frugt til de ikke ret mange ombord. Poserne havde meget sigende navnet "this is nuts" og der var leget ret meget med ordene på deklarationen....
    Inden da var det indenrigs i DK med ATR72. Bliver aldrig aldrig fan af kombinationen af stærk blæst og små fly.....

    IMG_8748.JPG
     
    Beaglen, clager, jefi99 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    God tirsdag herfra.
    Jeg skal flyve MDE-PTY-MSY med Copa om et par timer. Havde booket billetten sådan jeg fik 22:17 timer i Panama, så jeg har en overnatning og kan komme lidt ud i byen. Jeg havde så absolut regnet med at Copa ville checke min kuffert igennem. Men nej, det gik ikke, det kunne man ikke, holdt de fast i. Jeg spurgte dem så om, hvad grænsen var for, at de kunne gøre det. Damerne ved pultene ved siden af diskuterede og blev så enige om, at de mente at grænsen var 23 timer. Så måtte jeg forklare at jeg altså havde mindre end 23 timer. Men de havde besluttet sig for at det ikke skulle lykkes, så nu skal jeg vente på kuffert i Panama og være en time tidligere i lufthavnen i morgen. Pisse irriterende. Jeg prøver at se om jeg har held til at checke den ind med det samme jeg er kommet igennem custom, så jeg slipper for at havde den med ind til byen. Spændende om det lykkes.
     
    clager, jefi99, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Lidt mere brok herfra. Landede til tiden. Immigration gik hurtigt og kufferten kom efter et kvarter. Også hurtigt igennem tolden.

    Jeg prøvede at gå ovenpå til check in. De ville ikke tage imod kufferten. Tidligst kl 15 i morgen eftermiddag var beskeden. Jeg bad så om at få mere specifikt at vide, hvad Copas politik var på området. Det vidste man ikke. Der blev talt en masse spansk på kryds og tværs og tilsidst blev de enige med hinanden om at hvis man har en Copa itiniary hvor mellemlandingen skærer over midnat, så kan man ikke håndtere det og passageren skal i det tilfælde samle sin baggage op i Panama.

    Rart at vide hvis der bliver en anden gang med Copa. Det er trods alt 1,5 time man mister på først at samle baggagen op og skulle tidligere i lufthavnen for at aflevere den igen.
     
    clager, Kristian, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kom nu bare igang @alexanderln !
    Stadig tirsdag i USA. Jeg landede og havde ca 1t30 til min connection til RNO, men det lykkedes ikke. Nu skal jeg videre kl 20.40 og lander først 23.45... Sidste airport shuttle går 23.30... Øv!
     
    clager, Kristian, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Også stadig tirsdag hér i Panama. Det er bare en af de dage, hvor min tålmodighed bliver sat på prøve...
    Colombia er noget for sig selv hvad angår security og den slags. De har selvfølgelig også sit at slås med.
    I dag skulle jeg først forbi en bouncer for at komme i nærheden af security, så videre til den næste, som nærmest lignede mere en soldat end en politimand. Han ville vide, hvor længe jeg havde været i Colombia, hvad jeg havde lavet og, hvad min beskæftigelse iøvrigt var (på trods af at jeg havde været på ferie) og om jeg havde venner i Colombia. Videre til næste post som var selve security. Skoene af, og sende hele balladen tegnebog, tlf pas/ bordingpass osv igennem scanneren. Fik så vha håndsignaler og bestemt tale på spansk besked på at jeg ikke måtte gå igennem metaldetektoren endnu. En lufthavsmedarbejder overhalede mig så. Han måtte åbentbart gerne gå igennem. Nu stod jeg så i 5 minutter og ventede på at ham, der havde stået 2 pladser foran mig i køen fik endevendt sin håndbagage og mine værdigenstande stod i den blinde vinkel bag ved scanneren. Det var jeg egentlig lidt træt af. Til sidst blev jeg vinket frem. Metaldetektoren bippede ikke. Alligevel skulle jeg først søges med den håndholdte detektor og bagefter paddes ned. Jeg var nervøs for at de ville afslutte med en rektal undersøgelse, ligesom i klovn.

    Havde bestilt overnatning på Hard Rock Hotel for at få brændt en Hotel.com bonus overnatning af.
    Fik et udmærket værelse. Informationssystemet var via tv'et, remoten virkede ikke ordentligt, så jeg kunne ikke finde ud af, hvor fitnesscenteret var og, hvor længe det havde åbent. Ringe til service disken "vi sender en op med en ny remote". Vente et kvarter på det. Fandt ud af at fitness centeret stadig var åbent. Ned og spinne i 45 min, så lidt af energien kunne blive brændt af. Op fra fitness igen. Fandt ud af at mit værelse faktisk havde en stor altan med flot udsigt. Super!! Døren derud til var bare ulåst og låsen virkede ikke.
    Ringe til dem en gang til, vi sender en mand om et kvarters tid. Der kom 2 mand efter 20 min, de fik det til at virke efter et kvarters skruen og hamren.

    Nu er det vidst tid til at komme ud og få en enkelt.
     
    Beaglen, asf, isolCBflyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God morgen alle sammen, jeg er irriterende jet-lag frisk, efter et par uger i NZ og Australien med gode og dårligere oplevelser. Mistet bagage, lidt bøvl i Pudong med bagage og visum for at være i transit, fløjet mange miles = bonuspoint med Air New Zealand, Qantas og SAS, A 320, B737-800, B777-200, B777-300, B787-9, A330 Enh, A340 og Q300. I Perth måtte vi vende om lige inden take-off da der var en passager der havde "personal issues" som kaptajnen sagde, men fra pålidelige kilder var det en der truede med at begå selvmord. Jeg sad på række to og kunne høre hele diskussionen mellem kaptajn og personale. Da manden jo også havde baggage med som selvfølgelig lå inderst i lastrummet tog det næsten 2 timer før vi kom afsted igen = mistet connection Auckland = en ekstra dag på rejse. Der skulle laves nye load papers og tolddokumenter etc, længe leve papirnusseriet.

    Formålet var jo ikke ferie, men forretning og ud fra det var det også en god tur Vågnede klokken 5 og har løbet en tur og lige bestilt en "quickie" til Aalborg i morgen med SAS CRJ900 begge veje samme dag. Næste uge et par dage til Rom på F&F billetter med SAS.

    God tirsdag.
     
    PENSIONISTEN, tbh, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ankommet til NRT i NH F. Jeg kan ikke afvise at der kan have været folk på den flyvning der kan lide deres piger som deres whisky. Japanske og 21 år. Jeg var ene og alene i F, TR følger en af de nærmeste dage...
     
    Baadsgaard, CHA211, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Halløjsa fra Bergen. Skal vist til at booke en tur til Bruxelles i næste uge - venter på svar fra chefen.

    Og så har jeg fået denne mail fra KLM:
    upload_2016-2-9_15-46-15.png

    Det er et godt tilbud, men desværre er email-emnet ikke dækkende.
     
    Beaglen, tbh, CHA211 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Says it all... - så tog hjem fra arbejde, ingen grund til, at sidde i mørke og ikke kunne udrette noget..

    Udklip.PNG
     
    Beaglen, asf, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hotspot på telefonen så er du online fra bærbar/surface igen...
     
    Ulrik og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Og en eller to battery packs. Så kan du klare hele dagen ;-)

    Vi skal nok finde på noget, så du ikke behøvede at tage hjem...
     
    Ulrik og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Udsigten fra mit kontor i dag :)

    image.jpeg
     
    Beaglen, asf, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Well well.. - jeg havde da kun en batteri % på 45%... - så det var et no-go
     
    clager "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    God tirsdag

    Brugte i går på at hjælpe min onkel med at blive "frequent flyer". Han har netop fået et Guld-kort af min mor (da resten af familie/vedhæng allerede har ;) ) og han skulle lige forklares hvordan det virkede med Fast Track/Lounge etc.

    Han skulle med LH til MIA i morges med min nevø, og de var veldig begejstret for Guld-stuen og Senator i Z-delen af FRA.. det er måske meget rart at tænke over ens privilegier istedet for at brokke sig når der er mangler, bare fordi man er vandt til "luksusen" :)

    Men tror SK/*A har fået en ny kunde de næste 2 år han har med guld-status ;)

    - undlod dog at prøve at forklare points og bookingklasser.. det må blive en anden god gang.

    ellers står dagen på en løbetur her om lidt (lækkert vejr!) og Nespressoen har netop rundet kapsel # 3.
     
    Senest redigeret: 16/2/16
    asf, Beaglen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    God eftermiddag, booking fingeren sad løst i dag og klarede ikke holde den tilbage da jeg fandt OSL-MIA til 2999,- nok i November.
    så nu har jeg heldigvis 9 måneder til at finde på en god undskyldning over fruen.....

    god dag til alle :)
     
    Ali Taran, Beaglen, jefi99 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  21. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    OSL-MIA for NOK 2999? - det er vel en ok deal i DKK kroner...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side