God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Jeg har lige tjekket - og der er ikke kommet sådanne uventede point ind på min konto. Mit gæt er: Det er meget specifikt.

    Men tillykke med pointene.
     
    Offlyer "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Har du også fået refunderet billetterne for de aflyste flyafgange? Det lyder nemlig som en kompensation man normalt giver for denied boarding. Visse flyselskaber tilbyder nemlig enten cash, voucher eller bonuspoint - jeg ved ikke om SAS er i den kategori.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    10.000 point er i så fald ret sløjt for IDB, jeg ville tage de €600 i stedet o_O:D
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    HND billetterne er i process med at blive refunderet. Plejer at køre fint. Så det er ikke det. Og 10.000 point vil forslå som en skrædder i h… her
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Prøver desperat at rykke KLM for kompensation for mine døtres flyvninger CPH-SEA som KLM grundigt fik lavet ged i (beskrevet i anden post her på IF). Krav er for for længst sendt via klm.dk, men ikke et ord fra dem siden. Det er nu over 3 måneder siden. Er der nogen der har en e-mail kontakt der kan bruges?
    Ping @Erwin Lansing
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Min sidste claim blev afvist på en uges tid (selvfølgelig med henvisning til ekstraordinære omstændigheder, som i dette tilfælde nok var reelle nok). Jeg havde oprettet et par sager gennem flyingblue.com for optjening følge den originale booking af et par ombookede rejser, som jeg bare ikke fik svar på. Der ringede jeg til platinlinien, som klarede mens vi talte i telefonen.

    Denne uge er nok ikke den bedste uge efter weekendens fest og ballade på Schiphol, men jeg ville ringe eller chatte med dem. Jeg kender dog ikke ventetiden på telefonlinien for de dødelige :D

    Jeg har dog også to nye claims fra sidste uge, en hvor jeg måtte overnatte på et hotel i Amsterdam og KLM selv ikke kunne skaffe flere værelser :eek: og en aflyst rejse mere i weekenden. Prøver at huske at vende tilbage når de er gået igennem.

    Jeg glæder mig altså ikke til sommeren, når jeg ser hvor galt det går på stort set alle de større lufthavne i Europa for tiden.
     
    PENSIONISTEN, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    OK - tak. Prøver chatten. Men det er lidt tungt
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Hvis du har et sagsnummer, kan du vist følge op på det online også. Chatten kan godt trække på ens tålmodighed, men nok stadig til at foretrække telefonkøen, ikke mindst fordi jeg gætter på, at kompensationssager er en anden afdeling, de ikke 1-2-3 kan svare på fra frontline telefonsupport.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Tak igen. Jeg kaster mig ud i det i dag
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Fly aflyst i lørdags, penge tilbage på kreditkort med bogføringsdato i tirsdags. Altså næste bankdag. Det er bare god service, KLM!
     
    Calle77, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Dejligt at høre. Jeg er ikke imponeret af KLM her - og mulighed for at komme i kontakt med dem er yderst begrænsede. Lidt lige som ticketmaster faktisk
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Nogle der har erfaringer med glemte ejendele på fly? Har glemt mine briller på flyet med sas og ifølge sas så afleverer de altid glemte ting til lost and found afdelingen i den lufthavn man ankom til. Lufthavnen oplyser dog at de aldrig tager imod glemte sager fra fly. I mit tilfælde er det pearson airport jeg er fløjet til.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Nu bliver der næppe foretaget en hovedrengøring på flyet. Jeg har da somme tider fundet forskellige ting i lommen på sædet foran. Mest affald - aldrig briller, telefon eller et bundt pengesedler ;););)

    Så mit gæt er, at dine briller ikke er fundet i den lufthavn, hvor du fløj til - men har taget turen med tilbage på flyet. Måske er de så fundet dér. Jeg ville derfor høre i København - eller hvor flyet nu er returneret til.
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Andersen

    Andersen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Da jeg glemte min jakke sidst, der var den afleveret til lost & found hos destination airport.
     
    Henry og Tomas "Synes godt om" dette.
  15. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Flyver hjem fra Toronto nu her og har været så heldig at de har indleveret brillerne til check in skranken, så har heldigvis fået dem igen :)
     
    jespersm, Filip, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    I morges var den længste kø i Billund hverken ved check in eller sikkerhedskontrollen. Men ved Lagkagehuset:p:p:p IMG_20220628_045854.jpg
     
    Kenneth K, klausbm, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  17. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Ha ha, first world problems :).
     
    PENSIONISTEN, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    872
    "Synes godt om" modtaget:
    2,572
    Point:
    93
    Der var ligeså lang kø til LH loungen her i MUC, da jeg forlod den for 10 min siden. Og der var helt fyldt indenfor, så tænker ikke alle kunne komme ind....
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,552
    "Synes godt om" modtaget:
    4,480
    Point:
    113
    Har vouchers for 40k til Qatar som udløber juni næste år, men har andre rejser planlagt, som ikke giver mening at bruge Qatar som carrier på.

    Nogle som ved:
    1. Kan man få dem forlænget?
    2. Kan man få dem udbetalt?
    3. Kan jeg booke en rejse lige før de udløber til eks. efteråret 2023?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    I forbindelse med pkt. 2 - udbetaling.

    Så vil jeg sige at Qatar Airways burde opererer under danske forhold, så derfor er rejsen(erne) købt med start i DK, så burde det kunne lade sig gøre at få dem udbetalt jvf. de sager jeg har haft via forbrugerombudsmanden med primært SAS, men også Norwegian. Det kunne være en ganske interessant ting at henvise til den danske lovgivning og sager og dermed bede om udbetaling.

    I forbindelse med pkt. 3 - booking

    Ja - du skal bare booke rejsen for værdien af voucheren inden udløb. Det som jeg er i tvivl om er hvis der "sker noget" og rejsen annulleres. Men så må det give en ny voucher eller refundering.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side