Det et et rigtig godt tip, som jeg ikke var klar over. Kan se, at det er generelt gældende for deres Bio-billetter, at de giver relativt mange flere point end alm Plus-billetter. Jeg står selv med et underskud inden mit udløb ultimo juni, så skal overveje om det er værd at tage en MR tur i løbet af maj/juni når jeg er tilbage i SAS-området.
Den ser ud til at være god nok, selvom der ikke står, hvor længe, er der tilsyneladende en kampagne "Lige nu!" på 450 basispoints hver vej ekstra for bio billetter. Her et eksempel på en tilfældigt tur CPH-ARN:
Fandt ud af, at det i dag er flagdag på Færøerne. Det kan man se i gaderne. Og det ses også på bilerne
God tirsdag fra grå Frederiksberg. Så grå, at jeg har booket en spontan tur til Valencia næste weekend - har aldrig været der før, men har hørt rigtig meget godt om byen. Har booket en billig billet med Swiss, men det er tilsyneladende uden sædevalg trods EBD/*G, så er lidt spændt på hvordan det bliver ved check-in. Sidder desuden og afventer point for min tur med SAS til AAL t/r sidste onsdag - synes ikke der plejer at gå så længe før pointene triller ind...
Jeg er just hjemvendt fra en tur med Swiss, og på trods af at jeg kun havde en economybillet kunne jeg godt vælge sæde på forhånd med mit EBD/*G. Men lige for tiden benytter Swiss sig meget af AirBaltic, så det måske skal du med sådan en, og det kan muligvis forklare det?
Hvis du er i Eco Light så er der ikke frit sædevalg (heller ikke engang hvis man er HON Circle). Du kan heller ikke vælge gratis sæde ved check-in... Flyver du Eco Light på LX longhaul kan du dog godt vælge sæde ved check in
Men ved check-in plejer jeg ofte at få vinduessæder ved at checke ind så snart det åbner. God tur til VLC. Jeg kan i øvrigt anbefale Swiss Alpine Lounge i ZRH frem for SEN-loungen.
Den ene vej har jeg kun 40 min i ZRH, så det bliver det (forhåbentlig) ikke nødvendigt med en lounge - den anden vej vist nok 1½ time, og en sen eftermiddag, så der vil det være rart med lidt føde. Har pudsigt nok ikke været i ZRH før. Tak for anbefalingerne!
God juli tirsdag derude. Kom hjem fra en meget tidlig sommerferie i går med SK984 fra HND. Vi har en meget nordlig rute - 83 grader nord og blot 700km fra nordpolen, da vi var længst mod nord. Selv besætningen sagde det var usædvanligt. Selv ikke på mine CPH-SEA flyvninger har jeg været så højt mod nord. Foto nedenfor er ned på nordsiden af Grønland. Lang men god tur med godt crew og god servering. Kun halvfyldt maskine (som det også var tilfældet på udturen). P.S. En opgradering fra Plus til Biz for alle fire i familien gik igennem for 30.250 point/person.
Så langt mod nord har jeg aldrig været - det er helt deroppe hvor Sirius patruljen vender.... Virkede wifi på hele turen eller var der "black spots"? En anden ting - god værdi på den tur at få hele familien i Business og for den pris er det bestemt noget værd. Hvor lang var den samlede flyvetid?
Ang WiFi: Jeg var ikke på - mine døtre var. Og der var udfald højt mod nord. Hvilket også blev annonceret i Haneda Fra gate til gate var vi på 13,5 timer. Lidt kortere end de planlagte ca. 14 timer
Det var faktisk SAS der opfandt dette diplom. Blev udsted med Polar ruten til Tokyo (via Anchorage). Men godt spunnet af Finair