God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God torsdag morgen og dejligt med endnu en lille fridag.

    Står på frokost med et vennepar og alt efter vejrets beskaffenhed så bliver der sat gang i lidt arbejde indenfor/udenfor.

    I kalenderen er der kun lidt rejser til Stockholm med “bussen” ud og hjem samme dag og en tir til Amsterdam her frem til sommerferien. Lige nu ser septemper og oktober dog ud til at blive rimelig travle rent rejsemæssigt - sjovt som det altid lykkes at ramle sammen.

    Eller så begynder Boring virkelig at røre på sig og jeg forventer mig en del aktivitet de kommende måneder på at de på alle fronter vil gøre deres B737max fly klar til at blive genintroduceret. Det bliver en noget spændende rejse.
     
    PENSIONISTEN, Peter F., Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Vinz

    Vinz Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    13
    God torsdag fra SAS Gold Lounge i CPH! Dagens program:
    CPH -> TXL -> ARN -> OSL -> SVG -> CPH

    Og så er EB Gold gen-erhvervet :) rigtig good use of a helligdag.

    Nyd den længe weekend!

    Og så er der nok plads på vej til TXL...
    E7AAD436-0BB5-4C77-8DE6-380D1E6C275F.jpeg
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tilykke :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    En god torsdag fra og for @PENSIONISTEN.
    Sommerfugle i maven : om knapt 4 uger kan hun hente sin nye bil med det meget lange navn : Opel Astra Excite stationcar Sports Tourer Turbo - dyb mørkeblå. Svært at vente.
     

    Attached Files:

    Steen Madsen, Ulrik, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvad skal du dog med den? - du sidder jo hele tiden i et fly, en lounge eller på en golfbane.:p:p
     
    Ulrik, PENSIONISTEN, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Køre til lufthavnen? :D
     
    SebastianBruun, Kristian, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God torsdag derude i solen!

    Solen får jeg ikke rigtig nydt selv, da dagen står på endnu mere kagebagning :oops: Og lidt sysler med at planlægge tur til Californien i juli, og så fik jeg også lige snuppet et par bonusbilletter med Tanten til ORD i februar.

    Som bekendt er SKIT ikke altid så samarbejdsvillig, så jeg kunne ikke få lov at bestille biz/plus med min FlyPremium rabat, så endte med at bestille to enkeltbilletter for at sikre mig sæderne. Jeg oplevede også problemer med at booke blandede klasser sidste gang jeg forsøgte mig. MEN, klåge-åge her har opdaget en af deres fejl - man kan godt booke blandede klasser, hvis man har point nok til den normale pris. Så bliver man "bare" trukket FlyPremium-prisen når man betaler. Men har man ikke nok til den normale pris, så kan man slet ikke komme videre til betalingssiden. Og jeg havde kun point nok til rabatprisen. Bliver så træt.... :eek: Der var selvfølgelig også kun 2 sæder på business, så nu må vi se om manden overhovedet kommer med :D
     
    Ulrik, Kristian, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Købe ind i Rema 1000 seføli.
     
    Erwin Lansing, Steen Madsen, SebastianBruun og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Anden med overnatning i den eksotiske Dublin lufthavn. Lille løbetur med planespotting. Om lidt en øl på Kealy's en meget velbesøgt pub klemt inde mellem diverse hoteller, P-pladser og taxa depot.
    20190613_164100.jpg
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Ja, så blev det til at par dage med forskellige oplevelser:
    • Var forbi min læge, som sagde: Der findes ingen raske mennesker, men en del, der ikke er undersøgt grundigt nok til at have fået stillet en diagnose.:eek:
    • Er nu i halvandet år blevet klippet i Tyrkiet, hvor jeg ikke har kunnet snakke med min frisør. Derfor så jeg frem til at blive klippet i Danmark, så jeg kunne fortælle, hvordan jeg ville klippes. Men min frisør var ikke på arbejde. Han havde ladet sin fætter passe butikken. Desværre var hans danskkundskaber meget begrænsede, så jeg kunne heller ikke her fortælle, hvordan jeg ville klippes. Men, det var billigt;)
    • Har knækket en tand, så tandlægen begyndte på en krone. Som koster meget mere. Men kan betale med mit Eurobonus Mastercard, så der kommer point på kontoen :(
    • Har også fået gratis morgenmad betalt af Lufthansa, der har inviteret virksomhedskunder til et møde. Nu kan jeg slappe af på hotellet, før week-enden truer :D:D:D
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi fik endelig bekræftet vores Hilton Diamon status-match her til morgen.. Så nu kan sommeres roadtrip igennem 8 hilton-hoteller for alvor komme igang, dog først om nogle uger.
    Nu skal der forsøges status-matching forskellige steder, så det kan maksimeres.. Forsøgte først med NCL, som vi skal cruise med i februar 2020, men sådan noget pjat gør de sig ikke i, desværre.. Ellers ganske udmærket fordele.

    Derudover skal vi ud og hente den nye bil i dag.. Vi har sådan set haft den, og kunne køre rundt i den den seneste måned.. men det var jo på en leje-aftale til 0 kr. Så den blev afleveret i mandags, en sprit ny Q3 udleveret - en virkelig lækker bil også - så den kunne blive gjort klar, poleret op og ikke mindst! Få installeret nogle ordentlige alufælge, så den ikke ser så fattig ud :p:D Om et par uger ryger den dog tilbage på værkstedet, dog ikke Audi, men cartrends, så de kan få installeret bakkamera i den, og hvis kæresten ikke opdager det, auto-hold, kessy og LED-baglygter.. Lidt brian har man vel lov til at være :rolleyes:

    Og nå ja - venter stadigvæk på Flying Blue Guld'et, så turen til Miami i 2020 måtte blive med BA i stedet, så vi kan få brugt nogle point der.. L
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Endnu en regnvejrsdag - det er irriterende når man står og skal lægge flydebeton i bunden af en pool forstås. Regnvejr er fint når man kan blive inden døre og sysle med lidt rejseplanlægning- og bestilling. Jeg kigger så fint ud på fire mand, der arbejder i haven :D Men jeg er jo flink, så jeg har tilbudt kaffe.

    Som det ses lidt ovenfor her, så havde jeg booket award tickets til ORD i februar, men måttet reservere som one way, da jeg ikke kunne booke blandede klasser. I dag fik jeg ringet til SAS Kundeservice og den flinke dame i den anden ende fik både lavet det til en t/r og jeg fik de for meget betalte point retur. Så var der nok point på kontoen til at manden også fik en billet :D Der var ingen ventetid, så måske det skyldes de udvidede åbningstider ;)

    Jeg har det jo med at ombestemme mig et par gange eller to når det kommer til vores ture. Så nu har jeg lige bestilt en enkelt fra SFO til LAX med UA First, og i stedet for hotel har jeg kastet mig ud i en Airbnb af en lejlighed. Jeg blev simpelthen nærig. Hotellerne i Newport/Huntington er virkelig dyre, og når jeg så ikke engang syntes de ser lækre ud til prisen :eek: Manden frygter det bliver riiigtig dyrt når vi dukker op og ser det i virkeligheden er en gammel, muggen lejlighed og vi så skal hen på det dyre hotel og høre om de har plads :D:D:D Det spøjse ved prissætningen er, at lige så dyre jeg synes hotellerne er, lige så billigt er det at Airbnb. Det gør mig nervøs.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Kan du tjekke anbefalinger / vurderinger af lejlighederne?

    Jeg vil i øvrigt anbefale, at du læser beskrivelserne rigtigt godt. Jeg er et par gange blevet overrasket:
    • En etværelses lejlighed i Beograd, viste sig at have en meget stor seng, et kogehjørne og et stort fjernsyn. Lænestol og spisebord har jeg nok fantaseret mig til.:(:(:( Nåja, jeg kunne da også ligge i sengen og se fjernsyn - der i øvrigt var indstillet med meget høj lyd på en kanal med "naturfilm". Så vidste jeg da, hvad den tidligere lejer havde kikket på.:eek:o_O:eek:o_O
    • En tre værelses lejlighed i Tbilisi viste sig at ligge med indgang i en mørk baggård. Møblerne kunne have været fra min bedstemors ungdom (og det er rigtigt længe siden). Jeg troede, der var aircondition - men da jeg efter ankomsten tjekkede beskrivelsen, var det kun lovet en ventilator. Nok ikke det bedste valg, når temperaturen var 35 - 40 grader. Og det blev ikke bedre at, at hoved vandledningen til kvarteret skulle repareres. Men de par dage uden vand, kunne nok ikke forudses. En kollega boede på hotel i nærheden. Dér var heller ikke vand. Så jeg fik hurtigt lavet en "udflugt" uden for byen, så jeg kunne komme på hotel med vand og aircon.
     
    Jeblin, asf, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Henry for pokker, det er da ikke noget jeg mener seriøst :D og jeg er jo ikke idiot så selvfølgelig har jeg da kigget på billederne og læst anmeldelserne. Mine venner kørte sågar forbi bygningen i går ;)
     
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg vil da også lige være med. Var på pilgrimsfærd til Airbus fabrikken i Finkenwerder, Hamborg. Desværre ingen billeder da det er slut forbudt. Havde ellers ladet alt op der kunne tænkes at fotografere. Øv.

    Men stor oplevelse, så to af Tantens fly A320 neo stå forskellige steder.

    Der var Emirates personale som skulle flyve en 380'er hjem som vist efter planen skulle sættes i trafik i morgen. Ingen tid at spilde. Så jeg forstod er der kun 6 tilbage som skal klargøres og så er det slut. Man har allerede inddraget en del af 380'er hangarerne til 320 familien da de har brug for pladsen.

    Aftenen i St.Pauli og Sternschanze.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, clager og 10 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Det kunne ellers være sjovt med en beretning om dine AirB&B erfaringer.:p:p:p
     
    asf, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Suk. Jeg HAR jo lejet en lejlighed, men jeg lejer jo ikke bare en lejlighed ud af det blå. Og så er det Newport og ikke Østeuropa. Det koster 7000 DKK for 4 nt., som vel stadigvæk er en slags penge, det var bare billigere end hotellerne der ville have 13. Og nej jeg er ikke til de billige kædehoteller selvom de sikkert findes.
     
    asf, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Hotelpriserne i Newport er ude af proportioner crazy dyre. Det har nok noget at gøre med området bliver set lidt som Californisk luksus/eksklusivt område. Ofte brugt til konferencer og lign., super convenient lige ved John Wayne lufthavnen.

    Men.. hvis man er lidt væk fra resorts og havneområderne, så falder eksklusiviteten en del, så er ikke overrasket over i kan finde noget anstændigt til en billigere penge. Det skal sq nok bliver godt..
     
    Henrik Olsen, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja det er herlig kapitalisme som udfoldes her :D
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  20. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi modtog lige den her - heldigvis er der lang tid til endnu, men er da piv-surt :/

    Hoteller i Miami er desuden også crazy prissat..
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side