God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Fløj til Hamborg i går, var forbi en overraskende fuld SAS-lounge lidt over middagstid. Virker ikke til, at være den rejsefrygt, i hvert fald ikke i CPH.
     
    oermen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God weekend fra DOH.
    Netop landet og har lige et par timer inde næste flyvning.
    Var lidt spændt på at se hvordan DOH var påvirket af Corona situationen.
    Masser af mennesker her. Skal ovenikøbet vente 45 mins på at der bliver et bad ledigt.
     
    Offlyer, Ulrik, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Netop hjemkommet nu til morgen efter nattens flyvning med Thai fra BKK efter en uges ferie derude. Havde booket en enkelt biz EB award billet til den nette sum af 99.000 point.

    Jeg havde nok forventet mig mere af Thai, end hvad de diskede op med af service på denne tur. Ikke nok med at det var en gammel slæde af en B777-300ER maskine med et interiør, der var ganske slidt. Men servicen og maden lod nu også noget tilbage at ønske, synes jeg. Det var næsten som SAS på en af de dårlige dage. Absolut ikke noget, der efterlod mig med et ønske om at booke en ny tur med dem. Eller det er måske bare mig?!?

    På rejsen havde jeg også "glæden" af en af Thais gamle A330 maskiner indenrigs (Eko) til Krabi, og det var da godt nok også en bedaget svend. På vej hjem fra Krabi tabte jeg så oveni også endnu engang i sikkerhedskontrollens væskelotteri. Hvad jeg helt glat og uden spørgsmål havde fået med igennem security i Suvarnabhumi (og andre lufthavne), en større flaske rensevæske til kontaktlinser, var helt umuligt at få igennem i Krabi. Fik foreslået at hælde den om på en mindre flaske!?! Ikke heller er jeg da så dum at jeg vil indkøbe en helt ny taske, bare for at kunne checke en flaske ind, som jeg også blev foreslået. Så den måtte blive i Thailand... Eneste lille lyspunkt var måske den sandwich/wrap eller hvad vi nu skal kalde den, der serveres i både Plus og Minus, som jeg nok synes slår en polarrulle fra SAS.

    Henset til at Thai normalt tager ret saftige priser for deres billetter til og fra Skandinavien, så må jeg sige at jeg er skuffet. Meget godt er der at sige om thailændere og Thailand, men Thai Airways... njarh, ikke så meget. Udturen til BKK havde jeg taget med Norwegian og deres snart forhenværende rute til Bangkok med dertil hørende thailandsk crew, hvilket havde været en ganske fin tur, og havde de haft en afgang om lørdagen så havde jeg taget den i stedet, også selvom det havde været på Minusklasse.

    Så, tjah... det var så den tur i hvert fald. Nu er det med at komme i takt med skandinavisk tid igen, så man kan være klar til (måske) at møde på kontoret mandag morgen, hvis ikke Corona restriktionerne er blevet skærpet yderligere.

    /DSGM #2
    der også sidder i kø til Told & Stavad for at se, hvad årets skatteregning bliver på...
     
    Senest redigeret: 7/3/20
    Erwin Lansing, asf, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Wav, skal dine oplevelser forstås sådan, at du fejlagtigt var kommet til at booke en for lav klasse i forhold til, hvad du plejer og er vant til at rejse på, ærgerligt, men nogen gange er man for hurtigt på tasterne. Husk næste gang at spejde efter F, gentager F for first, måske på EK el. BA el. lignende, måske allerbedst at hyre en privat jet - undskyld, spøg til side.
     
    Erwin Lansing, asf, Søren G og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ingen fedtfingre eller fejl 40 ved bestillingen. Der var i øvrigt heller ikke First ombord på denne maskine så det gav nu helt sig selv :)

    Forventede bestemt heller ikke EK eller QR standard, men havde omvendt hørt meget godt om Thais service. Måske var jeg bare uheldig...
    Glemte i øvrigt også i første omgang at skrive at turen til Krabi var i Eco, og forventningerne var følgelig også i linje med dette.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God weekend fra Vestegnen :)

    Alt er “normalt” herfra og masser af mad og ting i butikkerne. Det leder mig til denne uges bedste YouTube video :)



    Søndagen bliver afslapning og mandag skal bruges til at afbooke 4 flyvninger, hoteller og billeje.
     
    jespersm, JackB, MaleneChristensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Weekenden er i det store hele vel overstået, men jeg skylder stadig er stemningsbillede fra en (næsten) lukket lufthavn. Det skulle have været KL1127 i går, som lagde an til landing, men lige efter kom der to af disse fætre forbi. Dem ser man ikke hver dag.
    3F674D15-3BD7-4305-A690-A7AD0975CB61.jpeg
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Aha, det forklarer en hændelse igår hos mig. Jeg troede, at det var et passagerfly, der forsøgte at lande i min have, et ordentlig brag.
     
    Henrik Olsen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  9. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    I morgen søndag klokken 08.25, lander Etihad med en 777 i CPH. Planlagt afgang 10.25.
    FYI hvis nogen ikke har lagt planer :)
     
    Ulrik, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er da noget af en overraskelse. Hvad skyldes besøget?
     
    Ulrik, Kermit og Henry "Synes godt om dette"
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Cargo :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg har ingen planer og savner at komme lidt ud af huset. Andre?
    God Påske
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vi er desværre på tur i morgen tidlig ud i naturen (for at få rent energi af sønnen)... Så få taget et par billede så vi kan se den fine Etihad maskine :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    AN225 er på vingerne igen i disse dage, der var test flyvning for et par dage siden og nu i Almaty, nok på vej mod Kina
    upload_2020-4-11_23-14-50.png
     
    PENSIONISTEN, clager, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Læste at den skal til Polen med en bunke værnemidler. Så den får nok rigeligt at lave de næste uger.
     
    Kenneth K, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Håber sat'me den havde bacon med retur til mig!
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ellers må du få nogle grise fra @Baadsgaard som du kan opdrætte og selv slagte :)
     
    Baadsgaard, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ahh jeg tror alligevel der er langt fra at købe importeret gris i et dertil indrettet "pork room for non muslims" i supermarkedet til at få lov at have en gris rendende rundt!

    PS. Bacon ser ud til at komme fra USA og UK her, så Etihad har nok noget andet med. Mejeriprodukter måske?
     
    SebastianBruun, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    "pork room for non muslims" - se det er godt nok et specielt setup i et supermarket? Det er godt nok langt at flyve bacon hvis det skal komme fra US tænker jeg. Men hey - oksekød kommer i fin stil laaangt væk fra med skib - så det virker nok også i sandkassen.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja det er det. I Dubai er det to supermarkedskæder der har det, Spinney's og Waitrose og så er der en øko-butik der også har et meget stort pork room. De store butikker har et virkelig stort udvalg af griseprodukter og det er meget høj kvalitet. Gå hjem Netto og Irma. Jeg plejer at købe amerikansk hardwood smoked bacon, men det er det eneste, som reelt mangler på hylderne her efter lockdown. Ingen problemer i at få koteletter og steg, jeg har lige købt en pork shoulder og hakket pork loin.

    Men hey, det er jo mere eller mindre alt der kommer udefra, så bacon fra USA er jo ikke underligt. Mine gulerødder er fra NZ, mango fra Kenya/AUS/Thailand, lammekød fra Syrien/NZ (det fra Syrien er i øvrigt dyrest), oksekød fra Brasilien osv. Få ting er lokale - æg, kylling, agurker, aubergine og krydderurter. Så er det til gengæld mega billigt.
    2019-10-06 21.37.55.jpg 2019-10-06 21.38.55.jpg
     
    Nicki Lolk Sørensen, PENSIONISTEN, klausbm og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side