God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    The Raleigh havde faktisk en god prissætning inden de renoverede. Ved dog ikke helt hvordan det er nu. Hvis du ikke har det som krav at bo på South Beach direkte på stranden, så syntes jeg der var rigtig mange muligheder? Problemet med f.eks. Newport Beach er bl.a., at der ikke er særlig mange hoteller, så udvalget er meget lille. Deraf en træls høj pris.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  2. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    598
    "Synes godt om" modtaget:
    1,827
    Point:
    93
    Rigtig god torsdag every1 :)

    Idag har jeg forladt Nordjylland, og med 350 kilometer bag rattet er jeg atter tilbage i Tyskland hvor der venter lidt kontorarbejde, inden klokken siger “holy crap” imorgen tidlig for en tur til Sjælland :p
     
    DanielBahn, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    Torsdag - og før første gang går turen til Færøerne med aftenens SAS flyvning. På trods af en vejrudsigt med 11 grader og regnvejr/skyet så glæder vi os til at se denne til af kongeriget. Faderens stille sind synes at 40.000 point for 4 stk r/t på Plus er en vældig god deal for så lang en tur. Elsker det faktum at det er en indenrigs!

    Lidt træt bliver man så af denne artikel:
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/n...overvejer-skat-paa-flybilletter-naa-klimamaal
    Det er som om der er nogle der ikke kommer ud fra Borgens tykke mure. Åh så træt man bliver..
     
    Ulrik, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    God torsdag,

    Dette Tweet lavede KLM Indien i går:

    08DE780B-3F37-4F7B-A10B-DF7CC90EA447.jpeg

    Det er væk igen efter mange har undret sig over hvad dælen det skulle gøre godt for og hvorfor et flyselskab ville sende det ud.

    Men nu ved vi det :)
     
    DanielBahn, Ulrik, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Men hvorfor er business class så de første rækker? Det mest oplagte ville jo være at placere de højst betalende passagerer på de mest sikre pladser. Så ville man også slippe for al bøvlet med at få plads til håndbagagen, når pladsen over de første sæder nu er optaget af iltflasker, lommelygter, aviser, tæpper, puder og besætningens bagage.
     
    Erwin Lansing og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Tradition vægter højere end sikkerhed?!!?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Wolla

    Wolla Aktivt medlem

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Prøv lige at forestille dig det ramaskrig, hvis flyselskaberne markedsførte first/business pladserne som mere sikre end monkey. Det tror jeg ville blive et kæmpe PR-selvmål :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vægter at komme hurtigere ud højere end en marginal sikkerhedskøen det er helt sikkert
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Kan kun være helt enig.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God torsdag fra Santa Barbara.

    Hentede lejebil i LAX i "nattens mulm og mørke" med en virkelig træt 8-årig, så efter meget langsom AVIS-dame havde givet mig en RAV4, orkede jeg ikke at argumentere for jeg ville ha' noget andet.

    Men efter at have kørt LAX-Newport Beach, kørt lidt rundt dernede og derefter kørt Newport Beach-Santa Barbara var jeg ved at gå ud af mit gode skind ved tanken om at køre den hele vejen til SFO.

    Ud til AVIS i Santa Barbara lufthavn. Virkelig sødt lille sted :D Desværre havde de ikke ligefrem et stort lager, så jeg kunne ikke opgradere til noget mere spændende, men fik trods alt en pænt ny Ford Explorer i stedet for. Staklen, som skulle have haft Exploren, hænger nu på min RAV4 :D:D:D

    Til den mere IF-relaterede spændende del: Jeg så en UA Express maskine, men ellers var lufthavnen mest fyldt af mindre jets og propelmaskiner uden "navn" :cool: fik set et par stykker lette og lande, men det var svært at tage billeder, desværre.
    2019-07-25 15.39.16.jpg 2019-07-25 16.20.20.jpg
     
    Baadsgaard, Henry, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hvor herligt med billeder af...fly.:) Efterhånden en sjældenhed i dette forum. :confused:
    Klukker over "staklen" der kører rundt og bander i din RAV4 :p:p

    Nu du viser en "propelmaskine", (dog uden registrering, så måske den er døende!?) så vil jeg tillade mig at komme en undskyldning for at vise flere billeder af fly:) Ikke en ligegyldig og irrelevant anekdote som vi har lidt for mange på IF, efter min mening. Men fly og historie fra KSBA, Santa Barbera.
    Da jeg tog mit pilot certifat i US sad jeg på et tidspunkt på bagsædet af netop sådan en propelmaskine, en Cessna Skyhawk fra udkanten af San Diego til Santa Barbera. En ung spirende commerciel pilot skulle have nogle IFR timer på bogen. De unge gutter elskede at lande i KSBA fordi FBO'en (fixed based operator) havde sådan en fin pilot lounge med...popcorn! :D Det synes de var meget ekslusivt. Jeg sad og spejdede efter champagnen til gengæld!;)
    Men super cool at gå imellem alle de business jets (og cessna's) - de har penge og de vil flyve de amerikanere.

    Indflyvning til KSBA:
    Santa Barbera - 1.jpg
    "Garagen" hos handling agenten::cool:
    Santa Barbera - 2.jpg

    Tid til afsted (i Cessna dog):
    Santa Barbera - 3.jpg

    Tak for torsdags hilsnen @SophieHendriksen og ikke mindst billederne af fly! :D:D
     
    Baadsgaard, SophieHendriksen, klausbm og 11 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Skal igen hjem med et SAS fly fra CPH til Aarhus. Og igen fra gate A25. Tidligere fløj vi meget bekvemt fra D3 eller D4. Nogen det ved, hvorfor vi nu skal helt over i den gamle indenrigs terminal (det var jo herfra, Mærsk Air fløj til Bornholm for rigtig mange år siden).

    Kan også se, at SAS-flyet til Aalborg går fra E6.

    Måske er flyene til Udkants-Danmark flyttet til Udkants-Kastrup:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Der er mangel på gater ift. mængden af fly. D1-D4/D101-D104 bliver nu kun brugt til at skifte fra Schengen ankomst til Non-Schengen afgang og vise versa.

    Jeg tror derfor CPH er mere konsekvente og flytter de små fly på enten remote eller til en standplads, hvor de ikke "fylder" for en jetbro-betjent maskine.

    Med undtagelse af finger SAS, som kendes under navnet B-fingeren :)

    Man ser også at Norwegian og LOT ryger ud i hjørnet, når den har natstop.

    Til sammenligning kan set oplyses at Sichuab Airlines også holder på remote hver gang den er her. Om det er pga reduceret parkerings fee eller mangel på standpladser, ved jeg intet om o_O
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Lyder som en fornuftig forklaring.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg tror, at grunden til at Sischuan flyveren bliver fjernparkeret. er et lavt passagertal. Fra den 16. sept. skærer de det ugentlige antal flyvninger ned fra fire til tre. To af flyvningerne bliver via Helsinki, for at fylde op.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Det er rigtigt nok, men den har holdt fjernparkeret stort set siden første afgang. Dengang vidste man vel ikke, hvordan det kom til at gå. Jeg må se, om jeg kan finde en forklaring :)
     
    Henrik Olsen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Pomodoro'en står og smirer på kogepladen, så får jeg øje på noget ud af øjenkrogen:
    KLM go around - 1.jpg

    KL1133 går rundt fra tværbane 30
    http://fr24.com/KLM17G
    Interessant de bruger bane 30 til at hive lidt fly ned, når vinden ellers er lige ned af bane 22 (220/10) - men fint :), det blev en god torsdag her.
    Hermed givet videre, god torsdag all (go)around;):cool:
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Mon ikke det var for at undgå lyn?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jov mon ikke, der lå i hvert fald noget hidsigt vejr den vej.

    EDIT:
    Nå, det gik lige lidt nørderi i det, som det jo af og til gør herinde;):D

    Tjekkede lige ruten på KLM og vejrradaren for ca samme tidspunkt. De har kysset uvejret på vejen rundt til en ny landing:D

    Skærmbillede 2019-08-08 kl. 21.02.20.png
    Skærmbillede 2019-08-08 kl. 21.02.37.png
     
    Senest redigeret: 8/8/19
    THammer, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    der er noget forskel på højden på første og anden approach - kunne se ud som om de faktisk ikke ville ned, men bare turistede den første gang ( total lægmand tolkning)
    750 ft første gang og 350 ft anden gang.
     
    Peter F., Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"

Del denne side