God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så er pilgrimsrejsen ved at være slut, venter i Luftwaffe Senator i Hamborg med udsigt fra min ynglingsloungeterrasse til nur Luftwaffe gruppe fly. Ingen andre luffartsselskaber at se.

    Skal med Regional Jet's propelfly hjem. Ikke meget jet og over det.

    God weekend
    20190705_113302.jpg
     
    PENSIONISTEN, clager, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. MartinNymann

    MartinNymann Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Jeg kan åbenbart ikke oprette en tråd:eek:)? Så nogen der kan hjælpe mig med, hvad der er det praktiske af hensyn til EB og rettigheder i forbindelse med min tur fra Aalborg til Zadar (ZAD) og retur igen.

    Jeg kan booke billet fra Aal til Zagreb med SAS/Croatia airlines også booke en separat billet fra Zagreb til Zadar, eller jeg kan booke med Croatia airlines direkte fra CPH via Zagreb til Zadar og retur igen?

    Hvad ville give mig bedst tænker i og hvor står jeg bedst ved eventuelt forsinkelser?

    På forhånd tak.
     
    Henrik Olsen, Henry og MatthiasWagner "Synes godt om dette"
  4. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Samlet billet, altid. Hvis du flyver på separate billetter, har du 100% af ansvaret selv. Som jeg forstår din sag, så kan du ikke få en samlet billet hele vejen? Jeg vil derfor tage billetten fra CPH, også finde en måde at komme til CPH, med god til mellem ankomst og videre afrejse :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  5. MartinNymann

    MartinNymann Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Det er nemlig rigtigt. Jeg har prøvet på SAS, Lufthansa og Croatia airlines. Ingen af dem kan finde ud af rejser fra Aalborg til Zadar på trods af de alle er under staralliance.
    Kan godt finde via momondo, men vil helst gerne benytte mig af flyselskabet selv.

    Så det smarteste ville være fra CPH til ZAD i en samlet billet. Ville du booke den via SAS eller Croatia airlines eller er det lige meget aht. EB points?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg kan ikke finde en billet fra CPH til ZAD på SAS hjemmesiden.

    Antallet af Eurobonuspoint afhænger af booking klassen. Derfor er det ligegyldigt, hvor du bestiller billetten - men når du flyver code share, så kan det være vanskeligt at se booking klassen hos det selskab, der flyver turen.
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    949
    Point:
    93
    CPH-FRA-YVR med AC på en 789 (første gang på en dreamliner for mit vedkommende) og LH codeshare
    YVR-MUC-CPH med LH på en A346 (også første gang for mig, glæder mig især til toiletterne "i kælderen")
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    God weekend :)

    En uge tilbage og jeg pakker mit work suite ned i 14 dage. Så står den på 14 dages tur til Toscana hvor årets tema er rødvine (sidste år i Nice var det Champagne og året før på Bornholm var det øl) :)
    Vi flyver til München og kører i bil derfra med et ophold i CH på vejen.

    Men først lige 5 dage mere på kontoret hvor der er en del at få lavet inden ferien starter.

    Hvad med jer?
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Wow, den er bare flot..! En uddøende race.
    d-aihi-lufthansa-airbus-a340-642_PlanespottersNet_895802_16f64fb311.jpg
     
    PENSIONISTEN, isolCBflyer, MatthiasWagner og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Den A340-600 er en kæmpe lang cigar :) Det er vildt at gå i kælderen og så er der en 4-6 toilletter så vidt jeg husker. Husk lidt billeder af det for som det nævnes er der ikke mange i drift endnu.
     
    PENSIONISTEN, danielstrandby, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg prøvede lige at lave ruten på Flight.google.com Der kan du godt sammensætte en rute fra AAL til ZAD kun med *A, men jeg kan heller ikke få lov til at booke direkte hos et selskab. Jeg tror jeg ville finde en rute på flight.google.com, også prøve at ringe til Lufthansa eller SAS, hav flynumrene klar, og spørg om de kan booke for dig, det koster et mindre gebyr over telefonen, men burde give dig en samlet billet. Eller i det mindste et svar på hvorfor de ikke kan lave en samlet billet :)
     
  12. MartinNymann

    MartinNymann Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13

    Tak for svar. Det vil jeg helt sikkert prøve :).
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  13. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    949
    Point:
    93
    Jep, jeg er rigtig glad for at nå at komme ombord på en "blyant" inden de bliver pensionerede. Jeg sørger for at tage nogle billeder af den og skal nok sørge for at dele lidt ud af dem herinde:p
     
    Jeblin, SophieHendriksen, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    God weekend fra Atelier lounge, som sønnike gerne ville spise frokost i. Derfor ekstra tidlig afsted, og der var en god frokost. Lige ved de sidste bid, begyndte forsinkelserne at trille ind. 3 timer til de første 10km af sommerferien må forhåbentlig blive til årets største skuffelse, og ikke til den gode side. Vi når måske at komme afsted et par minutter inden næste planlagte afgang, det ligner snart linje 5A :eek:
     
    PENSIONISTEN, THammer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    God weekend fra Paris Roissy CDG. Mit indkommende fly fra PRG var forsinket pga air traffic control restriction og nåede med nød og næppe min forbindelse. Nu sidder vi så ved gaten med døre lukket pga af overståede, som er pga dårligt vejr over Belgien. Så var der tid til det glad champagne, som jeg så ikke nåede i loungen. Intet så skidt at.... :)
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God lørdag fra Guldstuen.
    En hurtig indenrigs tur.
    Kan desuden se frem til at få dagens motion, da afgangs gaten er blevet proklameret til at være A25.
    Måske seat block for EBD virker på denne tur, men lad os se nå vi er kommet ombord.

    D00DDA85-423E-4134-B99F-F8C07C34850B.png
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nå...fuld flyver så intet seat block denne gang.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Netop landet fra DUS hvor nyheden om Trump's supertilbud også har ramt medierne.

    Turen hjem var med Cityjet og afgangen var de obligatoriske (næsten altid) 20-30 minutter forsinket. Det er mig en gåde hvorfor de er notorisk forsinkede, dette endda først på dagen.

    Ellers god weekend til alle, næste uge byder på en tur til VAA.


    20190817_093044.jpg
     
    SophieHendriksen, Henry, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    God weekend fra Roskilde Airshow hvor "the main attraction" må være denne skønne dame Sally B:
    Ros Airs 19 - 1.jpg
    Så fedt at se en flyvende B-17 i lav højde tøffe rundt i luften.:)

    Et par tyske flyvere folk fra et udstillet fragtfly (no pun intended) havde sat sig godt til rette på vingen, slået spoilers ud og brugte dem som ryglæn.:D
    Best seats in the house!

    Ros Airs 19 - 2.jpg

    Ros Airs 19 - 3.jpg
     
    Senest redigeret: 18/8/19
    asf, SophieHendriksen, clager og 7 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    I min barndom var Grønland et teglværk ved Egernsund (tæt på Gråsten i Sønderjylland). Det giver derfor god mening, at Trump vil købe det for at bygge muren ved grænsen til Mexico.

    Og jeg synes statsministeren og dronningen skal skynde sig at sælge teglværket, før Trump opdager, at det har været lukket i mange år.
     
    asf, Peter F., Bekgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side