For et stykke tid siden kunne man få en tur fra LAX til LGW for 51 dollars. Jeg købte en... Og så begyndte jeg at drømme... Om en billig tur jorden rundt.
Jeg har slet ikke fået fri til det endnu, men bookeriet er altså i gang. Det her er planen:
Det er med ophold i Dallas med roadtrip rundt i Oklahoma, Kansas, Missouri, Kentucky, Tennessee og Arkansas. Kort ophold i København. En lille uge i Hanoi (billigt med Hilton-point). Et par dage i Ho Chi Minh City, og så til Hongkong for at tage færgen til Macau og tilbringe et par dage. Og så en lang mellemlanding i Singapore for at besøge en bekendt inden turen går hjem til Sydney.
DFW-LAX: 18.000 Qantas-point plus 36 kroner med American
LAX-LGW: 323 kroner med Norwegian
LGW-CPH+CPH-SXF: Gratis (brugte gavekort vundet i julekalender)
TXL-SIN-HAN: 1500 kroner med Scoot
HAN-SGN: Ikke booket, men cirka 250 kr. med Vietjet
SGN-HKG: Ikke booket, men cirka 400 kr. med Vietjet
MFM-SIN-SYD: 1500 kroner med Scoot
Sammenlagt 22.000 mil/35700 km for 4.000 kroner. Godkendt?
Problemet er sidste ben (Sydney til Dallas), som nok kommer til at koste lige så meget som resten tilsammen. Jeg må se, hvad jeg kan få ud af point, hvis der ikke kommer en error fare.
Hotel bliver for point hele vejen = 0 kroner.
Så mangler der færge fra Hongkong til Macau - det bør være overkommeligt - og lejebil i USA. Plus diverse oplevelser selvfølgelig.
Det skulle gerne ende billigt og med seks nye amerikanske stater og to nye lande (Vietnam + Macau, som stadig tæller som land hos mig) på tavlen.
Click to expand...