God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Mjaaa ved skutte. Når man tjekker CPH's webtrack https://webtrak.emsbk.com/cph
    ser det faktisk ud som om de sætter den ned på banen første gang, men lidt senere på banen end næste gang og andre fly i tidsrummet.
    1.gang:
    Skærmbillede 2019-08-08 kl. 23.23.22.png
    2. gang, det ser ud som om den rammer før tærsklen, men de andre fly lander samme sted på kortet, så mon ikke det bare er kortets præcision er som lidt skæv!?:
    Skærmbillede 2019-08-08 kl. 23.24.21.png
    Men jeg ved simpelthen ikke om de data er 100% korrekte fra CPH. Flightradar24 skal man jo liiige tage med et lille forbehold.

    Tjaa, et bud kunne være de var for langt nede på banen (som jo er kortere end 04/22) så de mener en go-around er et bedre valg, end at hamre bremsen i!?:confused:
     
    asf, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    I dag på tur med jyde-Expressen. Nogen havde fået den geniale idé, at ankomst og afgang skal være i A28 - den gamle indenrigs. Så 30 min flyvning og 15 min gang - hver vej.

    Har adspurgt SAS om muligheden for at nogle af løbehjulene fra indre by evt kan komme pendlere til gavn - de undersøger pt....

    god torsdag!
     
    Jeblin, Steen Madsen, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi bevæger os alle for lidt; SAS yder blot deres bidrag til gavn for folkesundheden.:p
     
    Steen Madsen, Erwin Lansing, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Vi har talt om det før, men idenrigs i Danmark er virkelig et spørgsmål om minutter og effektivitet hvis fly skal konkurrere med andre transportformer , så kan det undre at de placerer indenrigsflyvninger i den fjerneste ende selv i folkesundhedens navn.

    @Baadsgaard husk at Polisen laver alkoholtests for løbehjulene efter de mange der er blevet taget i at køre med for høj promille.
     
    Henry, PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Der var så også 8, der ikke nåede med flyet i dag - måske pga tight connection. De pillede 1 stk bagage af.

    Men ja, det her med minutter er rigtigt og ja, vi har talt om det mange gange og også talt med SAS om det. Nu var det lidt et vittigt tiltag mht løbehjulet - men det er min oplevelse, at når vi gør SAS opmærksom på det, tager de det seriøst og det har de indtil videre også gjort denne gang.

    Det er jo lufthavnen, der håndterer det med gates - ikke SAS. Og grunden til at de rykker derud, er jo nok pga lukkede gates andre steder pga byggerier forskellige steder. Der skal jo være plads til flyene et eller andet sted og så er spørgsmålet hvem der må tage turen. Fra min stol måtte det gerne være charterfolket - men det er det helt sikkert mange meninger om.

    Jeg har fløjet mindre denne sommer end ellers og det skyldes færre afgange på dårlige tidspunkter og bus-gates, hvor transport-tiden simpelthen bliver for lang og kan gøres hurtigere i bil.

    Og jeg er obs på det med pannerne og sprutten. Når det er i arbedsregi plejer jeg dog at være nogenlunde clean ;-)
     
    Henry, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Korrekt, men jeg forstår ikke lufthavnen hvis ellers de er seriøse hen i det med at markedsføre indenrigstrafikken. Måske taler de med to tunger. Indenrigs er kun en lille del af totalen og når flyskam slår igennem i DK så ...Men enig de gamle indenrigs gates kunne godt bruges til f.eks charter.
     
    Henry, PENSIONISTEN og Baadsgaard "Synes godt om dette"
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og da slet ikke, når det kommer med i Rejseplanen lige om lidt.....
     
    Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det ville lufthavnen nok være ked af - for mon ikke netop charterrejsende er de største kunder i butikkerne? Det stopper jo, hvis de skal sidde og dandere i indenrigs, hvor de ikke kan blive fristet.:rolleyes:

    De pendlere jeg kender ville foretrække, at de stadig blev brugt til indenrigs - med egen security som i sin tid, for det var godt nok effektivt :).
    (endnu mere da bagage ikke skulle checkes ind, man satte det blot på en vogn i afgangshallen - det var sgu' nemt.o_O )

    Men det var også dengang de fleste indenrigsfly var 'gengangere', så der ikke skulle flyttes fly mellem udenrigs og indenrigs - det var vel i bund og grund det, der tog livet af konceptet :cool:
     
    Senest redigeret: 17/8/19
    Erwin Lansing, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God torsdag fra reservatet!

    Er ved at gøre klar til en tur til sandkassen i morgen med EK152. Det var jo en stor skuffelse at konstatere, at jeg præcis rammer ind i equipment change her i september fra A380 til B770-300ER, da jeg lige havde sat næsen op efter en tur på første sal i A380'eren. Biz-priser på 50.000 DKK var derfor meget langt fra at være attraktive, så jeg bestilte eco saver til 3500 DKK t/r. Fin pris, det er tydeligt lavsæson. LX kan gøres i samme periode til 2100 DKK med 1 time layover i ZRH inkl. bagage - VIRKELIG skarpt!

    I går fik jeg melding om at nu kunne jeg checke ind. Havde ellers gået og håbet på en mail med et godt tilbud om upgrade, men den kom aldrig. EK's veje er dog uransagelige så da jeg checkede ind, kunne jeg upgrade for knap 58.000 miles eller 4000 DKK i cash. Jeg købte upgraden i cash selvom det kun er i 777'eren, og var trods alt heldig at få mig en gangplads. De kører jo den trælse 2-3-2 konfiguration, hvor man vitterligt sidder LIGE ved siden af hinanden. Fint som familie, træls som solo-rejsende.

    Der var også andre lækre tilbud, f.eks. kan jeg tilkøbe lounge i DXB formedelst 707 DKK. Jeg vidste ikke helt om jeg skulle grine eller græde, men da @jakobv84 har fået samme tilbud en anden gang til 200 USD, så skal jeg åbenbart føle mig heldig :D Det er en fin lounge, men trods alt ikke for 707 gode danske kroner, og slet ikke i DXB, som jeg synes er en fin lufthavn.

    Andre med gode rejseplaner i morgen?
     
    THammer, Henrik Olsen, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nææ, Reservatet - Greve t/r. I næste uge DUS t/r.
    God tur til Dubai
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Greve er da rimelig eksotisk for os :D:D:cool:
     
    GertrudSand, Thorbjoern, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Endelig er dagen kommet! I dag skal jeg prøve Swiss First for første gang. CPH-ZRH med tanten og så videre til Shanghai med Swiss. Jeg glæder mig bare sådan! I ønskes allesammen en god torsdag, der byder på nogle sjove og spændende ting.
     
    Nicki Lolk Sørensen, Baadsgaard, asf og 10 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Sikken en god måde at starte en tur på. Håber du vil dele oplevelser og billeder med os :)

    Selv står den på pressemødet med SAS i dag mellem 11-14, hvor det nye design bliver præsenteret. Jeg gætter forsat på at det bliver tæt på dette:

    CEDD8DFE-896C-45D0-9C05-6587E26128B8.jpeg

    Hvad tænker I?
     
    PENSIONISTEN, Henry, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jaaaa! Jeg forventer selvfølgelig vi hører lidt om turen her :)

    Jeg er selv ved at runde af i ørkenen og skal retur fra de 40 grader med EK151 i morgen tidlig. Desværre ser det ud til en tur på række 27 :eek: Det kan blive småt for enhver :D

    Dagen er startet fint med Egg Benedict:
    96D4C39F-22F2-439E-80AF-0605220E0602.jpeg
     
    Nicki Lolk Sørensen, PENSIONISTEN, clager og 8 andre "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Tror/Håber ikke de laver den “store” halemaling a la LH.

    Ser selv frem til en lang weekend i Chicago med min viv. Vi starter på 2D og F på SK943 i eftermiddag. Så håber vi at 3Ferne for en gang skyld laver noget
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Min tur starter til gengæld med morgenmad på SAS Plus.......
    CB3C30C1-7FF9-49BB-8057-E8A80D96B060.jpeg
    Jeg tror jeg styrer sulten og håber på der findes lidt at spise i Swiss First lounge i Zürich. :D

    @Henrik jeg glæder mig til at se billeder af det nye SAS design!
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    I 40 grader?!
    Så behøver de selvfølgelig ikke bruge energi til at spejle æggene.:rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg håber ikke der er nogen som spejler æg til Egg Benedict ;)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Er det ikke et spejlæg, der er under det gule stads?:oops:
    Det troede jeg faktisk, men hvad er det så?
    Et eller andet sted i retten bør der befinde sig et æg.:confused::p
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Jeg måtte (desværre) følge gårdagens store afsløring her på siden fra nabobygningen, men en hel dags konference om sikkerhed skal man jo ikke gå glip af :)

    F2F4F7B4-3403-43BA-87D2-0EB7A0C5A136.jpeg
     

Del denne side