God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Med mindre du hos MASH Hamburg vælger det lokale kød fra Husum. Det var næsten smagsløst. Det stykke kød holdt ikke MASH’s normale niveau. Blot FYI.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Godt man ikke er ene om det - pyha:oops:.
    Vi booker efter de rejser m.v., der passer ind i vore planer - giver de point så hurra, men det er aldrig noget kardinalpunkt.
    ..undskyld igen:oops:
     
    SophieHendriksen, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Me too. Jeg indrømmer blankt at jeg kun satser på pointoptjening på flyrejser, alle andre point kommer blot ind som et lille xtra gode.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God torsdag fra Amager. Trods forsinkelser på begge strækninger en rolig tur hjem. Afslutningen blev dog lidt mere dramatisk med en overraskelse der ikke skuffede til den gode side. Tværtimod. Mens jeg var væk er taxataksterne blevet ændret og det gav lige en ekstra udgift på 35% natten over! Det er nok endnu værre for Rudersdalmafiaen da startgebyret er nedsat til DKK 3,00, men kilometer takster er sat i vejret. Er der nogen, der kan hjælpe min hukommelsen, var den nye taxalov ment til at fremme eller mindske konkurrence i taxabrancen? :mad::mad::mad:
     
    Henrik Olsen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jo tak det har jeg også opdaget. Længe leve firmakreditkort :)
     
    Henrik Olsen, RasmusH, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Desværre stadig væsentligt billigere end parkering på CPH, så den bruges også en del privat :(
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Parker ved femøren og tag metroen...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Lidt en omvej når vi bor under 9km fra T2 :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Okay, nu kommer jeg måske med et heeelt skørt koncept, men hvad med bussen? :eek: - Hvis det kun er 9 kilometer, burde det jo være til at overkomme og der plejer jo ikke at være super dårlig betjening i kjøvenhavnstrup på den front. :)

    Min dag har stået på arbejde ind til 22 tiden, der skal jo penge til sommerens fornøjelser. Hoppede med på tilbudet på Eurobonus rejser til norden, så det er blevet en tur til Bergen bla ombord på en af de nye Embraer fly Widerøe har fået.
    I morgen står den på endnu en køretime klokken alt for tidligt :( - Håber alle har haft en dejlig torsdag. :)
     
    Senest redigeret: 29/6/18
    SophieHendriksen, Peter F., Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Nu bor jeg netop ikke i det københavnske, men i udkantsamager: Et villakvarter 3-4 km udenfor Dragør, med det klassiske problem: der kører ikke nok busser, så alle har to biler, og det giver ingen mening at indsætte flere busser, for alle har to biler :rolleyes:

    Turen kan klares på 35 minutter med to busser og regionaltog fra Taarnby, eller på 45 minutter med kun en bus og regionaltog. Det har jeg også prøvet, når det ikke er en tidlig afgang og kun håndbagage, men når det er hele familien og habengut der skal slæbes med, er taxa det mest komfortable. Og inden noget siger det, så har jeg også overvejet cyklen. Det er ikke sket endnu, men det kommer det helt klart til en dag :)
     
    SophieHendriksen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Det kan jeg godt se, der er for mange skift og det tager for lang tid. Tror jeg måske en smule naivt bare tænkte at hele hovedstadsområdet var godt dækket med det offentlige. Der skal nok heller ikke så meget til når bussen i ens egen by køre 6 gange i døgnet 5 dage om ugen :D - så er næsten alt jo bedre

    Men at cykle i lufthaven lyder da fedt, og den er vel også gratis at parkere der og så får man lidt motion inden :)
     
    Henry, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Siger det bare: Når du kun har håndbagage, så fungerer Puck Maxi’en med mælkekassen bagpå. Den blender iøvrigt glimrende ind på Amager :)

    1F093527-92A5-4445-A89A-574073BEEE25.jpeg
     
    asf, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og det har den sidegevinst, at bilen holder i carporten og signalerer 'formentlig nogle hjemme'.:cool:
     
    Henry, Ulrik og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lige så hurtigt som P17 og vente på lufthavnsbussen... :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Udfordringen er taget og der blev sparet dkk 250 til feriebudgettet. Vi landed stort set til tide og dørene åbnedes kl. 22:28. Med en personlig record nåede jeg fra A20 til perron 2 enda flere minutter for tidlig til regionaltoget kl. 22:38. Herfor gik turen hele vejen til Taarnby Station, hvor der lige var tid til at købe morgenmad I Netto inden 350S kom. Da vi kørte ind I tunellen under landingsbanen mod Dragør kom beskeden fra CPH app at bagagen var ved at være frem på båndet. Jeg ved ikke om det siger mest om vores offentlige transport eller bagagehåndtering på CPH :rolleyes:

    Lidt efter 23 delte min vej igen fra 350S og fik lov at nyde solnedgangen fra St. Magleby I 18 minutter indtil den sidste bus kunne køre mig 200m fra indkørslen. Nøglen kom I låsen kl. 23:32. Til det runde beløb af dkk 12,00, et tog, to busser og 64 minutter fra (fly)dør til (hus)dør er der simpelthen intet at klage over, selvom mine jyske rødder så gerne ville ;)

    IMG_2662 (2).JPG
     
    asf, Henry, klausbm og 6 andre "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvor lang tid tager det i taxa? 10-15min? Så du sparede 250 kroner, men brugte en cirka 40min mere? En flot solskinsaften er det jo ikke så galt, men en vinteraften i regnvejr en anden sag måske
     
    Henry, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Præcis. Så kan man overveje om det er besværet værd med børn, baggage, regnvejr, m.v. eller om man hellere vil give 300 kroner for en taxa. Balancen er bare skiftet lidt nu det ikke længere er 200.
     
    Henry, Henrik Olsen, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Respekt! Det havde jeg simpelthen ikke gjort :eek:
     
    Henry, Henrik Olsen og jakobv84 "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @AaB_CPH - er billedet et selvportræt?
     
    Henry, Peter F. og THammer "Synes godt om dette"
  20. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Du fik mig :oops: Taget fra da jeg en kort årgang havde bopæl på Knarreborgvej i Tårnby. Jeg udtaler mig kun på baggrund af egne erfaringer. Alt andet er politikersnak...
     
    Erwin Lansing, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side