God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    God torsdag fra Jakarta!

    Tænk sig at denne lille knægt en dag blev USAs præsident! Man ville have forventet hundredevis af turister. Men der var ikke et øje og statuen står stille og rolig i gården af Obamas gamle skole. Det skyldes måske at der ud over vores familie er maks 10 andre turister i byen. En by med ca. 10 millioner indbyggere og det tæller kun den “indre” by.:eek:

    11655DD7-787F-4997-9CAE-EFAAA8487D09.jpeg

    605E8BEC-20ED-4854-A954-20159C6D8E7E.jpeg
     
    Senest redigeret: 3/1/19
    Thorbjoern, SophieHendriksen, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Spændende - hvor lang tid er I der? Og hvordan er luften? Jeg har en veninde, der boede der i fire år, hun var virkelig bekymret over luftforureningen, særligt fordi myndighederne vist ikke talte sandt omkring det, så man vidste faktisk ikke hvor slemt det var. Det bedste ved at flytte til Danmark: "Clean air". Ok det var ikke lige hvad jeg havde regnet med :eek:
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Vi rejser videre i morgen. Luften er faktisk slet ikke så dårlig. Der er en del grønne områder, langt flere end jeg havde forventet.

    Det er ikke så nemt a gå rundt i byen. Jakarta er bestemt ikke en fodgængervenlig by og det er en udfordring at komme over på den anden side af vejen. Der er langt imellem trafiklys og fodgængerovergang er nok et fremmedord. Vores strategi har været at vente på at en familie/gruppe af Indonesere skulle krydse vejen og så følge lige efter dem. Vi er stadigvæk i live! ;)
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God morgen fra Düsseldorf hovedbanegård, rejseplanerne ændret grundet strejke blandt sikkerhedspersonalet i Düsseldorf, Køln og Stuttgart .

    Inden afgang fra CPH i går fik jeg ændret afgang fra Frankfurt i stedet. Så nu med tog til FRA. Hellere det end ikke at vide hvornår man kommer afsted herfra.

    God torsdag
     
    PENSIONISTEN, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God torsdag fra Waialae Country Club - HNL.
    Så gik starten til Sony Open 2019.
    Mit badge for alle dagene er klar.
    Spillerne træner lige et par puts før starten. WP_20190110_16_13_29_Raw.jpg WP_20190110_11_52_02_Raw.jpg
     
    Senest redigeret: 11/1/19
  6. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Dagens kontorudsigt fra Habitation des Lauries i Cap Haitien
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Ulrik, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God fredag - selvom den kun lige er begyndt :)

    Weekenden står på den store rejse til Sverige - men kun lige over på den anden side, så det bliver ren hygge med spændende ting på programmet. Lidt god mad og vin bliver det nok også til.

    Så god fredag til alle :)

    Nogen der skal noget mere eksotisk end jeg?
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nææ, sidder i Melbourne som i dag kan springe varme rekorden, de forudser 44 grader og i skrivende stund 10:49 er det 38 grader. Ved middagstid har mange energitunge virksomheder f.eks aluminiumsværkerne valgt at skrue kraftigt ned eller helt lukke ned for produktionen i de varmeste timer for at undgå Victorias elnet bryder sammen.

    Den er jeg helt med på, da jeg påbegynder min rejse hjem til kulden med SQ 2 x 777 ER her klokken 16:40 så der skulle gerne være strøm i ledningerne på det tidspunkt for at undgå kaos i og omkring lufthavnen.
    20190125_005125.jpg
    20190125_053100.jpg
     
    Senest redigeret: 25/1/19
    Henrik Olsen, Jeblin, SophieHendriksen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    You lucky thing.
    God tur med SQ triple syv' erne.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så er jeg tilbage, denne gang fra WAW og ikke helt så god en torsdag.

    Dagen startede fra CPH gate A24 med LOT, lang gå tur. Venteområdet stank af brændstof og det blev kun bedre da dørene åbnede, en tyk mættet stank. Blandt andet fra to diesel generatorer tilsluttet flyet.

    Fin tur, sov og landede i sne og slud. Leje bil, køre til møde og retur for at finde ud af LOT lortet klokken 17:30 er aflyst.

    Jeg har det sidste år været i Polen 20 gange plus, og ikke en eneste gang er LOT fløjet til tiden, hvis overhovedet fløjet.

    Ser at der er en SAS afgang klokken 18 og tænker jeg er hjemme til tiden - næsten da.

    Meeeen nej du, der var kun 3 pladser tilbage i plus, og da jeg havde lavet den store fejl at booke økonomi kunne jeg ikke få den ene af pladserne . Jeg udtryktemin utilfredshed og forundring. Vi var blevet ombooket til i morgen klokken 9 et eller andet, så med over 12 timers forsinkelse (kompensation ) og hotel ville jeg tro at det ville være billigere at sende mig med Tanten.

    Fik at vide det var fysisk umuligt at komme via noget andet, men da blev jeg sur og fortalte hende at jeg er rejseblogger og jeg nok ville lade et ord falde omkring dette. Efter en konsultation med hendes chef blev vi og 3 andre herrer der stod bagved sendt via Frankfurt og skulle være hjemme 23 f*cking 30.

    Jeg synes LOT skraber bunden her, det er kun hvis man brokker sig at de sender en hjem hurtigt, det er jo ikke Ryanair eller Norwegian hvor man ved at de ingenting gør.

    Grunden var teknik, hvilket 7 andre aflyste afgange måske havde , eller var flyet ikke fyldt godt nok op med betalende gæster?

    En ting er sikkert, at fra nu vil jeg prøve at undgå LOT hvis muligt, deres track record med mig er ikke imponerende.
     
    Beaglen, RasmusH, SophieHendriksen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du er en god medarbejder... Jeg havde sgu nok bare købt en ny billet med SK og fløjet hjem.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det havde jeg nok også gjort :)

    Men syntes dette her er et godt bevis for at det betyder noget at være proaktiv og holde fast. Godt gået :)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis jeg havde rejst alene havde jeg nok også gjort det og sneget den igennem, men vi var et par stykker så, 3 i alt. Det var lige de tre ledige pladser, jeg tør slet ikke tænke på hvad de ville koste.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,402
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Jeg har rejst en del med LOT - det ligger nogle år tilbage. Og dengang var jeg rimeligt tilfreds med dem. Har en tur fra Billund til Warszawa i morgen. Kun 25 minutters transfer, før jeg skal videre til Istanbul. Håber faktisk på, at jeg ikke når flyet til Istanbul, så jeg får en overnatning i WAW.

    Men det bliver nok ikke til noget. Har lige tjekket på fligthstats. Der er ikke meget forsinkelse på flyet fra Billund.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du må lave lidt forvirring omkring boarding, så det trækker tiden lidt: Glemme tasken i gaten, snuble på trappen m.v.:D

    Men det er nok trods alt dårlig karma. Og flyselskabet kan lægge det ind under 'uforudsete omstændigheder', for "@Henry plejer aldrig at give problemer".:rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,402
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Jo da - men jeg plejer ikke at hidse mig op. Ikke særligt meget. For de stakkels folk i gaten og stewardesserne kan jo ikke gøre for, at vi flyver ind i en måge eller at der er kommet snestorm.
     
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    110% enig:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Torsdagen kom til San Franscisco og det regner forsat.

    I aften er der arrangement på Pier 39 som IBM har lejet - dermed lukket for offentlig adgang (en skam hvis man er turist i byen denne ene dag). Men spændt på hvordan regnen ter sig - håber på støvregn (regn bliver det i hvert fald ifølge vejrudsigten lige nu).

    I morgen er sidste dag og så hjem med KLM lørdag først på eftermiddagen.

    Glæder mig til at komme tilbage slut marts til iF Foodie Tour, hvor @Kenneth K skal guide igennem hans andet hjem :)
     
    SophieHendriksen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Endnu en flot solrig dag på ferien. I går aftes var vi på udendørs pop-up restaurant i junglen (dvs midt på øen). Maden var super og jeg huskede at lukke øjnene da jeg skrev under!

    Lidt billeder af solnedgang, morgenmad (foie gras med vagtelæg) og et par rokker der svømmede tæt ved land.

    20190220_184020.jpg

    20190221_093014.jpg

    20190221_111342.jpg
     
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God torsdag fra en regnfuld Vestegn.

    Jeg lader op med et par fridage med MiniO og weekenden skal gå til Herning og årets Ferie for Alle. Der er altid lidt at snakke med fra de forskellige flyselskaber, lufthavne og hotelkæder. Så der skal søndagen bruges.

    Lidt svært i regnen at vågne op til denne noget mere solbeskinnede hilsen fra @jakobv84

    Men ikke tit man ser sådan en morgenmad på en torsdag eller rokker der svømmer så tæt på stranden :)

    Men jeg får da bekræftet at det der med at samle bonuspoint sammen ikke er helt skidt og er selv nu næsten halvvejs med mine Hilton point til at kunne bestille et nyt 5 dages ophold på et resort et sted. Så det er klar til næste år :)
     

Del denne side