Alternativt må han finde en ven, der kan give ham et guldkort (jeg kan først forære guldkort væk i juli næste år),
Er sikker på at han glædeligt vil aftage det til juli og så kan han eventuelt sende et Hilton Guldkort den anden vej, hvis du ikke allerede har sådan et.
Måske skulle han skyde sig at få et SAS EuroBonus Mastercard. Så er han sikret en god start på året med 1.000 statuspoint hver måned. Så har han allerede en fjerdedel af de nødvendige point til guldkortet.
Det er allerede på vej med brevdue og han skal nok også få sig et guldkort om et års tid senest med hans stigende rejseaktivitet
På sådan en juleaftensdag er der gået point ind hos Radisson Rewards, hvorved jeg kommer op på guld - igen. Så nu kan jeg gå 2020 i møde med guld hos Radisson og Hilton samt Spire hos IHG. Næste år regner jeg med at generhverve Spire hos IHG, diamant hos Hilton, og Radisson bliver der ikke satset på.
Så kom tørvejr og solen tilbage til sandkassen. Det var jo pludseligt danske tilstande med tre dages regn Det var ligesom ikke helt hvad vi bestilte. Regn i Dubai = mega kaos. Infrastrukturen bryder sammen, meterhøje mængder vand på vejene, skoler bliver lukket og man skal huske at have mad og vand til et par dage, så man ikke behøver gå ud. Så lærte vi det! Vi er simpelthen flyttet til Dubai for at opleve vandskade og strømafbrydelser i huset pga. regnvejr. Så I billeder fra lufthavnen? Helt sindssygt, må have været dyyyyyrt med alle de aflysninger og forsinkelser. I dag er det heldigvis sol og jeg vil gå ud og nyde en morgengåtur inden dagens opfølger på at rengøre min nye terrassesofa går i gang. Den har selvfølgelig stået neden under en fransk altan hvor malingen skaller af, så hele sofan er fyldt med små malingrester. Jeg begynder at forstå hvorfor alle har en live-in maid
God tirsdag I går var det eksotiske Oslo som var årets første flyvetur. I dag bliver det så Aalborg og dermed første indenrigsrute jeg er med i 10 år. Lidt sjovt. Der var ikke mange med flyet til og fra Oslo i går (billedet er fra hjemturen). Samme er gældende her til morgen. Gætter på fyldt 30-40%. Er der penge i de her store fly Norwegian har når load er så lille?!!? God tirsdag til alle
God tirsdag fra HNL. Her fortsætter regnvejret, betyder dog ikke så meget, når blot det er dejligt varmt til et par ture ... og Hula Dance undervisning på hotellet.
Fortsat god tirsdag fra HN Så fik den gamle 70-årige en xtra lille oplevelse, nemlig filmoptagelser på mit hotel til et afsnit af TV serien " Magnum P.I. ", sikke meget udstyr og crew og statister.
God tirsdag! Dagen startede dog med at få kaffen næsten galt i halsen, hvilket ikke er en god ide når man netop den dag har en hvid skjorte på. Det gik dog godt, og jeg var da også endeligt vågen, som ellers ikke ville lykkedes i det her vejr Skulle lige tjekke om jeg kunne nå en session på konferencen på afrejsedagen og tjekkede afgangstiderne for en fin tur til Cancun via AMS og MEX. Kun 5 legs tilbage og ingen reservation fra CUN til MEX. Eftersom det er en 2t40 flyvning nok en lidt pebret taxatur Fandt et dansk kundeservicenummer på hjemmesiden og en flink mand (som vist ikke arbejder fuldtid for AM eftersom det tog 3-4 minutter at logge ind i Systemet) kunne hurtig fikse problemet. Afgangen var blot flyttet til 5 minutter senere og lidt klik her, og confirmed der, og så var den der igen. Enda med samme forudreserverede sæde. Det er vist ikke kun SKIT som synes at IT til luftfarten er svær
God tirsdag fra sandkassen! Klokken er allerede mange og jeg sidder og dimser lidt her med computeren i sofaen inden det er sengetid. Læser spændende sladder på eb.dk og faldt over et par guldgruber for rejsenørder Tykke damer føler sig diskrimineret, da de blev målt om mavsen og bedt om at sætte sig blandt de uvaskede i stedet for de biz-sæder de havde bestilt. De var simpelthen for tykke til sikkerhedsbæltet, og da Thai åbenbart har de der sikkerhedsbælter med airbag, kan de ikke forlænges. Situationen ser ikke ud til at være håndteret særlig elegant (den del kan jeg godt forstå de er kede af), men det morsomme er selvfølgelig at læse Nationens kloge hoveder diskutere sikkerhedsbælterne. Der er tydeligvis ikke mange frequent travelers her imellem https://ekstrabladet.dk/ferie/familie-afvist-fra-businessclass-i-er-for-tykke/7976518 Og så er der en for nørderne her. Hvad mener I? DAT tillægger selv ekstra tid til flyveturene for at undgå forsinkelser. https://ekstrabladet.dk/ferie/polit...med-ankomsttider-for-at-undgaa-boeder/7954069
At DAT har ganske ret. De sætter en afgangs- og ankomsttid som de forventer at kunne overholde, også ved forsinkelser i lufthavne, længere taxi-baner, modvind, flybytte - tungere last (f.eks. tykke damer ) og andet. Alt andet ville være pip. Er man som passager utilfreds over de annoncerede tider må man finde sig en anden transport! Hos jernbanerne hedder det 'køreplanstillæg', akkurat det samme. Hvorfor skulle de dog opgive det mest optimistiske bud, vel vidende at mange vil brokke sig, ikke nå deres videre transport osv.
Hvis jeg går ind på DAT's hjemmeside og bestiller en billet fra Karup -> København, og der står ankomst 07:00, vil det da være den tid jeg forventer at være fremme. Som jeg forstår problematikken, er det ankomsttidspunktet, der så senere (på rejsedagen?) er ændret til 7:30 etc. på billetten. Har jeg forstået det korrekt ? Som kunde vil jeg da blive godt knotten, produktet er da forringet ift. hvad jeg bestilte på købstidspunktet.
Sådan har jeg ikke læst det. Avisen skriver vist ikke noget om afvigelse mellem booking-siden og billetten, men at der i nogle on-line registre står et andet tidspunkt, og det kan DAT jo ikke klandres for.
Og som interviewet også skriver, det er helt normalt at lægge en margin ind for at forudse de uforudseete omstandigheder. Man kan diskutere hvor lang den margin skal være og om 45 minutter er rimelig, men ikke om den skal være der. En ting er i hvert fald sikkert fra alle mine rejser: tiden på billetten og tiderne på flightstats eller FS24 eller andre sider har intet med hinanden at gøre og er tid tider vidt forskellige, også på fly som ankommer til tide. Forordningen går på tiden på billetten og klokkeslættet dørene åbnes (f.eks. går trackingsiderne nok på "wheels down" tidspunktet og ikke hvornår flyet er ved gaten), ikke 3. parts internetsider.
Hvor stort tillægget skal være må være helt op til udbyder, altså flyselskabet. Så vil markedet helt automatisk fortælle, hvis det bliver for absurd. Et ekstremt eksempel: Finder et selskab på at sælge billetter BLL-CPH med en angivet flyvetid på 2½ time (så der er tid til at bruge en bus hvis flyet ikke virker ), så står det dem frit for. Men de får nok ikke solgt så mange.
Well. Sydeuropa er notorisk kendt for meget flytrafik, og deraf slots, og så er der selvfølgelig franskmændene som ofte vælger strejke. Nogle gange er der stærk modvind, og derfor kan turen tage længere. På en tur BLL-FUE ville det ikke gøre noget, at flytiden på papiret tager 45 minutter. Sagen er vel kun kommet op, for at stille DAT i et dårligt lys, og for at flykompensations firmaet kan få reklame samt penge i kassen. Jeg håber ærlig talt, at DAT vinder den sag.