God Torsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/8/15.

  1. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Fik I nogen forplejning, mens I ventede i CPH? Husk at du kan få kompensation for det aflyste fly - også selv om I skulle have fået forplejning i ventetiden i CPH.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er da bare afsted til Dubai: http://www.secretflying.com/2016/01...eldorf-germany-to-dubai-for-only-e131-return/
     
    Schlandy "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    *flyer "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    DWC, er i skøre? det ligger 60-70km fra Dubai og nærmest tættere på AbuDhabi "in the middle of now where"...
     
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Startede dagen i Senator loungen i Düsseldorf med en god gang morgenmad og Haribo. En lille detalje som er god er at kopperne til kaffen (og te) står på en varmeplade for sig.Ellers en begivenhedsløs tur hjem med SK A319 retro, stadig den gode gamle "we at Scandinavian Airlines understands better etc. WP_20160121_08_57_21_Pro_LI.jpg WP_20160121_08_57_30_Pro_LI 1.jpg WP_20160121_09_57_15_Pro_LI 1.jpg
     
    jefi99, Beaglen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Har faktisk lige fået svar på min klage, hvor de skyder skylden på vejret, så ingen kompensation af nogen art.

    RIGTIG DÅRLIG service fra SAS side, må jeg indrømme.
     
  7. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Har fløjet med Condor til Las Vegas og det fungerede faktisk rigtig fint ;)
     
  8. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Den holder ikke, hvis du presser på skal du nok få ret. SAS skriver at det indkommende fly blev ramt af dårligt vejr. Dvs. passagererne på det fly kan ikke få kompensation. At SAS vælger at disponere deres operation sådan, at problemer på en afgang påvirker efterfølgende afgange, er ikke udtryk for ekstraordinære omstændigheder der gør at erstatningen kan bortfalde for passagerer på de efterfølgende afgange.

    Du har altså ret til kompensation, og det er alene et spørgsmål om, hvor meget SAS skal presses.
     
    Henrik Olsen, jefi99, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Det er godt at høre. Jeg er ikke så meget inde i rettigheder så al input er velkommen :)

    Her er den mail jeg modtog fra SAS:

    Tak for din henvendelse om rejse til Stavanger.



    Jeg beklager at rejsen ikke forløb som planlagt.



    For SAS er det magtpåliggende, i det hele taget at undgå alt, hvad der kan være af aflysninger og forsinkelser. Det tjener hverken vores kunder eller selskabet. SAS er kendt og anerkendt for at tage hånd om vores kunder og give den rette pleje og kompensation. I sådanne pressede situationer er der mange passagerer, som skal ombookes og vi gør, hvad vi kan for at tilgodese alle passagerønsker med ombookinger til destinationen så hurtigt som muligt, selvom det kan være et kæmpe puslespil, som skal gå op i en højere enhed.

    De gældende regler så som EU-forordningen omhandler især det faktum, at vi skal tage os godt af vores kunder, når problemerne opstår.

    De grundlæggende rettigheder som fx forplejning, hotelophold, ombooking, refusion osv. kunderne har krav på, lever vi op til. De ekstraordinære tilfælde som ikke berettiger til kompensation er vejrforhold, sikkerhed, uforudsete fejl, som man ikke ved almindelig vedligehold kan planlægge sig ud af, strejker, problemer og bestemmelser vedr. luftrummet.



    Jeg beklager også for den manglende information vedr. denne forsinkelse. Det er selvfølgelig ikke i orden.



    SK1870/14Jan16 blev aflyst på grund af dårligt vejr, i blev derfor omboket til et senere afgang. Denne afgang bliver også forsinket på grund af restriktioner påvirket af dårligt vejr.



    Hvis du har haft udlæg til forfriskninger i ventetiden - kan SAS tilbyde refundering af disse ved fremsendelse af kvitteringer og bankoplysninger.



    Jeg beklager endnu engang på vegne af SAS og ønsker jer en god dag.
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  10. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeg græmmer mig over dette standardsvar fra SAS. "Dårligt vejr" er en massebetegnelse og ikke nødvendigvis lig med en ekstraordinær omstændighed. Ikke godt nok, at der henvises til EU forordningen, uden at der er nævnt specifikke lovparagraffer. Desuden er der også forskel på en aflysning og en forsinkelse. Det er ikke det samme. Sig lige til, hvis jeg skal formulere et juridisk svar til SAS - jeg lader mig ikke spise af med standardsvar!
     
    isolCBflyer og tbh "Synes godt om" dette.
  11. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Tak :)

    Du må meget gerne formulere et juridisk svar som jeg kan sende retur. Jeg skal nok holde jer opdateret i sagen :D
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ikke for at være lyseslukker, men den burde nok tages over i @Beaglen Juridiske Rejselog :)
     
  13. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    God ide

    Vi fortsætter den derovre :)
     
    Henrik Olsen og Beaglen "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Sidste post idag i denne tråd kommer fra Dubai - live fra EK business lounge i DXB T3
    Efter at have besøgt QR biz loungen i DOH for nyligt virker denne her ikke imponerende
    kun helt enorm stor.
    Det er allerede blevet fredag her.
     
    Senest redigeret: 21/1/16
    Beaglen, tbh, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    I dag nyder jeg sidste aften i Sao Paulo, inden jeg vender næsen imod nord - gad egentlig godt blive her!
     
    tbh, jefi99, Nicki Lolk Sørensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeps - jeg er helt enig :)
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har været i 159 lufthavne (plus det løse). Det er altid sjovt at få en knappenål mere i kortet ;)
     
    CHA211, clager, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Endnu en post fra EK business lounge DXB i a terminalen.
    Startede torsdagen med en lufthavns rundfart i skarp trav og med det lille tog for at nå c terminalen og nåede da også en 3 minutters hyggelig snak med @Kristian inden han steg ombord i BA 747eren til LHR.
    Jeg luntede så tilbage til a terminalen hvor der er 5 timer til EK afgår til CPH:mad:
     
    PENSIONISTEN, asf, Flemming Poulsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fedt at I kunne mødes. Syntes det er top fedt at mødes med andre på mine rejser rundt i verden :)

    Nå min torsdag er lige startet og der er masser møder omkring vores nyeste opkøb i DSV. Vi har en del i Syd Afrika og håber bestemt på en tur derned. Har aldrig været der før, så det vil være en god ny destination i 2016 :)

    Rejsefronten er lidt stille og har først en hurtigt SAS tur den 9/2 til BRU for at få mine 30.000 ekstra point plus de normale 5500 point. En ok investering for godt 2000,-.
     
    PENSIONISTEN, clager og tbh "Synes godt om dette"
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    God morgen fra T3 i Heathrow, en hel ok nat gået, se rejseberetning.. - så nu et par kop kaffe og så sidde og se udover tarmac! Ja, i læste T3, bummer, der er ikke mange BA der går derfra, så lidt af en rejse.. især da jeg synes det var fin med morgen motion, så gik fra T5 C gates til T5 A gates, tager ca. 14-16 minutter... og så med bus til T3 og op og ned ad trapper, det er ikke optimalt, men det går!

    i nat mødtes jeg med @clager og vi havde Mini IF inden jeg skulle videre
     
    Senest redigeret: 28/1/16
    PENSIONISTEN, clager og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"

Del denne side