Jeg har lige tjekket - og der er ikke kommet sådanne uventede point ind på min konto. Mit gæt er: Det er meget specifikt. Men tillykke med pointene.
Har du også fået refunderet billetterne for de aflyste flyafgange? Det lyder nemlig som en kompensation man normalt giver for denied boarding. Visse flyselskaber tilbyder nemlig enten cash, voucher eller bonuspoint - jeg ved ikke om SAS er i den kategori.
HND billetterne er i process med at blive refunderet. Plejer at køre fint. Så det er ikke det. Og 10.000 point vil forslå som en skrædder i h… her
Prøver desperat at rykke KLM for kompensation for mine døtres flyvninger CPH-SEA som KLM grundigt fik lavet ged i (beskrevet i anden post her på IF). Krav er for for længst sendt via klm.dk, men ikke et ord fra dem siden. Det er nu over 3 måneder siden. Er der nogen der har en e-mail kontakt der kan bruges? Ping @Erwin Lansing
Min sidste claim blev afvist på en uges tid (selvfølgelig med henvisning til ekstraordinære omstændigheder, som i dette tilfælde nok var reelle nok). Jeg havde oprettet et par sager gennem flyingblue.com for optjening følge den originale booking af et par ombookede rejser, som jeg bare ikke fik svar på. Der ringede jeg til platinlinien, som klarede mens vi talte i telefonen. Denne uge er nok ikke den bedste uge efter weekendens fest og ballade på Schiphol, men jeg ville ringe eller chatte med dem. Jeg kender dog ikke ventetiden på telefonlinien for de dødelige Jeg har dog også to nye claims fra sidste uge, en hvor jeg måtte overnatte på et hotel i Amsterdam og KLM selv ikke kunne skaffe flere værelser og en aflyst rejse mere i weekenden. Prøver at huske at vende tilbage når de er gået igennem. Jeg glæder mig altså ikke til sommeren, når jeg ser hvor galt det går på stort set alle de større lufthavne i Europa for tiden.
Hvis du har et sagsnummer, kan du vist følge op på det online også. Chatten kan godt trække på ens tålmodighed, men nok stadig til at foretrække telefonkøen, ikke mindst fordi jeg gætter på, at kompensationssager er en anden afdeling, de ikke 1-2-3 kan svare på fra frontline telefonsupport.
Fly aflyst i lørdags, penge tilbage på kreditkort med bogføringsdato i tirsdags. Altså næste bankdag. Det er bare god service, KLM!
Dejligt at høre. Jeg er ikke imponeret af KLM her - og mulighed for at komme i kontakt med dem er yderst begrænsede. Lidt lige som ticketmaster faktisk
Nogle der har erfaringer med glemte ejendele på fly? Har glemt mine briller på flyet med sas og ifølge sas så afleverer de altid glemte ting til lost and found afdelingen i den lufthavn man ankom til. Lufthavnen oplyser dog at de aldrig tager imod glemte sager fra fly. I mit tilfælde er det pearson airport jeg er fløjet til.
Nu bliver der næppe foretaget en hovedrengøring på flyet. Jeg har da somme tider fundet forskellige ting i lommen på sædet foran. Mest affald - aldrig briller, telefon eller et bundt pengesedler Så mit gæt er, at dine briller ikke er fundet i den lufthavn, hvor du fløj til - men har taget turen med tilbage på flyet. Måske er de så fundet dér. Jeg ville derfor høre i København - eller hvor flyet nu er returneret til.
Flyver hjem fra Toronto nu her og har været så heldig at de har indleveret brillerne til check in skranken, så har heldigvis fået dem igen
I morges var den længste kø i Billund hverken ved check in eller sikkerhedskontrollen. Men ved Lagkagehuset
Der var ligeså lang kø til LH loungen her i MUC, da jeg forlod den for 10 min siden. Og der var helt fyldt indenfor, så tænker ikke alle kunne komme ind....
Har vouchers for 40k til Qatar som udløber juni næste år, men har andre rejser planlagt, som ikke giver mening at bruge Qatar som carrier på. Nogle som ved: 1. Kan man få dem forlænget? 2. Kan man få dem udbetalt? 3. Kan jeg booke en rejse lige før de udløber til eks. efteråret 2023?
I forbindelse med pkt. 2 - udbetaling. Så vil jeg sige at Qatar Airways burde opererer under danske forhold, så derfor er rejsen(erne) købt med start i DK, så burde det kunne lade sig gøre at få dem udbetalt jvf. de sager jeg har haft via forbrugerombudsmanden med primært SAS, men også Norwegian. Det kunne være en ganske interessant ting at henvise til den danske lovgivning og sager og dermed bede om udbetaling. I forbindelse med pkt. 3 - booking Ja - du skal bare booke rejsen for værdien af voucheren inden udløb. Det som jeg er i tvivl om er hvis der "sker noget" og rejsen annulleres. Men så må det give en ny voucher eller refundering.