God tirsdag...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 25/8/15.

1. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    "Synes godt om" modtaget:
    8,210
    Point:
    113
    Også god tirsdag (klokken er 2) fra Santa Barbara, hvor jeg er lige ved at finde sølvpapirshatten frem. En 'lidt' skør dame der havde boet i USA i 46 år men var fra tyrkiet fortalte hvordan kuppet var begået af israelske terrorister og amerikanske soldater. Alt ondt i verden kom fra katolikker inklusiv CIA (Catholic Intelligence Agency), 666 og bla bla bla. Hun rendte også rundt i gummihandsker og snakkede om hvordan NASA spredte kemikalier i luften som vi indåndede og de så kunne spore os fra satelitter. Jeg var ung og viste ingen ting, hun havde været i 28 lande og havde 2 college degrees. Fortalte hende at jeg havde været i 35 lande og jeg var i gang med at færdiggøre min master, så blev hun lidt stille.

Nå, ellers kan jeg ikke specielt anbefale SBA til at sove i, alle bænke har armlæn mellem hver sæde, der er ingenting at spise eller vendingmachines og den eneste restaurant før security var lukket allede da jeg ankom kl 18.30. WiFi er dog et plus. Den sene afgang til LAX blev aflyst pga MX, så har selvskab af et par ældre damer til hvem United påstod der ikke var hoteller ledige. De fik vist $150 i vouchers. 4 timer igen til afgang, og så 7 timer i LAX hvor star alliance loungen skal udnyttes når den åbner (2 timer efter ankomst)

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,102
    Point:
    113
    Jeg er ret sikker på, at hele billetten automatisk bliver annuleret, hvis du ikke bruger den første del. Derfor skal du kontakte SAS / Rejsebureau, for at beholde hjemrejsen.

PENSIONISTEN, RasmusH og tbh "Synes godt om dette"
  3. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,890
    Point:
    113
    Det står følgende på deres "Betingelser på befordring" som det så smukt hedder:
    3.3.6 Du skal være opmærksom på, at hvis du udebliver fra en afgang uden forudgående meddelelse til os, kan vi annullere dine hjemrejse- eller videregående reservationer. Hvis du imidlertid giver forudgående meddelelse til os, vil dine senere reservationer ikke blive annulleret, men pkt. 3.3.4 vil i så fald finde anvendelse.

Her: http://www.sas.dk/upload/CoC/COC-DK-FEB13.pdf
    Pkt. 3.3.4 giver sas mulighed for at smide nogle gebyrer efter dig, men om de gør det ved jeg ikke.
    Keep us posted ;)

PENSIONISTEN, RasmusH og tbh "Synes godt om dette"
  4. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,890
    Point:
    113
    De er nu godt nok snu de amerikanere...:D

Ulrik, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,102
    Point:
    113
    Ja, så er jeg ved at få styr på hele måneden. Og hvad der gjorde mig specielt glad: Jeg fandt et boarding pass fra begyndelsen af juli, så jeg nu kan få efterregistreret mine point hos Czech Airlines.

6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,102
    Point:
    113
    Det er vel en konsekvens af den måde, flybilletter prissættes. Husker i gamle dage, da:
    • En billet WAW-CPH-SVO var billigere end en billet CPH-SVO (SAS)
    • En billet CPH-VIE-ESB var billigere end en billet VIE-SEB (Austrian Airlines)
    Så selskaberne har helt sikkert villet undgå, at man køber den billigere billet - og så sparer penge, selvom man ikke bruger den første del.

7. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Må desværre være jer svar skyldig. Vores rejseafdeling - der normalt ikke er kendt for deres responstid - fik det ordnet med en annullering af udturen og en ny billet til hjemturen. Jeg ved ikke om vi har fået noget refunderet eller betalt gebyr :confused:

Men tak for svar!

isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Købt et styk tur til Asien i næste uge, Singapore samt Hong Kong.. Hold lidt hårdt, da Singapore Airlines hjemmeside ikke var i sit bedste humør, men integration til SAS gik fint..

Selve turen ville jeg gerne have været med SAS via HKG, men desværre ingen pladser imellem HKG og SIN, så blev ren SQ og pointene gør at jeg bliver næsten Diamant.. 87K point..

Skrev EBD, men ved ikke om det har nogen betydning ifht EBG, men turen er spændende, da det er med SQ A380 (ikke prøvet) og A350 (ikke prøvet) og vist den første på IF der prøver den eller hvordan? Måske nogen har været med QR?

Screenshot_2016-08-02-11-47-16.png

Baadsgaard, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Hvilket ben skal du flyve A350? Sidder så småt at planlægger en tur til NZ med SQ og overvejer en tur via DUS eller AMS hvor de bruger A350.

PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    det er HKG-SIN...

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,890
    Point:
    113
    Jeg lugter en tripreport :):)

PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Bare roligt det er ikke for sjov @Kristian er klar nummer 1 i antal posts. Han kan slet ikke tænke på vinger uden at skrive et indlæg :D:D:D:D

Flyvefisken, PENSIONISTEN, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. SimonFraLolland

SimonFraLolland Udkants VIP

Beskeder:
    247
    1,172
    Point:
    93
    Kom hjem fra Stockholm klokken 3 i nat, efter en småforsinket flyvetur, og en togtur til Lolland, der føltes meget længere en den plejede. Dagen idag står på arbejde, og en fest, som nok ikke bliver særlig lang for mig, da turen går til London klokken 4 i morgen.

God Tirsdag :)

PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Ryddede lige op i min skuffe og fandt denne gamle retro SAS Travel Book. Gemmer den yderligere 14 år og sælger hos Bruun-Rasmussen. Den virker så meget mere end 14 år gammel, der er sket meget siden. Bare det at man lister alle Radisson hoteller op med telefon og faxnumre. Også alle flynumre med flytyper

Attached Files:

Senest redigeret: 2/8/16
    Nicki Lolk Sørensen, alexanderln, RasmusH og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,102
    Point:
    113
    Ja, dengang var der styr på tingene. Og SAS var så rig, at man også drev hoteller (SAS Radisson). Og naturligvis før man bruge e-mails :)

Husker, at jeg altid skulle tage aviserne med fra flyet til mine udstationerede kolleger. Og somme tider også leverpostej, rugbrød og marinerede sild med i bagagen fra Danmark (det er omkring 20 år siden).

Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
  17. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
  18. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,799
    Point:
    113
    Glæder mig til at høre om det er noget specielt. Jeg forventer mig en del af selve inflight oplevelse på den Airbus A350.

Kristian og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
  20. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    SAS på VCE-CPH i dag på 11A (nødudgang) - go light billet men pga EBG 2 stk bagage så golftasken var med på tur.
    Crew i hopla - og særtilbud på 10% rabat til EB medlemmer på køb fra cafe-vognen. Om det er jubilæum eller bare Crew i hopla ved jeg ikke.
    Sygt meget bagage i CPH på vogne overalt - ved ikke hvorfor??
    Havde benyttet park&fly i CPH - det spiller altså. Og 40% billigere end øvrige parkeringsmuligheder.....

Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side