God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Det var mest denne løsning vi hælder til og min tanke var netop også, at jeg i så fald fik en ny voucher med nye 2 års gyldighed.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Regnbue over Firenze.
    4F2CA930-1C55-4402-A302-63A0F0C9D3AA.jpeg

    Dernæst frokost i senator lounge i Wien. Klart den bedste lounge frokost jeg har fået i rigtig lang tid. Dejligt at tingene er på vej tilbage!
    A04FC60B-ABF8-4086-84C7-66073A5142DA.jpeg

    I øvrigt er der lige kommet F&F igen. Jeg har dog ikke fundet noget godt tilbud endnu på mine rejsedatoer. Har andre haft mere held?
     
    jespersm, asf, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Med øget frekvens på PVG og HND startende til sommerprogrammet, samtidig med at nogle A350 er gledet ud af flåden, så har jeg mistet overblikket over SAS wideboddy kapacitet. Hvor tæt er vi på max/optimal udnyttelse når vi når frem til sommerprogrammet?
    Kan SAS overhovedet flyve dagligt til HND - eller er der stadig ledig kapacitet?
    Er der nogle der har overblikket?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Med fem daglige fly til New York kommer det nok til at knibe med at flyve østpå
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Jeg mener der er 8 330'ere. De kan i teorien dække fra CPH til EWR, JFK, IAD, ORD, SFO og LAX, samt ARN til EWR og ORD. Ved godt 350'erne bliver brugt på nogle af CPH ruterne, men for at gøre det simpelt
    Der mangler således 1 widebody til de vestgående ruter (OSL-EWR)

    Men hvor mange 350'ere er der tilbage? Jeg har mistet overblikket
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I øjeblikket er der 4 tilbage i følge FR24; SE-RSA, D, E & F. Ikke sikker på hvor mange de ender med at beholde.
    RSB er sendt til Victorville sidste uge & RSC til Tarbes tilbage i november.
     
    THammer, Henrik Olsen, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Korrekt med 8 x A330 og 4 x A350 ifølge planespotters.net.
    Dertil skal huskes de 3 x A321LR, som også indgår i USA-trafikken.
     
    THammer, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Yes
    Med 4 350 og 8x330 så kan CPH til EWR, JFK, IAD, ORD, SFO og LAX, samt ARN til EWR og ORD og OSL-EWR betjenes. Yderligere kan som minimum 2 daglige ture til Asien klares - selv med længere ture for at slippe for Rusland. Men HND, PVG og PEK kan ikke alle tre betjenes dagligt.

    Fra medio marts går SAS 3x ugentligt til PVG - og fra 26/3 dagligt til HND (dog 31/3 og 1/4 undtaget). I al fald som det ser ud nu - med de usikkerheder der er. PEK er ikke lagt ind
    CPH-BOS og AAL-EWR og GOT-EWR betjenes af 321LR. Det gør CPH/ARN-YYZ
    Så er de 3 321'ere brugt.
     
    asf, Erwin Lansing, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    God tirsdag fra CPH.

    En god dag til at prøve noget nyt. Starthjælp til motoren:
    F856E5EF-8B18-4D8F-8D14-DF007A49008A.jpeg
     
    T4L, Henry, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Noget af en start-hjælpe-motor der skal til at skubbe den igang :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Hvad er formålet med denne mail fra SAS? Ligger der mere i det, end at SAS vil have kunderne skal købe direkte hos dem i stedet for hos et rejsebureau? Det kan jeg ikke lige gennemskue.

    Book din rejse på sas.dk for at opnå flere fordele
    Der er mange fordele ved at booke din rejse på sas.dk.
    F.eks. har du altid 24-timers åbent køb på din booking, hvilket betyder, at du kan booke nu og beslutte dig senere. Du kan også tilføj ekstra bagage, hvis du vil gøre plads til lidt shopping på turen, få adgang til lounge, hvor du kan slappe af inden afgang, eller bestil dit yndlingssæde ombord.
    Book din næste rejse på sas.dk, og få en mere fleksibel oplevelse
     
    henrik.kristiansen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er vel netop pointen - at hvis der bookes direkte, så får du den fordel at du kan fortryde dit køb op til 24 timer. Men det er reelt det eneste...
    Men der er også den fordel at du, trods alt, er bedre stillet ved forsinkelser og aflysninger. Der kan det være svært at kæmpe mod en OTA'er.
     
    Kasper, Jeblin, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Enig - dét er pointen
    Men har sværre og sværre ved at forstå pointen med OTA'ere.
    Prisforskellen er ofte relativ minimal (ved der er undtagelser) - tilgengæld er man voldsomt meget bedre stillet hvis man køber direkte hos flyselskabet på stort set alle punkter.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    De 24t fortrydelsesret gælder vel også hos OTA'er? Jeg har i hvert fald engang fået refunderet min Lufthansa billet til Thailand via en OTA'er - der var selvfølgelig et gebyr på 2-300 kr såvidt jeg husker (til OTA'eren), men fik det resterende tilbage.

    Derudover kan OTA'er nogle gange have billetter som ikke eksisterer andre steder, f.eks. hvis det er en kombi af flyselskaber. Igen har jeg tidligere købt billet til USA via OTA som kombi af AC, UA, SN, som ikke kunne købes hos nogen af de tre selskaber.

    Med det sagt undgår jeg også OTA'er såvidt muligt, og køber som oftest direkte hos flyselskabet selv hvis muligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    God tirsdag tidlig morgen fra United Club i IAH. Endnu en tur med United, hvor der ikke er mange fordele ved at være EBD... På begge ben med United BOG-IAH, og nu IAH-BOS er jeg blevet tildelt midtersæde bagerst i kabinen, og har ikke haft mulighed for at ændre det overhovedet, hverken ved booking eller ved check-in. I gaten i BOG lykkedes det at ændre til at vinduessæde - men her i IAH var der ingen muligheder for at ændre. Talte med kundeservice i United Club loungen, og hun mente det skulle være muligt at ændre sæde ved bestilling og ved check-in (sidstnævnte kan være svært hvis flyet er fyldt). Er der nogen herindefra der har lige så dårlige erfaringer med United?
    Hun fortalte også, at man som guld/diamant-kunde hos andre selskaber ikke får specielle fordele hos United, udover lounge-adgang og priority boarding - men at alle passagerer skulle kunne vælge sæde (men åbenbart ikke mig).
    Billetten er købt på united.com.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Ja - hos United får man fasttrack, lounge og +1 indtjekket bagage (selv på deres standardbilletter, hvor der ikke følger bagage med fra start) og Group A boarding (selv om det vel er femte gruppe efter familier med børn, militærfolk i uniform, United Global Services og United Premier 1K medlemmer).

    Ellers er der ikke meget kærlighed og især deres ågerpriser for lidt ekstra benplads (Economy Plus) for ikke Mileage Plus medlemmer bringer mit urin op omkring de 100 grader. Jeg har dog aldrig oplevet, at jeg ikke kunne vælge et sæde ved vinduet - bagerst i bussen - uden beregning direkte efter bestilling (både gennem SAS og direkte hos United). Der må være gået knude på din reservation...
     
    PENSIONISTEN, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Jeg kender ikke flyselskaberne i USA - men fået bekræftet i en "Marriott Bonvoy" gruppe, at der er kommet mange medlemmer med høj status via kreditkort. Problemet er, at der nu er så mange medlemmer med høj status på hotellerne i USA, at folk bliver skuffet: Fordelene udebliver (eksempelvis upgradering til bedre værelse, sen check out etc).

    Kunne det tænkes, at der er det tilsvarende problem hos flyselskaberne?
     
    PENSIONISTEN og Jeblin "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Okay, det lader til at der er gået noget galt med min booking så (på trods af køb direkte hos United - måske fordi første ben var med avianca).
    Det endte en smule lykkeligere, for i loungen skulle jeg betale for at få et plus midtersæde, men da jeg venligt spurgte ind til problemet igen ude i gaten fik jeg et nyt boardingkort til exit row uden beregning - samme sæde som de ville have betaling for i lounge. Stadig midtersæde, men dog med væsentligt mere benplads.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - EBD har udelukkende en status værdi hos SAS.
    - Koden EBD konverteres til SK*G hos alle andre Star selskaber, eksempelvis på boarding kort. -
    - En EBD´er er "kun" guld hos andre Star selskaber.

    Mht din preseating på UA , så må der have været en eller anden bug i din reservation, eller måske free of charge kabine-sektionerne har været fuldt prereserverede. Således frigives først seats i disse gratis sektioner, efterhånden som selskabet upgrader deres stjerne passagerer til en betalings sektion eller til en højere klasse. - Jeg har alle dage prereserveret seats i gratis sektionere på UA, både på fuldt betalende billetter samt på SAS Eurobonus point billetter, aldrig problemer.

    Jeg har lært mig selv et godt råd til rejser på andre Star selskaber end SAS :
    Man skal aldrig benytte ordene SAS GOLD, SAS DIAMOND, man kommer længst med at sige, at man er STAR GOLD. - SAS er kun et lille, ikke altid så kendt selskab. Benytter man derimod STAR GOLD, så associeres det ofte med alliancens storebror LHG.

    Jeg fik en tur i UA´s service karrussel i januar i år HNL-SFO :
    1) 1-2-3 afgange udsat/ aflyst.
    2) Flere forsøg med irregularity reservationer på HA, AC, AA, NZ, alt mislykkedes bl.a. pga tekniske problemer på fly samt efterveer fra radar problemer i hele US mainland.
    3) UA staff i loungen var ekceptionelle, hotelvoucher, taxavouchers, mealvouchers sprøjtede bare ud og de ringede sogar til mit hotel i SFO for at melde om sen ankomst næste dag. Alt skete pr automatic, bravo UA.
    4) Til sidst fik jeg og nogle andre en bekræftet afgang næste dag SENT.
    5) Næste dag, meget ydmygt og forsigtigt viste jeg mit status kort (star gold) og bad om at blive sat på standby listen på det ordinere morgen UA fly (der var 69 på standby) og jeg bad om at blive kørt ind som nr 1 på listen med henvisning til Star Gold. UA staff gjorde en kæmpe indsats, og da jeg kom til gaten stod jeg flot som nr 1 ud af 69 andre standby´ere, bravo UA, SUPER CONDUITE ... og det er ikke fordi jeg er gammel, godt nok er jeg gammel, men endnu ikke en gammel krikke.
     
    HenrikM, Havse, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    På denne stille tirsdag finder jeg en fantastisk point optjening på SAS Bio billetter til f.eks. ZRH. Undrer mig om det kan være korrekt - gælder vist kun til august incl.

    1) CPH-OSL-ZRH 27aug SK1462/SK841 pris dkr 2.398
    Point 4.500 + 450 = 4950

    2) ZRH-OSL-CPH 28aug SK842/sk1465 pris dkr 2.343
    Point 3.937 + 450 = 4387

    TOTAL POINT 9337
    TOTAL PRIS DKR 4741

    Det er ganske mange point (incl. 25% EBG/EBD). En fin MR tur, hvis man er i underskud af point.
     
    HenrikM, T4L, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side