God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Okay. Troede blot vi var uheldige i dag. Det er lidt øv, man ikke ser den tættere på, selvom det nu er noget af en maskine
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Ikke så god på catering fronten, men du kan prøve for enden af Hovedgade i St. Magleby, lige bagved Amager Museum. Det er lige i enden af 04R/22L.
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så blev det tid til fødselsdag for den store som bliver 4. Den står på brisket så jeg var oppe og sætte den igang i nat... håber den kan blive færdig på ca 12 timer. I morgen er det tilbage på work. Har ikke kigget mails så vi må se om der er rejser planlagt for mig... :rolleyes:
    20180729_035003.jpg
     
    DanielBahn, SophieHendriksen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    God weekend fra Nairobi!

    Skulle have haft prøvet Swiss Business herned og havde endda gaflet "super-tronen" 4A men missede lige akkurat forbindelsen fordi SK 601 først havde teknisk problem og vi derefter måtte vente 35 minutter på load sheet.

    Blev ret smertefrit ombooket til Air France og Kenya Airways via CDG, men måtte så vente 8 timer i ZRH og er ankommet 12 timer efter planlagt tid. KQ business er udmærket, ikke noget vildt.

    Min kuffert er selvfølgelig stadig i Zürich selv om Swissport mente at de godt kunne finde ud af at levere den til AF (første gang jeg har tabt en kuffert, og lektionen er hvis man har rigeligt tid så bed om at få den så man selv kan checke den ind igen...)

    ¯\_(ツ)_/¯
     
    isolCBflyer, THammer, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå men en pæn EC261 som plaster på såret vel?
     
    Henry, asf og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ærgeligt at fu ikke fik prøvet tronstolen :-(

    Fik du nogle billeder fra Kenya Airways - jeg har aldrig fløjet med dem så er lidt nysgerrig :)
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det burde det blive til ja så klager ikke. Det dækker faktisk de 35.000 miles + 1300kr jeg gav for turen, hvis det går igennem.

    Ja det må blive en anden gang, har stadig en sjat Miles&More miles der skal brændes af :D

    Jeg fik desværre ikke nogen billeder, var alt for smadret på det tidspunkt—havde planlagt dårligt og fik ikke sovet natten op til afgang, hvilket jeg regnede med at kunne gøre på LX294. Aspire loungen i ZRH havde ingen daybeds heller.

    Men det er rimeligt standard 2-2-2 forward facing full flat sæder på 787'eren og udmærket, fin mad og service også. Kan man roligt bruge hvis man skal til Afrika.

    Prøver Ethiopians 772'er på vej hjem om et par uger (eller måske A350 hvis der dukker ledige award-pladser op). Må blive lidt bedre til det der med billeder inden :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Super - det er lidt ukendt territorier med de afrikanske flyselskaber.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Så er sommerferien endeligt forbi.

    Sidder i Hamlet i BLL og vi er måske 5 mennesker ialt. Der er godt nok stille.

    Turen går til AMS - PEK (på upper deck i A388):D med CZ (nogen erfaringer med dem?) og så videre derfra til SHA også med CZ i A330 på en tur på to timer...

    Jeg får måske en halv dag til at se noget i Shanghai, noget der er værd at se? Nogen anbefalinger hvad man skal købe med hjem? Måske noget (ligegyldigt) elektronik?
    Gad vide om jeg har adgang til IF i Kina???:rolleyes:

    Hov nu kom der én person mere ind i loungen...:eek:
     
    Kenneth K, obs, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan bekræfte at IF virker helt fint i Kinaland :)
     
    Thorbjoern, MaleneChristensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Lidt af et 'post script' over gårdagens oplevelse med 'tanten' og det var bestemt ikke noget der formildede DSGM #2.

    Skulle flyve ARN-CPH i SAS Minus(!) men havde dog fået exit row plads så alt godt så langt, og den polarrulle er jo næsten ikke værd at skrive hjem om selvom de nu har fået en ny variant. Afsted til Arlanda, af med bagagen og videre op i Guldloungen. Eller skulle jeg hellere sige 'kantinen'... Maden var præcis den samme som for en uge siden, glas og service flød overalt på bordene, en del børn som ikke sad helt roligt, og i det hele taget ikke nogen guld-oplevelse.

    Nå men videre afsted til afgang fra gate F26 som ligger næsten længst væk fra loungen (så fik man da også lige dagens motion), eftersom at afgangen skulle flyves af CityJet med en CRJ-maskine. Klar til at påbegynde boarding, troede man da. Nej da, vi flytter lige boarding ned til gate F38 som ligger _allerlængst_ væk fra loungen. Vente lidt mere og så begynder vi boarding med en annonceret forsinkelse på 15 minutter. Ingen prioboarding eftersom at det var busgate, så det var jo "ét fedt". Ned i bussen og så vente i ca. 15 minutter inden der endelig kunne blive afgang. Ud til flyet, og så lige vente lidt mere...

    Ombordstigningen gik temmelig langsomt da der var mange passagerer (ved check-in i app'en var maskinen pludselig fyldt helt op. Jeg mistænker at der har været en hel del ombookinger på grund af aflysninger og forsinkelser). Alle mand M/K på plads, og så lige vente lidt mere... Nu var der pludselig problemer med at få al bagagen på plads. Nu var der så gået en halv time siden flyet skulle have lettet fra jorden. Men al bagagen kom på plads og så skulle lige vente lidt mere... på papirarbejdet! Så alt i alt kom vi 45 minutter senere afsted end planlagt.

    Ankomst Kastrup med udsigt til endnu en bustur ind til terminalen. Irriterende nok men jeg havde jo ikke travlt, eftersom at jeg skulle vente på bagage (og det ved jo alle hvor lang tid det kan tage!). Jeg er knapt kommet ud af flyet før buschaufføren kommer og siger at nu han ikke vil have flere med ombord :eek: Jeg kom dog heldigvis med ind men tilbage stod den sidste fjerdedel af passagererne og måtte vente, selvom vi jo altså ikke var blevet flere på turen fra den ene bus til den anden. Hvis jeg forstod det ret så kom der ikke en anden bus, men samme bus skulle ind til terminalen, sætte os af, og så ud for at hente resten af pax. Jeg håber ikke at de var nogle af de mange pax med connection til både nær og fjern men det er jo nærliggende at tro.

    Inde i terminalen og på plads ved bagagebåndet hvor det så lige tog yderligere et kvarter inden bagagen begyndte at dukke op. Først kom den ene af mine kufferter, og først langt senere den anden selvom begge var prioritetsmærket. Så heller ikke her var der meget guldkant på.

    Alt i alt en rejse der føltes ret så discountagtig selvom SAS giver indtryk af at ville være et pålideligt selskab for den frekvente rejsende.... Men døm selv.


    /DSGM #2
     
    MaleneChristensen, Kenneth K, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Lige som en lounge skal være, stille :) Men nu for tiden er alle SAS' pax jo også blevet sat stolen for døren....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Efter hvad jeg ved, er det CPH Airport, der står for bustransporten - SAS er ikke involveret i det og er der noget, der ikke spiller der, plejer SAS at tage fat i CPH, men i de enkelte transporter er de ikke inde over. De gange, hvor tingene er blevet lidt for meget når vi kommer fra provinsen til remote gate, har SAS prompte taget fat i CPH Airport og så er der blevet rettet op på det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg er godt vidende om at det er CPH der står for bustransport m.m., men det kunne de evt. stakkels transfer pax, der blev efterladt, næppe bruge til noget.

    Har af samme grund også overvejet at sende en klage til tanten. Ikke fordi det ramte mig, men for at gøre dem opmærksom på problemet.
     
    SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Godmorgen fra solskinsøen. Vi holder miniferie herovre og hotelgæsterne er ikke helt vant til en gæst med energi niveau som min 2 årige søn. Oh well.

    Ellers er i dag jo en dag med stort rødt kryds i kalenderen pga Marriott/SPG. Blir interessant hvordan det løber af stablen som dagen skrider frem.
     
    SophieHendriksen, MaleneChristensen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God formiddag.

    Sidste weekend før det rejseaktiviteterne igen begynder at tage til. En lang sommerperiode uden meget aktivitet på den front - kan ses på især min British Airways konto, hvor der slet ikke har været aktivitet siden maj måned - gisp

    Ellers skal jeg klippe græs for først gang i godt 2 måneder. Det er næsten ligesom at det er første gang i år :)

    Ellers arbejder jeg lidt på lidt billeder fra ugens event ved Center Air Pilot Academy og tilmelding til den eksklusive Singapore Airlines og Gate Gourmet event i september.

    Der er også arbejdet med @Thorbjoern og vores julefrokost tur til Hamburg med besøg på Airbus og Miniatur Wunderland som skal planlægges. Så husk at sætte kryds i kalenderen til den 1. december - og tag gerne familien med på turen - det gør jeg og @Kenneth K :)
     
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Og vi skal i gang med planlægningen af foodieturen til New York.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    også den ja - og senere den i San Francisco næste år :)

    #altidspændendetingikalenderen
     
    DanielBahn, MaleneChristensen, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    #jaforfanden
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  20. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Håber i den grad jeg kan få planlagt arbejdet således jeg kan joine San Francisco Foodie Tour ;) hvis c’følig er plads endnu :)
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side